شناسه خبر : 8638 لینک کوتاه

گندم اروپایی در سفره‌های ایرانی

در نخستین هفته ماه ژوئن، قیمت گندم در بازارهای معاملات آمریکا یا کاهش یافت یا بدون تغییر باقی ماند.

در نخستین هفته ماه ژوئن، قیمت گندم در بازارهای معاملات آمریکا یا کاهش یافت یا بدون تغییر باقی ماند. روز چهارشنبه کره جنوبی مانع حضور گندم آمریکا در مناقصات شد و روز پنجشنبه گزارش‌هایی فروش گندم قدیمی آمریکا را پایین‌تر از حد انتظار نشان داد. وقایع این دو روز موجب کاهش توان بالقوه صادرات آمریکا و افزایش فشار به بازارهای گندم شد.
کاشت با تاخیر گندم بهاری و قرارداد ماه جولای از معاملات MGEX حمایت کرد و گندم با قیمت 3/201 دلار در هر تن بدون تغییر معامله شد. برداشت گندم زمستانی به هر دو بازار CBOT و KCNT فشار وارد کرد و موجب شد در هر دو بازار گندم با قیمت پایین‌تری معامله شود. USDA فروش تجاری محصول جدید را 664900 تن و بیشتر از انتظار پیش‌بینی کرد.
کاشت با تاخیر گندم بهاری موجب ناامیدی در بازار معاملات شد. در روز دوشنبه USDA در گزارشش اعلام کرد تنها 80 درصد از مجموع کاشت گندم کامل شده است که کمتر از 100 درصد سال قبل و 92 درصد متوسط پنج‌ساله گذشته است. در این هفته در بازار معاملات اروپا قیمت گندم کمی تغییر کرد. تقویت توان یورو و انتشار پیش‌بینی‌هایی مبنی بر افزایش عرضه جهانی که از جانب تقاضای صادرات خنثی خواهد شد، بازار اروپا را متاثر کرد. گندم milling پایه نوامبر به قیمت 25/204 یورو به ازای هر تن معامله شد. انتشار گزارش فروش صادرات گندم اروپا توسط تاجران به بازار اروپا جنب و جوش داد که شامل فروش حداقل 425 هزار تن گندم فرانسه به الجزایر و 600 هزار تن گندم آلمان و منطقه دریای بالتیک به ایران است. روز پنجشنبه اتحادیه اروپا مجوز صادرات 330 هزار تن گندم را صادر کرد. پیش‌بینی آب و هوای گرم و آفتابی برای هفته بعد موجب آسودگی تاجران در بازار پاریس شده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها