شناسه خبر : 7721 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

مدیرعامل شرکت ساخت ‌و ‌توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور گفت: «در دولت جدید مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیون تومان از بدهی پیمانکاران طلبکار از دولت را پرداخت کرده‌ایم.»

پرداخت بدهی وزارت راه به بنگاه‌های بخش خصوصی
نوشت: مدیرعامل شرکت ساخت ‌و ‌توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور گفت: «در دولت جدید مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیون تومان از بدهی پیمانکاران طلبکار از دولت را پرداخت کرده‌ایم.» علی نورزاد با بیان اینکه در یک سال گذشته توانستیم تمام مطالبات شرکت‌های مهندسین مشاور را صفر کنیم، ‌اظهار کرد: ‌در حال حاضر ۱۰۰۰ میلیارد تومان از بدهی شرکت به پیمانکاران باقی مانده که این رقم هم تسویه خواهد شد. او ‌تصریح کرد: از پروژه‌های راهسازی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استقبال می‌کنیم و این آمادگی را داریم که هرگونه تسهیلاتی را برای اجرای پروژه‌های راه‌سازی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم.

ایجاد فضای امن کار برای کارآفرینان
نوشت: فتح‌الله بیات رئیس‌ اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور عدم ‌تزریق به موقع وام‌های بانکی را از مشکلات پیش‌روی کارآفرینان دانست و گفت: «برای آنکه بازار کار در اختیار کارجویان قرار گیرد باید فضای امنی برای کارآفرینان فراهم شود. در بحث اشتغال نیازمند استفاده از نظر همه کارشناسان و اقتصاددانان و کسانی که در این زمینه تجربه کاری دارند، هستیم.» به گفته بیات در حال حاضر بخش اعظمی از بازار کار در اختیار بنگاه‌های کوچک و متوسط و بخش‌های خصوصی است از این‌رو باید فضای امن و آرامی برای کارآفرینانی که از سرمایه‌گذاری در این زمینه نگرانند فراهم کرد تا بازار کار در اختیار کارجویان قرار داده شود.

برنامه‌ریزی گفتمان خیرین اشتغال
نوشت: معاون وزیر کار با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی برای انجام هدایت شغلی کارجویان جهت فراهم شدن شرایط ورود به بازار کار گفت: «کارآفرینان باید وارد عرصه شوند.» کورش پرند گفت: «اکنون زمانی است که باید به نهضت مهارت‌آموزی اندیشید و گفتمان خیرین اشتغال را برنامه‌ریزی کرد.» معاون وزیر کار با اشاره به حضور خیرین در بسیاری از زمینه‌ها اظهار داشت: می‌توان از این ظرفیت در زمینه مهارت‌آموزی نیز بهره برد. پرند همچنین از سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان عواملی اثرگذار نام برد که می‌توانند در زمینه پشتیبانی امر موثر باشند. او تاکید کرد که باید برای حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان به سراغ طرح‌های نوآورانه و مدرن حرکت کرد.

برنامه‌ریزی بدون آمار راه رفتن در تاریکی است
نوشت: رئیس‌ کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌ریزی بدون آمار راه رفتن در تاریکی و بهره‌گیری از آمار غلط یعنی رفتن به پرتگاه است لذا بهره‌گیری از آمار صحیح و دقیق کار مطلوب و واجبی است. غلامرضا تاجگردون در مراسم گرامیداشت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی افزود: در بحث آمار اینکه چه کسی آمار را تولید و چگونه تولید کرده یا آنکه چه کسی پردازش، منتشر و استفاده می‌کند، بسیار مهم است. وی تاکید کرد: برخی از آمارها برای جامعه ملموس و قرار هم نیست که قابل لمس باشد به طور مثال جامعه نمی‌داند تورم نقطه به نقطه چیست، حتی بسیاری از مردم فکر می‌کنند وقتی تورم کاهش یافت یعنی قیمت‌ها پایین آمده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها