شناسه خبر : 32414 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

باشگاه خبرنگاران: وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه هیچ‌کس حق ندارد واحدی صنعتی یا تولیدی را به هر دلیلی به تعطیلی بکشاند، گفت: این کار خلاف فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از این واحدها است.

مهر: مدیرعامل شرکت راه‌آهن در نامه‌ای خطاب به دبیر ستاد تنظیم بازار خواستار واگذاری مسوولیت قیمت‌گذاری بلیت قطار در ایام پرتقاضا به هیات‌مدیره شرکت راه‌آهن و تایید وزیر راه و شهرسازی شد.

تسنیم: به دلیل کاهش قیمت گوجه‌فرنگی در بازار، با اعلام قائم‌مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی، صادرات رب گوجه‌فرنگی از ابتدای دی‌ماه سال جاری آزاد شد.

ایرنا: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمرانی و زیرساختی کشور اختصاص یافت.

خبرآنلاین: رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران در پاسخ به سوالی در خصوص آمار واردات رسمی و قاچاق کفش به کشور گفت: در سال ۹۶ میزان صادرات ما ۸۸ میلیون دلار به صورت رسمی و ۱۰۹ میلیون دلار به صورت غیررسمی بوده است که این رقم در سال ۹۷ به ۱۷۰ میلیون دلار رسیده است.

ایرنا: معاون فنی گمرک ایران از معافیت ۸۰دلاری واردات گوشی مسافری خبر داد و گفت: حقوق و عوارض ورودی تلفن همراه از این به بعد با نرخ ارز سنا محاسبه می‌شود.

خبرآنلاین: امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی، با تاکید بر اینکه باید معافیت مالیاتی به حداقل برسد و فرار مالیاتی و فساد سیستم اداری کاهش یابد، گفت: کسانی که درآمد میلیاردی دارند آن‌گونه که باید مالیات نمی‌دهند. در حال حاضر چیزی حدود هشت درصد از مجموع درآمدهای مردم در اختیار دولت قرار می‌گیرد. در کشورهای در حال توسعه این رقم ۱۵ درصد و در کشورهای پیشرفته بالای ۳۰ درصد را به خود اختصاص می‌دهد.

ایرنا: رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بیمه‌های زندگی به معنای مرگ این نوع بیمه است، اضافه کرد: در صورت اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات بیمه‌ای، هزینه تمام‌شده برای مشتریان افزایش یافته و به این طریق، افراد به جای بیمه، پول خود را در بانک سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مهر: محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی، از زائران اربعین حسینی خواست از به همراه داشتن کالاهای ممنوعه لیست گمرک به طور جدی خودداری کنند.

ایرنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور گفت: رصد مستمر قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی و ضروری در سطح کشور نشان از کاهش قیمت ۹۳ قلم کالا داشته و نسبت به قیمت هفت قلم کالای دیگر تلاطم داشته، بررسی و اقدام‌های لازم برای ایجاد ثبات در قیمت آنها در دستور کار قرار دارد.

دراین پرونده بخوانید ...