شناسه خبر : 34931 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بهترین نرم افزار حسابداری برای حسابداران چیست؟

هدف اصلی استفاده از نرم افزارهای حسابداری، آسانتر کردن محاسبات کسب وکار و ایجاد صرفه‌جویی در وقت، هزینه و زمان است و می‌توانید بینش بهتری نسبت به هداف پیش روی خود داشته باشید.

بهترین نرم افزار حسابداری برای حسابداران چیست؟

 امروزه نرم افزار‌های حسابداری بسیاری در بازار موجود هستند که می‌توانید بر اساس نیازهای خود و با مشاهده امکانات ‌آنها، برای کسب و کارتان یک نرم افزار مناسب انتخاب نمایید. اغلب فروشندگان می‌گویند که سیستم ‌آنها دقیقاً می‌توانند آنچه را می‌خواهید انجام دهند، بنابراین شما تنها با دانستن ویژگی‌های هر نرم افزار، مشاهده دمو آنلاین هریک و تطبیق با نیازهای خود می‌توانی یک انتخاب صحیح داشته باشید.

در اینجا از برخی از ویژگی‌های ساده و ابتدایی در نرم افزارهای حسابداری می‌گوییم که چه نیازهایی را باید بتوانند به طور عادی حل کنند. به عنوان مثال حتی ابتدایی‌ترین نرم افزار حسابداری نیز باید بتواند یک فاکتور حرفه‌ای ایجاد کند، به حساب‌های بانکی کسب وکارتان متصل شود و هزینه‌های تجارت شما را بطور خودکار پیگیری کند.

بررسی میزان سود و زیان‌های حاصل از خریدوفروش، ثبت خودکار خرید و فروش‌ها و گزارشات حاصل از ‌آنها، گزارش‌های استاندارد صورت‌های مالی برای اهداف مالیاتی، کدینگ‌های مرتبط با خزانه‌داری، کاردکس کالا در انبارداری و ... از دیگر ویژگی‌های نرم افزارهای حسابداری ساده و ارزان قیمت هستند.

به طور کلی، زمان بسیار با اهمیت است؛ مراحل حسابداری باید سریع انجام شود و نباید وقت کارشناسان حسابداری را تلف کند. برخی از امور مانند ثبت پیش فاکتورها و یا کدینگ حساب‌ها باید خودکار باشند، تهیه گزارشات سه ماهه و پایان سال و اظهارنامه‌های مالیاتی باید ساده‌‌تر باشد، محاسبات و داده‌ها باید بی خطا و دقیق باشد و در نهایت سیستم حسابداری باید کمک کند تا شما بتوانید برای کسب و کار خود تصمیمات شغلی بهتری بگیرید و روند رشد و ترقی خود را بی دغدغه حساب و کتاب، افزایش دهید.

نرم افزار حسابداری خدماتی با چه ویژگی‌‌‌‌ هایی به کسب و کارتان سرعت می‌بخشد؟             

استفاده از سیستم حسابداری خدماتی، کلید موفقیت مشاغل مبتنی بر خدمات است. صرف نظر از نوع خدمات، از جمله خدمات نظافت، مراقبت از پوست، بازاریابی دیجیتال، مشاوره آموزشی یا مالی و ... باید نرم افزاری باشد تا بتواند داده‌های لازم را درخود ثبت نماید تا برای بررسی ‌آنها دچار مشکل نشوید؛ بنابراین، باید برای بهینه‌سازی تجارت خود از ابزارهایی کمک بگیرید.

شرکت‌های خدماتی در صورتی که بتوانند از انتظارات مشتری خود فراتر روند، در ذهن مشتری جایگاه خوبی کسب می‌کنند. شما باید قبل از خرید نرم افزار، ابتدا نیازهای کسب وکار خود را لیست کنید و داده‌هایی را که می‌خواهید در سیستم مورد نظر خود وارد کنید بدانید. در این صورت می‌توانید از شرکت فروشنده نرم افزار ماژول‌های مورد نیاز خود را مطالبه نمایید.

بعضا برخی از شرکت‌ها ماژول‌‌‌‌ هایی را به طور اختصاصی برای کسب و کارهای مختلف و راحتی حسابداران طراحی می‌کنند که می‌توانید به فایل خود بنابر در خواست اضافه نمایید. مشاغل مبتنی بر خدمات، نیاز به حسابداری تخصصی، مالیاتی، حقوق‌و‌دستمزد و سایر خدمات مالی دارند. ما در سیستم حسابداری خدماتی هوشمند نوین امکان ارائه تمامی این خدمات را به صورت حرفه ای برای کاربران خود فراهم آورده ایم.

