شناسه خبر : 27542 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نگرانی رانندگان

بریتانیا عوارض سوخت را افزایش می‌دهد

بریتانیا در نظر دارد برای نخستین بار در هشت سال اخیر به منظور کمک به هزینه‌های سلامت، عوارض سوخت وسایل نقلیه را افزایش دهد. برای سال‌ها، خزانه‌داری بریتانیا به منظور حمایت از دارندگان وسایل نقلیه از افزایش مالیات سوخت صرف‌نظر کرده بود. با این حال، دولت بریتانیا به دنبال یافتن راهی برای عمل به تعهد ترزا می، نخست‌وزیر این کشور در جهت تقویت بودجه خدمات بهداشت و سلامت ملی و همچنین اجبار مصرف‌کنندگان به استفاده از وسایل نقلیه کم‌آلاینده‌تر است.

بریتانیا در نظر دارد برای نخستین بار در هشت سال اخیر به منظور کمک به هزینه‌های سلامت، عوارض سوخت وسایل نقلیه را افزایش دهد. برای سال‌ها، خزانه‌داری بریتانیا به منظور حمایت از دارندگان وسایل نقلیه از افزایش مالیات سوخت صرف‌نظر کرده بود. با این حال، دولت بریتانیا به دنبال یافتن راهی برای عمل به تعهد ترزا می، نخست‌وزیر این کشور در جهت تقویت بودجه خدمات بهداشت و سلامت ملی و همچنین اجبار مصرف‌کنندگان به استفاده از وسایل نقلیه کم‌آلاینده‌تر است. می تاکید کرد «سود برگزیت» (در صورت خروج از اتحادیه اروپا، هزینه 350 میلیون‌پوندی در هفته که به دلیل عدم پرداخت به این اتحادیه عاید این کشور می‌شود) برای تامین نقدینگی مورد نیاز در بخش خدمات بهداشت و سلامت ملی به این بخش تزریق خواهد شد. با وجود این چیزی که مشخص است این است که پول ناشی از افزایش مالیات یک راه برای افزایش نقدینگی است و به نظر می‌رسد سیاست بیش از اقتصاد در بودجه بعدی بریتانیا نقش ایفا کند. نقدینگی کم و رشد اقتصادی ضعیف باعث شده تا ترزا می همچنان در تلاش برای پایان دادن به چندین سال ریاضت این کشور باشد. این اقدام مالیاتی موجب عصبانیت رانندگان و دارندگان وسایل نقلیه خواهد شد، شکایت آنها در حالی است که این کشور یکی از بالاترین مالیات‌ها بر بنزین و گازوئیل را در کل جهان دارد. گروه‌های سلامتی و زیست‌محیطی از افزایش مالیات سوخت حمایت کرده‌اند، آ‌نها مدعی هستند که این اقدام مردم را به خرید خودروهای الکتریکی ترغیب کرده و موجب کاهش آلایندگی زیست‌محیطی خواهد شد. هاوارد کاکس، رهبر یکی از گروه‌های فعال محیط زیست اعلام کرد: «ما در کشوری زندگی می‌کنیم که بالاترین عوارض سوخت دنیا را دارد. هرگونه افزایش در مالیات سوخت برای تامین مالی NHS برای دولت همانند یک خودکشی است. این در حالی است که در سال 2014 آن را کاهش داده بودیم.» 

فیلیپ هاموند، رئیس خزانه‌داری بریتانیا در نظر دارد آیا عوارض سوختی را که از سال 2010 وجود دارد افزایش دهد یا خیر. عوارض سوخت در حال حاضر حدود 2 /28 میلیون پوند در سال درآمد عاید دولت می‌کند که سه درصد از کل درآمد سالانه خزانه‌داری است. هاموند اعلام کرد، خزانه‌داری از سال 2010 تاکنون و با تثبیت عوارض 95 /57پنسی به ازای هر لیتر بنزین و گازوئیل، از 46 میلیارد پوند صرف‌نظر کرده است. این بلندمدت‌ترین زمانی است که مالیات در 40 سال اخیر ثابت مانده است. تقویت عوارض در زمان نامناسبی برای رانندگان رخ خواهد داد. در حال حاضر با بالا رفتن قیمت نفت و کاهش ارزش پوند، هزینه‌های سوخت در حال افزایش است و رانندگان کامیون نیز نگران اثرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند که حمل و نقل کالاها را به خارج از مرزها با چالش مواجه خواهد کرد. 

دراین پرونده بخوانید ...