شناسه خبر : 45291 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه و کامپیوتر (6 نکته)

اولین موضوعی که شاید از نظر شرکت های انتخاب کننده مهم باشد سابقه شرکت پشتیبانی شبکه مد نظر است که میتواند حتی هیچ ربطی به کیفیت خدمات پشتیانی شبکه ارائه شده نداشته باشد.

رپرتاژ آگهی: تمامی بیزینس هایی که تعدادی کامپیوتر دارند و چند نرم افزار مثل نرم افزار مالی بر روی سرور دارند که میخواهند همیشه به درستی کار کند و تا حد ممکن بدون قطعی و مشکل به کار خود ادامه دهند به شرکت پشتیبانی شبکه با کارشناسان خبره نیاز دارند، اما اینکه چگونه می توان از بین این همه شرکت پشتیبانی شبکه بهترین را انتخاب کرد جای بحث زیادی دارد! نکاتی که در این جا گفته می شود می تواند برخلاف چیزی باشد که فکر می کنید. پس به ترتیب موارد زیر را مرور می کنیم:

انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه و کامپیوتر (6 نکته)

سابقه فعالیت متوسط!

اولین موضوعی که شاید از نظر شرکت های انتخاب کننده مهم باشد سابقه شرکت پشتیبانی شبکه مد نظر است که میتواند حتی هیچ ربطی به کیفیت خدمات پشتیانی شبکه ارائه شده نداشته باشد. اما چرا؟

دقت و سرعت در کار پشتیبانی شبکه حرف اول را میزند و همین موضوع باعث استهلاک زیاد کارشناسان پشتیبانی شبکه است در طول فعالیت کاری خود می شود. از همین رو بسیاری از افراد پس از چند سال کار کردن در این حوزه دچار خستگی می شوند اما الارغم میل باطنی خود به این شغل ادامه می دهند و مجبور هستند به نوعی از سر و ته کار خود بزنند تا راحت تر کار کنند!

این موضوع برای تمامی افراد صادق نیست اما این موضوع را باید در نظر بگیرید که سابقه فعالیت زیاد یک مجموعه می تواند نکات بد این چنینی نیز داشته باشد و دیگر کارشناسان تازه نفس نتوانند به سرعت یا اصولی کار پشتیبانی شبکه را انجام دهند. پس همیشه سعی کنیدد به سراغ شرکت های خدمات شبکه ای بروید که سابقه کار متوسط در کار خود داشته باشند. اگر بخواهیم یک عدد برای متوسط اعلام کنیم می توانیم به 5 تا 10 سال اشاره کنیم.

شرکت ثبت شده پشتیبانی شبکه

همانطور که میدانید مالیات مشاغلی که به صورت خدماتی هستند حدود 30 درصد است بنابراین شرکت های پشتیبانی شبکه سعی می کنند به روش های دیگری فعالیت کنند که مالیات به خدمات آن ها تعلق نگیرد. خیلی از این افراد به صورت فریلنسری فعالیت می کنند و یا به گونه ای قرارداد می بندند که شرکت های خدمات گیرنده مالیات آن ها را پرداخت کنند.

شرکت های پشتیبانی شبکه

بنابراین به این نکته توجه کنید که حتما به دنبال شرکت های پشتیبانی شبکه ثبت شده نگردید. این شرکت ها ممکن است بدلیل هزینه های شرکت از شما هزینه های بیشتری را دریافت کنند و در مقابل از سر و ته خدماتی که باید به شما بدهند، بزنند. البته این موضوع در حالتی است که کیفیت خدمات پشتیبانی شبکه برای شما اهمیت زیادی داشته باشد.

حفظ امنیت اطلاعات، مهم ترین کار پشتیبانی شبکه

شاید با خودتان فکر کنید کار شرکت های پشتیبانی شبکه رفع مشکلات شبکه است، اما واقعیت این است که 20 درصد کار ان ها مربوط به این موضوع است. 80 درصد دیگر کار آن ها جلوگیری از وقوع اتفاقات مختلفی است که می تواند منجر به حذف ناخواسته اطلاعات شود. به عبارتی پشتیبانی شبکه حرفه ای آن است که قطعی ها و مشکلات شبکه را به حداقل خود برساند، به گونه ای که اگر هر مشکلی هم در شبکه اتفاق افتاد دوباره تکرار نشود و کار کارکنان مجموعه دچار اختلال نگردد.

کارشناس پشتیبانی شبکه وظیفه دارد در کنار کارهای خود حتما به صورت مرتبط از تمامی اطلاعات مجموعه بکاپ های منظم تهیه کند. این بکاپ ها باید به گونه ای باشد که در زمان بروز اتفاقات مختلف قابل استفاده باشد و فایل های بکاپ نیز دچار بروز اتفاقاتی چون حذف شدن یا خراب شدن نشود. شاید باور این موضوع برایتان سخت باشد اما شیوه بکاپ گیری بسیاری از شرکت ها فاقد استاندارد گفته شده است و اکثرا فایل ها در زمان های بحرانی همچون الودگی به باج افزار ها غیر قابل استفاده می شوند.

