شناسه خبر : 7356 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها

زندان خرداد 88 زندگی زنجانی را دگرگون کرد
index:4|width:60|height:30|align:right با «منصور سلطانی‌راد» وکیل پرونده طلاق همسر پیشین «بابک زنجانی» گفت‌وگو کرده ‌است. در بخشی از این گفت‌وگو آمده است: «...‌بابک زنجانی درباره وضعیت تاهل خود دروغ گفته، فکر نمی‌کرده که بالاخره یک روز این موضوع آشکار می‌شود... سال 1381 با خانم ثریا اسدی ازدواج کرده بود اما تقریباً از سال 84 به بعد اختلاف پیدا کردند... سال 88 برای طلاق از بابک اقدام کرد... همسرش از شخصیت «بابک زنجانی» و دوستان او می‌ترسید، می‌گفت دوستانش آدم‌های جالبی نیستند... در طول این مدت مستاجر بودند و خانه نداشتند. حتی خاطرم هست پول رهن آخرین منزلی را که داشتند خانم اسدی داده بود... از سال 88 با زنجانی آشنا شدم ... من فکر می‌کنم همه چیز از خرداد سال 88 شروع شد؛ پس از آن سه ماهی که بابک زنجانی در زندان گذراند.»

تحدید نسل، خطر استراتژیک برای امنیت
نوشت: سردار محمدرضا نقدی رئیس بسیج گفت: افزایش جمعیت را باید جبران کنیم چرا که تحدید نسل خطرات استراتژیک و راهبردی برای امنیت ملی را در پی دارد و امیدواریم شاهد فعالیت جدی از سوی بسیج جامعه پزشکی باشیم... اگر ما پیشرفتی کرده‌ایم نباید گذشته را فراموش کنیم چرا که ما با تفکرات آرمان‌خواه، آزادیخواه و مجاهدت‌پیشه پیشرفت کرده‌ایم... پیشرفت‌های چشمگیر ما با وجود همه مانع‌تراشی‌ها و کینه‌ورزی‌های همه قدرت‌های بزرگ دنیا معجزه است و این امداد الهی و معجزه به سبب این بوده که ملت ما از خود، مایه گذاشته و نسبت به سرنوشت بشریت بی‌تفاوت نیست... خوشبختانه در عرصه سلامت به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ایم، باید ملاک اصلی بحث سلامت، میزان امید به زندگی باشد نه خدمات درمانی.

بی‌سابقه‌ترین قتل عام حیات وحش در سال جاری
نوشت: کیوان هوشمند مدیر دیده‌بان محیط زیست و حیات وحش ایران از کشف کله بیش از 20 راس آهو و قوچ در یک منزل مسکونی در مشهد خبر داد. او گفت: بر اساس گزارش مردمی مبنی بر نگهداری اجزای بدن حیوانات وحشی در یک منزل مسکونی واقع در شهر مشهد، نیروهای یگان محیط زیست پس از اخذ حکم قضایی ورود به منزل وارد این خانه شده، به تفتیش و بازرسی آن پرداختند و با صحنه‌ای غیر‌قابل باور و دردناک مواجه شدند. نیروهای یگان حفاظت در فریزر این منزل 10 عدد سر آهوی نر و ماده و چهار عدد سر قوچ وحشی کشف کردند... علاوه بر مقادیری گوشت شکار متعلق به آهو و قوچ و میش، همچنین چهار تخته پوست آهوی دباغی‌شده و شاخ‌های آهوان سلاخی‌شده کشف شد.

سیستان فقیرترین تالاب ایران
نوشت: گری لویس نماینده سازمان ملل در ایران نوشت: به نظر می‌رسد بیشتر ایرانیان اطلاع چندانی از رنج مردمی که در هامون‌های سیستان زندگی می‌کنند، ندارند. در مقایسه فاجعه زیست‌محیطی نمادین‌تری در ایران یعنی مرگ آرام دریاچه ارومیه از توجه شدید رسانه‌ای و سیاسی برخوردار است ... حدود 400 هزار نفر در ناحیه سیستان زندگی می‌کنند که تعداد زیادی از آنان در زیر خط فقر قرار دارند. کمک نقدی که از دولت یا کمیته امداد دریافت می‌کنند به زحمت از 20 دلار در ماه فراتر می‌رود. این فاجعه زیست‌محیطی هزاران نفر را وادار به ترک منطقه کرده است... پیشتر این ناحیه تا 20 سال پیش سرسبز و گونه‌های گیاهی و جانوری در آنجا فراوان و دریاچه پر از ماهی بود ... خشکی‌ هامون هزاران نفر را وادار به ترک منطقه کرده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها