شناسه خبر : 39202 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

فساد مخدر

خشم انتخاباتی صنعت پرورش گل کنیا را نابود می‌کند؟

«خشونت انتخاباتی و اختلال در زنجیره تامین در صنعت پرورش گل کنیا» اولین مقاله این هفته فصل تحقیق است. کریستوفر سول، استاد علوم رفتاری دانشگاه گرینویچ و موسسه ‌NRI، روکوماکیاولو، استاد مدیریت در مدرسه اقتصاد لندن و آمیت مورجاریا، دانش‌آموخته اقتصاد مدرسه اقتصاد لندن نویسندگان این مقاله هستند. در خلاصه این مقاله می‌خوانیم: درگیری‌های خشونت‌آمیز به ویژه در زمان انتخابات در آفریقا، یکی از شایع‌ترین علت‌های بی‌ثباتی و مشکلات اقتصادی است. این مقاله به مطالعه چگونگی واکنش شرکت‌ها به خشونت‌های انتخاباتی و رفتار صادرکنندگان گل کنیا در دوران پس از خشونت‌های انتخاباتی سال 2008 می‌پردازد.

مقاله دیگر این فصل «تنوع جنسیتی و نژادی در سیاستگذاری چه آثاری دارد؟» است. تحقیق حاضر در چارچوب یک آزمایش کنترل تصادفی اهمیت نمایندگی زنان و اقلیت‌ها را در کمیته سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو -کمیته فدرال بازار باز‌- مورد نظر قرار داده است و به دنبال پاسخ به این پرسش است که آیا حضور این‌گونه از نمایندگان بر نحوه پذیرش مطالعات فدرال‌رزرو از جانب مصرف‌کنندگان تاثیرگذار است یا خیر. بر اساس نتایج این تحقیق آزمون‌شدگان زن و نیز سیاهپوستان نسبت به مردان سفیدپوست، انتظارات در مورد نرخ بیکاری را همسو با کمیته فدرال بازار باز شکل داده و به مطالعات این کمیته اطمینان بیشتری نشان دادند.

آخرین مقاله نیز تحقیق پیرامون «مواد مخدر غیرقانونی و فساد اداری» است. فالمینی، جهانشاهی و محدث در پژوهشی با نام «مواد مخدر غیرقانونی و فساد عمومی» به بررسی این موضوع در ایالت کالیفرنیا پرداخته‌اند. نتایج آنها نشان می‌دهد که در سه سال نخست پس از رسیدن کراک کوکائین به این ایالت، فساد عمومی بیش از سه برابر شده است. آنها استدلال می‌کنند که وقتی ماده مخدر جدیدی عرضه می‌شود، به دلیل فناوری ارزان و تقاضای غیرمنعطف، بازار بزرگی با خود به همراه دارد. وقتی این اتفاق می‌افتد رشوه‌های زیادی داده شده، در نتیجه فساد بخش عمومی زیاد می‌شود.

دراین پرونده بخوانید ...