حسابداری هوشمند1

ثبت عملکردهای ارائه شده به مشتریان، ثبت مشتریان، کالاها، خدمات و حساب‌ها در سه سطح، ثبت اسناد حسابداری مانند درآمد، هزینه، پرداخت و دریافت به صورت اتوماتیک، امکان پیوست ضمائم به اسناد حسابداری مانند تعیین مدل‌های گوناگون پورسانت، تعریف واسطه و محاسبه خودکار ‌آنها بر مبنای تسویه ها، ایجاد فاکتور فروش، مرجوعی و پیش‌فاکتور، گزارش لیست فاکتورهای فروش و مرجوعی و ... از ویژگی‌هایی است که در نرم افزار حسابداری خدماتی هوشمند نوین ارائه شده است.

تأثیر نرم افزار حسابداری تولیدی در مشاغل مبتنی بر تولید

امروزه برنامه‌ها و نرم افزارهای کاربردی و دستگاه‌های هوشمند تأثیر بسیاری در فناوری می‌گذارند. مدیران و حسابداران می‌بایست برای موفقیت و رشد کسب و کارهای خود، اصول و عملیات تولید را بکار بگیرید و در نظر بگیرید که کدام روند کسب و کارشان را به خوبی تحت تأثیر قرار می‌دهد و روی بازار هدف شما تأثیر می‌گذارد.

حسابداری هوشمند2

استفاده از فن آوری می‌تواند تولید را به اهداف جدید بازاریابی سوق دهد، آن را توسعه دهد و به ‌آنها در ایجاد محصولات جدید کمک کند. با این حال، شرکت‌های تولید کننده هنوز به دنبال راه‌‌‌‌ هایی هستند که بتوانند این استراتژی را به صرفه‌‌ترکنند. برخی از شرکت‌ها به دلیل هزینه‌های سنگین سرمایه گذاری برای سوددهی تولیداتشان، و نگرانی‌‌‌‌ هایی که پیرامون مسائل امنیتی خود دارند، اقدام به خرید نرم افزارهای تخصصی در حوزه تولید می‌کنند.

این نرم افزار می‌تواند تمامی نیازهای شرکت‌های تولیدی را مانند هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم، هزینه‌های سفارش کار، ثبت کلیه عملیات مرتبط با خرید و فروش، گزارش‌گیری از سود براساس بازه‌های زمانی دلخواه هر فاکتور و ... ثبت و مدیریت کند. این اطلاعات می‌تواند به شما در سازماندهی کسب و کارتان کمک کند؛ ضمن اینکه، این امکان را به وجود می‌آورد تا در صورت نیاز گزارشات کامل و جامعی را پیش رو داشته باشید.

با استفاده از نرم افزار حسابداری تولیدی، کسب و کارهای تولیدی می‌توانند به صورت خودکار و با سرعت بالا محاسبات خود را سر و سامان دهند و بدون خطا به سمت پیشبرد اهداف خود حرکت کنند. با این ابزارها کارگاه‌های تولیدی می‌توانند قیمت‌های خود را کنترل کنند و هزینه‌های اضافی تولید، حمل و نقل، تعمیر و نگهداری و جایگزینی خود را کاهش دهند.

بسیاری می‌گویند که کاهش هزینه‌های تولید معادل کاهش کیفیت محصولات تولید شده توسط یک شرکت تولیدی است. اما این طرز فکر به طور کلی اشتباه است. به واسطه حذف هزینه‌های اضافی که گاها با مدیریت ناصحیح داده ها، فاکتورها و صورت‌های مالی به وجود می‌آید؛ می‌توانید تولیدات خود را افزایش دهید اما کیفیت و قیمت‌های کالاهای تولیدی را تغییر ندهید. افزایش سود دریافتی همیشه با افزایش فروش کالاهای تولیدی حاصل نمی شود. کاهش هزینه‌های تولید با هدف افزایش بهره وری، می‌تواند سودهایی را که از کسب وکار خود دریافت می‌کنید، افزایش دهید.

با نرم افزار حسابداری فروشگاهی بدون اتلاف وقت بفروشید!

