شناسه خبر : 29706 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (جهان)

روایت‌های متناقض درباره ناپدید شدن دختر حاکم دوبی

جمهوری اسلامی نوشت: به دنبال اخبار منتشرشده درباره ناپدید شدن «لطیفه بنت محمد آل مکتوم» دختر حاکم دوبی، وزارت خارجه امارات مدعی شد که وی در حال حاضر در دوبی و در کنار خانواده خود به سر می‌برد. این کشور در ژنو بیانیه‌ای را درباره دختر حاکم دوبی به دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرد که در آن به تکذیب «ادعاهای دروغین» درباره ناپدید شدن لطیفه پرداخته و شواهدی را مبنی بر اینکه وی در دوبی در کنار خانواده خود است، به این دفتر ارائه کرده است. عفو بین‌الملل، در شهریورماه گذشته اعلام کرده بود لطیفه بنت محمد آل مکتوم پس از دستگیری توسط افراد ناشناس در جریان فرار از امارات در مکان نامشخصی بازداشت شده است.

عذرخواهی نماینده کره‌ای از مامور فرودگاه

تسنیم نوشت: کیم جونگ هو نماینده حزب دموکرات کره جنوبی و عضو کمیسیون حمل‌ونقل زمانی که قصد داشت در فرودگاه کیم پو سوار هواپیما شود مسوول گیت خروجی از وی درخواست می‌کند که کارت شناسایی خود را به همراه بلیت نشان دهد. این نماینده مجلس با نشان دادن بلیت هواپیما در صفحه موبایل خود قصد عبور از گیت را داشته که مسوول گیت به وی می‌گوید باید کارت شناسایی خود را برای تطبیق نشان دهد. در این هنگام نماینده به این سوال اعتراض کرده و می‌گوید: من نماینده مجلس هستم. این برخورد نماینده با اعتراض کارمند اداره فرودگاه و رسانه‌های کره جنوبی همراه شد و نهایتاً کیم جونگ هو از همه عذرخواهی کرد.

احتمال استیضاح ترامپ، نگرانی بزرگ سال ۲۰۱۹

ایسنا نوشت: سرمایه‌گذاران و تاجران در آستانه سال جدید میلادی علاوه بر جنگ اقتصادی با چین و دیگر مسائل اقتصادی نگران استیضاح احتمالی دونالد ترامپ نیز هستند. استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به معنی خروج او از کاخ سفید نیست. در سطح فدرال آمریکا با اکثریت آرا در مجلس نمایندگان می‌توان یک مقام رسمی مانند رئیس‌جمهوری را استیضاح کرد. این استیضاح سپس در سنا مطرح می‌شود که در آنجا درباره محکوم کردن آن مقام رسمی تصمیم‌گیری می‌شود. استیو اوکان، مشاور ارشد انجمن مشاوره ژئوپولتیک «مک‌لارتی» در این باره می‌گوید، روند استیضاح در دستور کار قرار بگیرد یا نگیرد، در مباحث مربوط به سیاست آمریکا بسیار مورد توجه خواهد بود.

اولین واکنش عمر البشیر به اعتراضات مردمی سودان

ایران نوشت: عمر البشیر، رئیس‌جمهوری سودان در واکنش به گسترش موج اعتراضات در این کشور، وعده داد اصلاحات اقتصادی را آغاز می‌کند. وی در جمع فرماندهان نظامی و امنیتی در خارطوم به مردم درباره تلاش برای ایجاد تردید و پراکندن بذر ناامیدی در جامعه هشدار داد و از آنها خواست به کسانی که شایعه‌پراکنی می‌کنند، توجه نکنند. تعدادی از شهرهای سودان از هفته گذشته شاهد برگزاری تظاهرات به گرانی کالاهای اساسی از جمله افزایش قیمت سوخت و کمبود نان هستند. «جدو عشر»، رهبر جنبش «عدالت و برابری سودان» بر همبستگی این جنبش با تظاهرات خیابانی تاکید کرده است. بنا بر اطلاعات عفو بین‌الملل در جریان اعتراضات سودان در یک هفته گذشته 37 نفر کشته شده‌اند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها