شناسه خبر : 46441 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نکات مهم برای برنامه ریزی کردن سفر

به هر مقصدی که قصد سفر داشته باشید نیاز به یک برنامه و راهنمای سفر خواهید داشت. برنامه‌ای که علاوه‌بر انتخاب مقصد به شما کمک کند تا هزینه‌های سفر از خرید بلیط تا رزرو هتل را مدیریت کنید.

نکات مهم برای برنامه ریزی کردن سفر

رپرتاژ آگهی: اینکه چه زمانی را برای سفر انتخاب کنید، چگونه بلیط تهیه کنید و برای محل اقامتتان چگونه اقدام کنید، همگی مواردی هستند که به‌عنوان مهم‌ترین فوت و فن‌های سفر به آن نیاز دارید.

چگونه مقصدی مناسب انتخاب کنیم؟

اولین قدمی که به‌عنوان برنامه سفر به آن نیاز دارید، انتخاب مقصد است. اینکه چه نکاتی را در هنگام جستجو و پیدا کردن یک شهر یا حتی منطقه رعایت کنید. در این زمینه چند فاکتور اساسی به کمک شما می‌آید. قبل از هر چیز به این سوال پاسخ دهید که با چه هدفی سفر می‌کنید؟ رفتن به یک طبیعت بکر، خرید کردن در سفر، تفریح و هیجان، گشت‌وگذار در جاذبه‌های تاریخی یا حتی شکم‌گردی؟ با پاسخ به این سوال دایره گزینه‌های موجود برای شما محدودتر شده و انتخاب ساده‌تر می‌شود. حالا باید برآورد کنید که چقدر بودجه برای سفر در نظر دارید. برای این کار می‌توانید هزینه‌های کلی مثل حمل‌ونقل، اقامت، خوراک و تفریح در مقصد را بررسی کرده و بر اساس آن یک بودجه کلی تنظیم کنید.

نکته مهم دیگر توجه به فصلی‌ست که قصد سفر در آن زمان را دارید. چرا که این مورد در شرایط سفر شما تاثیر زیادی دارد. همه مقاصد داخلی و خارجی با توجه به شرایط آب‌وهوایی مناسب سفر در فصل خاصی هستند. برای مثال بهترین زمان سفر به جنوب ایران پاییز و زمستان است و بهترین زمان برای بازدید از شمال ایران بهار و پاییز خواهد بود. البته هزینه‌های سفر نیز بنا به زمانی که برای سفر انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. در فصل‌های پرمسافر معمولا هزینه بلیط، اقامت و گشت‌وگذار بیشتر از ایام عادی است. در عین حال در فصل‌های کم مسافر نیز تخفیف‌های زیادی روی هتل‌ها اعمال می‌شود و می‌توانید بلیط‌های ارزان را پیدا کنید.

فوت و فن خرید آنلاین بلیط هواپیما و قطار

حالا که مقصد سفر را بر اساس نکاتی که گفتیم انتخاب کردید، نوبت به انتخاب روش سفر می‌رسد. بر اساس شهری که می‌خواهید به آنجا بروید باید بررسی کنید که چه روش‌هایی برای حمل و نقل وجود دارد. هواپیما، قطار یا اتوبوس که در این مورد نیز تعداد روزهای سفر شما، فاصله مبدا تا مقصد و همچنین هزینه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید تاثیرگذار است.

سفر با هواپیما گران‌تر و در عین حال سریع‌تر است. اگر زمان کمی داشته باشید یا بین مبدا و مقصد شما مسافت زیادی باشد، هواپیما نسبت به سایر روش‌ها اولویت دارد. البته که برای کاهش هزینه آن نیز راهکارهایی وجود دارد. خرید بلیط هواپیما لحظه آخری یکی از این موارد است که قیمت کمتری نسبت بلیط‌های سیستمی داشته و به شما این امکان را می‌دهد که با هزینه کمتری سفر کنید. یکی دیگر از موارد تاثیرگذار در قیمت بلیط زمانی‌ست که آن را خریداری می‌کنید. در ایام کم مسافر بلیط‌های هواپیما نیز کاهش قیمت دارند.

روش دیگر برای سفر که می‌توان آن را پرطرفدارترین دانست، سفر با قطار است. چرا که در بیشتر شهرهای ایران ایستگاه راه‌آهن وجود دارد، بلیط آن قیمت مناسبی داشته و با وجود امکانات و خدمات مختلف آن سفر راحتی را به شما هدیه می‌دهد. با خرید اینترنتی بلیط قطار می‌توانید انواع قطارها مثل کوپه‌ای و اتوبوسی، سریع‌السیر یا عادی، لوکس یا معمولی را مشاهده کرده و با بررسی انواع بلیط‌ها با قیمت و امکانات مختلف هر یک از آن‌ها را رزرو کنید. البته پر طرفدار بودن بلیط قطار باعث شده که در ایام پرسفر مثل تعطیلات نوروز بلیط‌های آن در قالب پیش فروش ارائه شوند که در این شرایط به محض اعلام پیش فروش باید بلیط خود را بلافاصله خریداری کنید چرا که به سرعت ظرفیت آن‌ها تکمیل می‌شود.

در نهایت می‌توانید اتوبوس را برای سفرتان انتخاب کنید. روشی ارزان که با وجود اتوبوس‌های VIP امکان سفر راحت روی صندلی‌های تختشو با مانیتورهای اختصاصی را به شما می‌دهد که در مسیرهای طولانی چندین توقف در بین مسیر و مجتمع‌های رفاهی دارند. پیدا کردن بلیط اتوبوس همچنین زمان‌هایی که بلیط قطار و هواپیما موجود نباشد، بسیار ساده‌تر است.

نکات مهم برای رزرو آنلاین هتل

در گام بعد باید برای رزرو آنلاین هتل اقدام کنید. تمامی هتل‌های مقصد در جستجوی آنلاین قابل مشاهده هستند که می‌توانید آن‌ها را با هم مقایسه کرده و سپس رزرو کنید.

از جمله نکاتی که در مورد جستجو و رزرو هتل باید به آن توجه نمایید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتلی را انتخاب کنید که با مرکز شهر و همچنین جاذبه‌های دیدنی مقصد شما فاصله چندانی نداشته یا دسترسی ساده‌ای داشته باشد. با این کار در زمان و هزینه سفرتان صرفه‌جویی می‌کنید.

  • هتل را بر اساس بودجه و همچنین امکانات آن رزرو کنید. هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در رده هتل‌های لوکس، هتل‌های ۳ ستاره در رده اقتصادی و هتل‌های ۲ و ۱ ستاره در رده ارزان به‌شمار می‌روند.

  • هتل آپارتمان‌ها نیز یکی از انواع هتل‌های هستند که بر اساس امکانات و خدمات ستاره‌های آن‌ها مشخص می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های هتل آپارتمان این است که در یک واحد مستقل اقامت خواهید داشت و امکان آشپزی و تهیه کردن وعده‌های غذایی در خانه را دارید.

  • در زمان انتخاب هتل تمامی عکس‌ها، قیمت، امکانات و واحدهای اقامتی آن را بررسی کنید تا بر اساس این موارد بهترین گزینه را انتخاب کنید.

  • اگر امکانات خاصی مثل پارکینگ برای شما اهمیت دارد حتما در زمان رزرو آن را چک کنید.

هنگامی که هتل موردنظرتان را پیدا کرده و آن را رزرو کردید، برنامه‌ریزی سفرتان تکمیل می‌شود. برای اینکه در زمان خود صرفه‌جویی کنید فقط لازم است که جاذبه‌های مقصد و نحوه دسترسی به آن‌ها را نیز جستجو کنید تا با رسیدن به مقصد از سفرتان لذت ببرید و زمانی را از این بابت از دست ندهید.