قبل از اینکه وارد ماهیت نرم افزارهای حسابداری و کاربردها و مزایای آن در دنیای فروشگاهی شویم. باید نیازهای خود را از این ابزار شناسایی کنید. سیستم حسابداری فروشگاهی ابزاری به منظور بهبود راندمان مالی فروشگاه‌ها و مغازه‌ها است. این نرم افزار به فروشگاه‌ها کمک می‌کنند تا با اتوماسیون کردن و ساده‌‌تر کردن حساب‌های مالی و روزانه، از منابع انسانی و زمان خود بهترین بهره را ببرند.

مدیریت موجودی با کمک نرم افزارهای حسابداری انجام می‌شود که اساساً مجموعه‌ای از برنامه‌ها، محصولات و فرایندها برای پیگیری و مدیریت داده‌ها و صورتحساب‌های مالی به طور مؤثر است. سازماندهی، ردیابی، بررسی، ثبت و نظارت بر مسائل مالی کسب وکارهای فروشگاهی از وظایف نرم افزار تخصصی فروشگاهی است که شرکت هوشمند نوین به طور خاص بر روی طراحی همه جانبه این نرم افزار کاربردی زمان زیادی گذاشته و به بازار ارائه داده است. اولین و مهمترین مزیت یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی این است که به کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی موجودی کمک می‌کند. این امر هماهنگی و یکپارچگی را در فروشگاه شما ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانید به طور کلی تجارت خود را تقویت کنید.

اگر کسب و کاری دارای یک نرم‌افزار حسابداری خوب نباشد، می‌بایست زمان بیشتری را برای ثبت و بررسی صورتحساب ها، داده‌ها و مسائل مالی خود ثبت کند. فروشگاه‌ها و مغازه‌ها اغلب مشتریان زیادی دارند و برای محاسبه کالا‌ها و اجناس خریداری شده توسط مشتریان زمان زیادی ندارند چرا که ارزش زمان بر هیچکس پوشیده نیست.

فروشندگان با استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی می‌توانند سریع‌‌ترمحاسبات مشتریان خود را انجام دهند و فاکتور خرید را به آنان ارائه دهند. ارائه فاکتور به مشتریان کمک می‌کند تا از قیمت اجناس خریداری شده، تعداد کالا، میزان مالیات بر ارزش افزوده، میزان تخفیف و سود حاصل از خرید هر کالا مطلع شوند. در ادامه چندین ویژگی و عملکرد استاندارد، که به طور کلی در یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی با کیفیت گنجانده شده است ذکر نموده ایم:

  • آلارم تاریخ انقضا محصولات

  • تعیین چند قیمت برای یک کالا

  • چاپ اتیکت قیمت برای تمام کالاها

  • قیمت گذاری اتوماتیک و دستی

  • گزارشات سریع و متنوع

  • امکان تعریف و چاپ بارکد به صورت کاملا اتوماتیک

  • امکان فروش منفی و اصلاح موجودی به صورت اتوماتیک

  • تعیین سقف سفارش

  • نمایش موجودی تعدادی و ریالی و گردش کالا

  • لینک با دستگاه کارت‌خوان و سیستم پوز

  • تهیه پرینت فاکتور به صورت فیش پرینت

  • ارائه انواع تخفیفات

  • فروش سریع کالاهای بدون بارکد

  • ثبت تمام عملکرد صندوقداران

 با نرم افزار حسابداری پیمانکاری دقت و سرعت را با هم داشته باشید!  

مدیریت پیمانکاری شامل بسیاری از فرایندها و الزامات است که امروزه توسط نرم افزارهای تخصصی می‌تواند بسیار ساده اما با دقت ارائه شود. این ابزارها پایه و اساس هر پروژه و همچنین کلید موفقیت پروژه هاست.

هدف اصلی استفاده از نرم افزارهای حسابداری در کسب و کارهای پیمانکاری، کنترل دقیق و نظارت بر پیشرفت یک پروژه از نظر کیفیت، هزینه و زمان است. این سیستم، طیف گسترده ای از مسئولیت‌ها را در بر می‌گیرد و می‌تواند در بخش‌های مختلف پروژه‌ها مانند پیمانکاری ساخت وساز، پروژه‌های نظافتی، خدمات سایت و بازاریابی، خدمات مرتبط با سلامتی و ... نقش بسزایی داشته باشد.