بهترین راه کار برای حصول اطمینان از این موضوع این است که شما به عنوان مدیر مجموعه برخی از فایل های در دیوایس خود کپی کرده و اصل آن ها را پاک کنید و از کارشناس پشتیبانی شبکه بخواهید تا ان فایل ها را برای شما از بکاپ های تهیه شده بازیابی کند.

دسترسی به کارشناس پشتیبانی شبکه

و اما میرسیم به یکی از مهم ترین ملاک های یک پشتیبانی شبکه با کیفیت که سرعت دسترسی به کارشناس پشتیبانی شبکه است. تقریبا تمامی افراد یک شرکت (از مدیر عامل گرفته تا خدماتی) به نوعی از شبکه استفاده می کنند، یکی از اینترنت استفاده می کند، یکی از نرم افزار مالی، یکی از پوشه اشتراکی و همه به نوع خود.

پشتیبانی شبکه

حال زمانی که مشکلی پیش می آید ممکن است به دلیل اینکه کار افراد به یکدیگر مرتبط است بر روی سرعت روند کلی کار تاثیر بگذارد، در این حالت سرعت پاسخویی پشتیبانی شبکه حرف اول را می زند. پشتیبانی شبکه وظیفه دارد همیشه در دسترس باشد تا هر موضوعی که پیش آمد سریعا به ایشان که مسئول مربوطه است منتقل شود.

روش دسترسی به کارشناس پشتیبانی شبکه نیز خود در کنار این موضوع اهمیت پیدا می کند، سریع ترین راه ارتباطی با هر فردی تماس تلفنی است. پس اگر قرار است با یک شرکت پشتیبانی شبکه شروع به فعالیت کنید لازم است تا راه ارتباطی سریع و مستقیمی به کارشناس پشتیبانی داشته باشید و سرعت رفع مشکل شما کاهش پیدا نکند و زمانی را برای ارتباط اولیه با کارشناس صرف نکنید.

کارشناس پشتیبانی شبکه اختصاصی

حتما  تا به حال از شرکت های مختلف اینترنتی سرویس های متخلفی دریافت کرده اید که برای رفع مشکل پیش آمده هر بار به یک کارشناس متصل می شوید و لازم است مشکل را از نو توضیح دهید. این موضوع خود باعث اتلاف وقت می شود و شاید کارشناس مربوط بعدی نتواند سابقه مشکل را متوجه شده یا دیده باشد. اما اگر همیشه با یک فرد متخصص در تماس بودید اوضاع خیلی بهتر میشد!

اگر برای مشکلات خود همیشه بتوانید با یک فرد مشخص در ارتباط باشید دیگر درگیر اتلاف وقت بخاطر ارتباط با افراد مختلف نمی شوید. برخی از شرکت های پشتیبانی شبکه این قابلیت را به شما می دهند که یک کارشناس اختصاصی برای شما قرار دهند و شما هر باره فقط با یک نفر مرتبط هستید که سابقه وضعیت شبکه شما را به درستی می داند.

پس برای دریافت خدمات پشتیبانی شبکه همیشه سعی کنید از شرکت هایی سرویس پشتیبانی شبکه دریافت کنید که کارشناس اختصاصی در اختیار شما قرار دهند، همچنین با شرکت مورد نظر این موضوع در میان بگذارید که اگر کارشناس مربوطه نتواند مشکلات شما را به روش درست رفع کند، کارشناس پشتیبانی شبکه را تغییر دهند تا در آن حالت مجبور به تغییر شرکت و پروسه طولانی این موضوع نشوید.

تعداد مشتریان فعلی شرکت

شاید با خود فکر کنید هر چقدر تعداد شرکت های دریافت کننده خدمات پشتیبانی شبکه از یک شرکت مربوطه زیاد باشد پس کیفیت کار آن به دلیل شلوغ بودن بالاست، اما همیشه اینطور نیست و اغلب برعکس است. باید به این موضوع توجه کنید که بسیاری از شرکت ها برنامه بلند مدتی برای خود ندارند و به همین دلیل ممکن مشتریان مازاد ظرفیت خود داشته باشند و همین موضوع باعث می شود که نتوانند به هر شرکت سرویس کامل پشتیبانی شبکه ارائه کنند.

کافی است شرکت های برند در هر زمینه را در نظر بگیرید، قاعدتا بسیاری از کار ها را نسبت به شرکت های دیگر با زمان بیشتری انجام می دهند و شما مجبور هستید زمان زیادی را برای دریافت خدمات مورد نظر خود منتظر باشید. این موضوع برای کار پشتیبانی شبکه که نیاز ضروری به آن به وجود می اید می توانند ضرر های زیادی را دچار مجموعه سرویس گیرنده کند و در نهایت منجر به قطع همکاری و یا اتفاقاتی شود که غیر قابل پیش بینی توسط شما بوده است.