شناسه خبر : 46736 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

رویا یا واقعیت

آیا چشم‌انداز پروژه ۱۷۰کیلومتری عربستان سراب است؟

با توجه به اندازه حیرت‌انگیز پروژه «لاین» به طول ۱۷۰ کیلومتر (۱۰۵ مایل) حقیقت‌سنجی آن اجتناب‌ناپذیر بود و اکنون یک گزارش جدید حاکی از آن است که فاز اولیه این پروژه بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود.

بلومبرگ به نقل از یک منبع ناشناس آشنا با این پروژه، بیان می‌کند که مقامات از مبالغ هنگفتی که برای این پروژه صرف می‌شود و نبود سرمایه‌گذاری خارجی برای کمک به پرداخت آن، عصبی شده‌اند و به نظر می‌رسد حتی عربستان سعودی نیز بودجه بی‌نهایت برای آن ندارد.

به نقل از نیواطلس، این پروژه موسوم به «لاین» به شکل یک ساختمان آینه‌ای عظیم خواهد بود که ارتفاع آن به ۵۰۰ متر می‌رسد و تقریباً به بلندی بلندترین آسمان‌خراش ایالات‌متحده خواهد بود. عرض آن ۲۰۰ متر برنامه‌ریزی شده بود اما طول اولیه آن اکنون تنها 4 /2 کیلومتر خواهد بود که تا سال ۲۰۳۰ تکمیل می‌شود.

لاین بخشی از پروژه نئوم و یک سازه آینه‌ای عظیم در بیابان عربستان است که انتظار می‌رود شهری با جمعیتی حدود ۹ میلیون نفر را در خود جای بدهد.

با فرض اینکه هیچ شکستی وجود نداشته باشد، لاین همچنان یک پروژه بسیار جاه‌طلبانه است. با این حال، هیچ ظاهر جذابی دست‌کم در ابتدا وجود ندارد. چشم‌انداز آرمان‌شهری شاهزاده محمد بن‌سلمان از شهری آینه‌ای برای ۹ میلیون نفر در شن محدود شده است. 

دراین پرونده بخوانید ...