شناسه خبر : 46128 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

حق مردم

رهبر انقلاب: حضور مردم در انتخابات لازم است

حق مردم

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور، حضور در انتخابات را هم وظیفه و هم حق مردم دانستند و گفتند: حضور مردم در انتخابات به معنای حقیقی کلمه لازم است؛ البته انتخابات صرفاً تکلیف نیست بلکه حق مردم است که بتوانند قانونگذاران، مجریان قانون یا اعضای مجلس خبرگان را انتخاب کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه جهاد تبیین در تشویق مردم به حضور در صحنه موثر است، صرف دعوت زبانی را کافی ندانستند و افزودند: عمل، روی خوش، زبان پاسخگو و حضور در جمع‌های گوناگون مردم به‌خصوص جمع‌های جوانان ضروری است.

ایشان با تاکید بر اینکه امروز دست خدا در مساله بین‌المللی غزه قابل مشاهده و نمایان است، گفتند: مردم مظلوم و مقتدر غزه توانستند دنیا را تحت تاثیر مبارزات خود قرار دهند و امروز دنیا به این مردم و مبارزان و گروه مقاومت آنها به چشم قهرمان نگاه می‌کند.

رهبر انقلاب همچنین با تمجید و تحسین کار بزرگ ملت یمن و دولت انصارالله در پشتیبانی از مردم غزه، خاطرنشان کردند: یمنی‌ها به مجاری حیاتی رژیم صهیونیستی ضربه وارد کردند و از تهدید آمریکا نترسیدند چرا که انسانِ خداترس از غیرِ خدا نمی‌ترسد و این کار آنها حقاً و انصافاً مصداق جهاد فی سبیل‌الله است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابراز امیدواری کردند: به اذن پروردگار این مجاهدت‌ها، مقاومت‌ها و فعالیت‌ها تا پیروزی ادامه پیدا کند و خداوند نصرت و یاری خود را شامل همه کسانی نماید که در راه مورد رضایت او حرکت می‌کنند.