نقش حسابدار و سیستم حسابداری برای اطمینان از موفقیت یک پروژه بسیار مهم است. از آنجا که برنامه ریزی در پروژه‌ها اغلب به طور مداوم تغییر می‌کند و یا چند پروژه به صورت همزمان صورت می‌گیرد؛ یک نرم افزار خوب و حرفه‌ای می‌تواند ثبات را حفظ کند و هماهنگی بین اعضای تیم را تسهیل دهد. با این حال، بسیاری از عوامل دیگر نیز تأثیر زیادی در موفقیت یک پروژه پیمانکاری دارند.

به عبارت ساده‌تر، مدیران افرادی هستند که طبق برنامه پروژه‌ها را اجرا و پیش می‌برند. ماموریت اصلی یک مدیر پیمانکاری اطمینان از اتمام پروژه بر اساس بودجه و زمان توافق شده است. علاوه بر آن، حسابداران نیز باید اطمینان حاصل کنند که داده‌ها و صورت‌های مالی کلیه پروژه ها، به طور کامل در سیستم ثبت شده و گزارشات جامعی را می‌توان با استفاده از این اطلاعات به مدیران و کارفرمایان ارائه داد.

حسابدارن با استفاده از نرم افزار حسابداری پیمانکاری، در طول اجرای پروژه ها، باید بتوانند مسئولیت‌‌‌‌ هایی چون تعیین بودجه و تحلیل هزینه ها، برنامه ریزی زمان کار، معرفی مراکز هزینه و ثبت کالاهای مصرفی در هر پروژه و قرارداد، معرفی چندین انبار در پروژه‌های مختلف، محاسبه بهای تمام شده و سود و زیان هر پروژه، ایجاد پروژه‌های مختلف و معرفی صندوق، تنخواه‌گردان و بانک به تفکیک پروژه‌ها، امکان تفکیک هزینه‌های هر پروژه به صورت جداگانه، امکان ایجاد تعداد نامحدود پروژه در نرم افزار پیمانکاری و سایر موارد را در اختیار داشته باشند و ثبت کنند.

تسهیل رکن اصلی اقتصاد با نرم افزار حسابداری بازرگانی         

شرکت های بازرگانی یکی از ارکان اصلی اقتصاد در کشور هستند. این کسب و کارها به دلیل فروش زیاد و گردش بالای حساب، گردش‌های مالی بالایی نیز دارند. به همین دلیل حسابداری، موضوعی مهم و حیاتی در این قبیل شرکت‌ها به حساب می‌آید.

سیستم حسابداری بازرگانی هوشمند نوین، به صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا با ثبت منظم، تجزیه و تحلیل، تفسیر و ارائه اطلاعات مالی، تعهدات مربوط به انطباق خود را برآورده کنند؛ همچنین به آنها کمک می‌کند تا با پول خود تصمیماتی هوشمندانه بگیرند. یکی از مهمترین خصوصیات نرم افزارهای حسابداری، محاسبه دقیق میزان مالیات قابل پرداخت و پرداخت شده است.

امروزه تعداد زیادی نرم افزار حسابداری در بازار وجود دارد که معامله گران می‌توانند از این طریق برای اهداف حسابداری و گزارشگری مالیاتی استفاده کنند. متأسفانه، فقط تعداد معدودی از نرم افزارهای حسابداری به سمت انجام وظایف پیچیده حسابداری، که بطور خاص به مقوله تجارت اشاره می‌کند، می‌پردازند.

نرم افزار بازرگانی هوشمند نوین به کاربران اجازه می‌دهد تا تمامی معاملات بانکی خود را به راحتی ثبت و رمزگذاری کند؛ همچنین، نرم افزار ما با پشتیبانی از حسابداری چند ارزی سعی در سهولت عملیات ارزی دارد.حسابداری راهکاری است که موجب می شود یک کسب و کار حتی از ریزعملکردهای خود مطلع گردد. حسابداران امورمالی را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا مالک بتواند تصمیم بهتری بگیرد. این اطلاعات در گزارش هایی تهیه شده است که سلامت مالی یک تجارت را نشان می‌دهد.

چرخه خرید و پرداخت، موجودی و تولید، منابع انسانی و حقوق و دستمزد، دارایی های ثابت و سرمایه‌گذاری جزئی از خدماتی است که ما در نرم افزار حسابداری بازرگانی هوشمند نوین، به منظور سهولت در انجام عملیات مالی کسب وکار شما، ارائه نموده‌ایم.