شناسه خبر : 29707 لینک کوتاه

باخبرگزاری‌ها (جهان)

ایلنا: رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: «با تیمم، پیش از شروع کریسمس، جلسه‌ای توجیهی درباره کره شمالی برگزار کردم. پیشرفت‌هایی صورت گرفته است. منتظر دیدار بعدی با کیم جونگ‌اون هستم.»

ایسنا: تیم پیگیری درمان شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان و پدر معنوی انقلاب بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد، وی که دوره درمان خود را در انگلیس می‌گذراند پس از گذشت 50 سال از آخرین سفرش به عراق، برای زیارت عتبات مقدسه وارد این کشور شد.

فارس: روزنامه «گاردین» از احتمال احیای کرسی سوریه در اتحادیه عرب و از سرگیری روابط کشورهای عربی با دمشق در سال آینده میلادی خبر داده است.

مهر: دیمیتری مدودوف نخست‌وزیر روسیه، با انتشار پیامی در توئیتر از افزایش تحریم‌های مسکو علیه اوکراین خبر داد. به گفته مدودوف، این تحریم‌ها برای دفاع از منافع دولت و مردم روسیه، علیه اوکراین اعمال می‌شوند.

فارس: یک قطار حامل ۱۰۰ نفر از مقام‌های دولت و پارلمان کره جنوبی به همراه تعدادی از اعضای خانواده‌های باقیمانده از جنگ دو کره وارد شهر مرزی «کائسونگ» کره شمالی شدند و مراسم نمادین نوسازی خط راه‌آهن کره شمالی را برگزار کردند، مراسمی که هدف غایی آن اتصال ریلی کره شمالی و کره جنوبی اعلام شده است.

تسنیم: یکی از رهبران «شورای دموکراتیک سوریه» شروط کردهای سوری برای بازگشت ارتش سوریه به مناطق تحت سیطره «دولت خودمختار» در شرق کشور را اعلام کرد.

ایسنا: دولت افغانستان و طالبان در یک موفقیت دیپلماتیک بزرگ برای پاکستان بر سر مذاکرات صلح توافق کردند. این خبر در حالی از سوی مقام‌های بلندپایه دولت پاکستان اعلام شد که طی روزهای اخیر نشست‌هایی میان شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان و رهبران افغانستان از جمله اشرف غنی، رئیس‌جمهور این کشور در کابل برگزار شد.

 ایرنا: وزارت دفاع ترکیه در واکنش به ا‌دعاهای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ارتش ترکیه، در بیانیه‌ای تاکید کرد؛ کسانی که دستانشان به خون کودکان فلسطینی آلوده است نمی‌توانند تصویر ارتش ترکیه را مخدوش کنند.

ایسنا: نخست‌وزیر عراق اعلام کرد دولتش برای ورود نیروهای امنیتی به منظور مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه به خاک این کشور، از طرف آمریکایی دستور نمی‌گیرد. تصمیم‌گیری در تمامی سطوح و تصمیم وارد شدن نیروهای امنیتی برای مقابله با داعش در سوریه نیز بر اساس توافق با دوستان و همکاری با کشورهای همسایه اتخاذ می‌شود.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها