شناسه خبر : 24936 لینک کوتاه

وقف علمی

جایزه مصطفی با اعطای 500 هزار دلار به هر برگزیده برگزار شد

دومین دوره جایزه جهانی مصطفی‌(ص) با حضور میهمانانی از جهان اسلام در تالار وحدت برگزار شد. علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی، همکاری و هم‌افزایی را از مهم‌ترین نتایج درخشان جایزه مصطفی‌(ص) دانست و گفت: طبیعی و منطقی است که این همکاری‌ها بین آحاد جامعه مسلمان منجر به هم‌افزایی بیشتر خواهد شد.

وقف علمی

دومین دوره جایزه جهانی مصطفی‌(ص) با حضور میهمانانی از جهان اسلام در تالار وحدت برگزار شد. علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی، همکاری و هم‌افزایی را از مهم‌ترین نتایج درخشان جایزه مصطفی‌(ص) دانست و گفت: طبیعی و منطقی است که این همکاری‌ها بین آحاد جامعه مسلمان منجر به هم‌افزایی بیشتر خواهد شد. اگر علمای جهان اسلام با یکدیگر همدل و همزبان باشند، قطع به یقین نتایج درخشانی در پیشبرد علم و فناوری در جهان اسلام حاصل خواهد شد. صالحی در حاشیه برگزاری مراسم این جایزه افزود: جایزه مصطفی(ص) می‌تواند راه را برای شناسایی علمای جهان اسلام و آشنایی آنان با یکدیگر برای همکاری بیشتر فراهم کند. یقیناً جایزه مصطفی(ص) در آینده راهگشا خواهد بود و آثار بسیار موثر و مطلوبی بر جای خواهد گذاشت.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، نیز درباره این جایزه اظهار کرد: جایزه مصطفی‌(ص) درواقع یک تجربه جدید در حوزه وقف علمی است و رئیس‌جمهوری نیز تاکید دارد که این جایزه از طریق وقف علمی پیش رود. کلیه هزینه‌های برگزاری و تامین جایزه مصطفی(ص) تاکنون از طریق وقف بوده است. یکی از شاخصه‌های مهم و بزرگ این جایزه معرفی دانشمندان برتر جهان اسلام است و مبنای اصلی آن در واقع اثری است که یک دانشمند مسلمان پدید آورده است اما تعداد مقالات و ثبت پتنت و آنچه معمول است، در جایزه مصطفی‌(ص) تاثیر آنچنانی ندارد. در واقع مهم آن است که ابتکار و خلاقیت دانشمند مسلمان چه تغییر و اثری در جوامع ایجاد خواهد کرد.

آن‌طور که ایرنا گزارش داده، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام در دومین دوره اعطای جایزه جهانی مصطفی‌(ص)، به دو دانشمند حوزه ICT، سامی ارول گلنبی، دانشمند کامپیوتر، مهندس الکترونیک و ریاضیدان کاربردی اهل ترکیه، با اثر «مدلسازی ارزیابی عملکرد سیستم‌های کامپیوتری» و محمدامین شکراللهی، دانشمند و دکترای علوم کامپیوتر و ارتباطات، در زمینه ارائه کدهای رپتور و شبکه‌های اطلاعاتی اهدا شد. در مدت برگزاری برنامه‌های جایزه مصطفی‌(ص) 90 نفر از دانشمندان برجسته از 30 کشور اسلامی در ایران حضور می‌یابند. مبلغ جایزه مصطفی(ص) 500 هزار دلار به هر برگزیده به علاوه مدال مصطفی‌(ص) است. بر اساس سند اجرایی جایزه پیامبر اعظم، سورنا ستاری رئیس شورای سیاستگذاری این جایزه است. 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها