شناسه خبر : 45400 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اجاره یک آپارتمان ۵۰ تا ۷۰ متری در تهران چقدر است؟

چند سالی است که قیمت خرید خانه و آپارتمان سیر صعودی دارد و عملا شاهد هستیم که افراد بسیاری از گروه خریداران ملک خارج شده‌اند. همین موضوع باعث شده که تعداد مستاجرین در شهرهای بزرگ خصوصا تهران دو برابر شود و همین افزایش تقاضا، مبلغ اجاره بها و رهن را نیز افزایش داده است.

اجاره یک آپارتمان ۵۰ تا ۷۰ متری در تهران چقدر است؟

رپرتاژ آگهی: با بالا رفتن قیمت اجاره و رهن خانه، بسیاری از متقاضیان به دنبال خانه‌های کوچک‌تر و بعضا سوئیت می‌روند تا بتوانند سرپناهی در تهران داشته باشند. اما همین آپارتمان‌های کوچکِ ۴۰ پنجاه متری نیز در برخی مناطق، قیمت بالایی دارند و اکثرا اجاره‌نشین‌ها به دنبال تغییر مکان یا پیدا کردن آپارتمان‌هایی هستند که قیمت مناسبی برای اجاره دارند.

آپارتمان‌های کوچک و جمع‌وجور که معمولا زیر ۵۰ متر و بین ۵۰ تا ۷۰ متر هستند، برای جوانانی که تنها زندگی می‌کنند و همچنین زوج‌های جوان و خانواده‌های تک‌فرزند مناسب است. بنابراین، تقاضا برای چنین آپارتمان‌هایی در تهران بسیار زیاد است و این آپارتمان‌ها در هر منطقه این شهر، قیمت‌هایی متفاوتی دارند. برای آگاهی از قیمت آپارتمان‌های ۵۰ تا ۷۰ متری همراه ما باشید تا قیمت این واحدها را در مناطق مختلف تهران بررسی کنیم.

اجاره آپارتمان‌های ۵۰ تا ۷۰ متری در تهران چقدر هزینه دارد؟

با نگاهی به آگهی‌های اجاره خانه و آپارتمان تهران در سایت شیپور می‌توانیم به قیمت اجاره آپارتمان‌های ۵۰ تا ۷۰ متری دست پیدا کنیم. این بررسی را با جدولی از قیمت پیشنهادی صاحبخانه‌ها برای آپارتمان‌های ۵۰ تا ۷۰ متری در مناطق مختلف تهران آغاز می‌کنیم:

Capture

در جدول بالا که از آگهی‌های شیپور استخراج کردیم، مشاهده می‌کنید که برای اجاره آپارتمان ۵۰ تا ۷۰ متری در تهران به حداقل ۲۰۰ میلیون تومان پول پیش نیاز دارید و با توجه به امکانات و نوساز بودن و قدیمی بودن آپارتمان، نیاز است که ماهانه بین ۴.۵ تا ۱۷ میلیون تومان اجاره پرداخت کنید.

نکته مهم در مورد اجاره آپارتمان با این متراژ در تهران این است که، در جدول بالا نمونه‌ای از خیابان‌های شمال شهر مشاهده نمی‌شود و محله‌هایی مانند نیاوران و غیره، کمتر آپارتمان با این متراژ دارند. علاوه بر این، بسیاری از این آپارتمان‌ها که بعضا قیمت پایینی دارند، در زیرهمکف قرار دارند و یا سال ساخت و امکانات آنها کم است و خب این می‌تواند برای بسیاری آزاردهنده باشد.

در کل باید گفت که، قیمت اجاره آپارتمان‌های متراژ پایین در مناطق جنوبی و شرقی تهران، به نسبت دیگر مناطق پایین‌تر است.