شناسه خبر : 44678 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور یکی از تجهیزات بسیار مهم صنعتی است که نه تنها در مراکز صنعتی بلکه در خانه، آپارتمان، برج، ادارات، سازمان ها و .... نیز به کار برده می شود.

 این دستگاه که تحت عنوان موتور دیزلی و یا جن ست دیزل نیز شناخته می شود دستگاهی است که در جهت تولید نیروی برق مورد استفاده قرار می گیرد و انواع مختلفی دارد. هر مرکزی بر اساس شرایط خود یکی از مدل ها و انواع این دستگاه را به کار می برد و بنابراین خریداران باید موتور دیزلی را بر حسب نیاز و شرایط خود خریداری کنند. 

لازم به ذکر است که دیزل ژنراتور توسط شرکت های مختلفی در جهان تولید می شود و با برندهای گوناگونی در بازار جهانی عرضه می گردد. از این رو شناخت بهترین دیزل ژنراتور که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد یک موضوع مهم است که آن را در کنار مسائل دیگر در مجموعه کاشانیکو بررسی می کنیم.

Shape1

دیزل ژنراتور و اهمیت استفاده از آن

موتور دیزلی دستگاه بسیار مهمی است که فقدان آن موجب بروز مشکلات زیادی می شود و

در مراکزی که دسترسی به برق شهری و سراسری امکان پذیر نباشد به کمک این دستگاه شرایط مناسبی به وجود می آید و امور مورد نظر قابل انجام می شوند. به همین دلیل برای سوله های صنعتی، کارگاه ها، باغ ها و ... که به برق زیادی نیاز دارند استفاده از این دستگاه ضروری است. از طرف دیگر فقدان این دستگاه در بیمارستان ها، آتش نشانی ها، ادارات و ... موجب خسارت های جانی بسیار زیادی می شود. تمامی این مسائل اهمیت استفاده از موتور دیزلی در مکان های مختلف را نشان می دهند.

بهترین دیزل ژنراتور در ایران چیست؟

دیزل ژنراتور هایی که در ایران به کار برده می شوند به صورت ایرانی و خارجی هستند که برخی از بهترین انواع برندهای خارجی موتور دیزلی را میتوان از قبیل زیر در نظر گرفت:

ولوو پنتا

یکی از بهترین برندهای دیزل ژنراتور در ایران که بعد از برند کاترپیلار آمریکا به عنوان بهترین موتور دیزلی شناخته می شود، برند دیزل ژنراتور ولوو پنتا است. این برند از تولیدات کشور سوئد است و در ایران قابل تهیه است. کسانی که قصد تهیه و خرید دیزل ژنراتور ولوو پنتا را داشته باشند میتوانند آن را در مدل های مختلف تهیه کنند و مورد استفاده قرار دهند.

پرکینز

دیزل ژنراتور پرکینز یکی از بهترین برندهای دنیا است که شهرت جهانی دارد و توسط کشور انگلستان تولید می شود. شرکت پرکینز موتورهای دیزلی خود را به صورت 8 کیلووات الی 2 مگاوات تولید می کند و مدل های متنوعی دارد. دیزل ژنراتورهای تولید شده توسط شرکت پرکینز از طریق وارد کنندگان و نمایندگان این شرکت در ایران قابل دسترسی هستند و میتوان برای خرید انواع موتور دیزلی تولید شده توسط این شرکت در ایران اقدام نمود.

کامینز

علاوه بر موتورهای دیزلی پرکینز که در انگلستان تولید می شوند، برند کامینز نیز ساخت این کشور است که این برند از نظر کیفیت و شهرت با برند پرکینز در رقابت است؛ به گونه ای که در سراسر جهان دیزل ژنراتور کامینز با پرکینز در یک رده و راستا از نظر کیفیت رده بندی می شود. خوشبختانه موتورهای دیزلی تولید شده توسط این شرکت نیز در ایران به راحتی قابل تهیه است و از سوی وارد کنندگان به کشور راه می یابد. بنابراین شما همطونان عزیز میتوانید مدل های مختلف این موتور دیزلی را در صورت تمایل بر اساس شرایط و اهداف خود تهیه کنید و به کار ببرید.

بادوین

شاید با خود فکر کنید که موتورهای دیزلی که در تولید و ساخت آنها کشور چین مشارکت دارد گزینه غیر مناسبی باشد و شرایط خوبی نداشته باشند؛ اما باید اشاره کرد که دیزل ژنراتور بادوین یکی از بهترین برندهای موتور دیزلی است که به صورت مشترک توسط کشور فرانسه و چین ساخته می شود و در گروه بهترین برندها قرار داده می شود. شرکت بادوین از سال 1918 فعالیت خود را در فرانسه آغاز کرده است و امتیاز آن در سال 2009 توسط کشور چین خریداری شده است. از این جهت این شرکت به عنوان یک شرکت چینی فرانسوی شناخته می شود که انواع مدل های مختلف موتور دیزلی را تولید می کند.

Shape2

قیمت دیزل ژنراتور ایرانی در مقایسه با خارجی

زمانی که صحبت از دیزل ژنراتورهای خارجی به میان می آید، قیمت آن اهمیت پیدا می کند و اغلب خریداران قصد دارند که از قیمت دیزل ژنراتور ایرانی در مقایسه با خارجی مطلع شوند.

در این زمینه باید اشاره داشته باشیم که برندهای ایرانی و خارجی جن ست دیزل از نظر قیمت بسیار متفاوت هستند و برای خرید دیزل ژنراتورهای خارجی خصوصا بهترین برندهای انها باید دو برابر انواع ایرانی هزینه کرد.

دیزل ژنراتور ایرانی بهتر است یا خارجی؟

ایران نیز در زمینه تولید موتور دیزلی فعالیت دارد و تولیدات آن بسیار با کیفیت و مناسب هستند که به خوبی پاسخگوی نیازهای مختلف شما عزیزان هستند. از این جهت میتوان گفت که دیزل ژنراتور ایرانی و خارجی از نظر کیفیت تفاوت چندانی ندارند و کاربران برای صرفه جویی در هزینه ها و مخارج میتوانند بهترین انواع دیزل های ایرانی مانند برند موتورسازان تبریز را نیز مورد استفاده قرار دهند. لازم به ذکر است که در بسیاری از مواقع تعمیر و نگهداری موتورهای دیزلی خارجی نیز میتواند با مشکل رو به رو باشد و به صرف هزینه بیشتری نیاز داشته باشد. این موضوع نیز بر روی موتورهای ایرانی و خارجی تفاوت ایجاد می کند و باعث می شود که دیزل ژنراتورهای ایرانی شرایط بهتری داشته باشند.

خرید دیزل ژنراتور در ایران

خرید دیزل ژنراتور در ایران هیچ محدودیتی ندارد و به راحتی میتوانید برندهای مختلف این دستگاه از انواع خارجی و ایرانی را تهیه کنید. وارد کننده های دیزل ژنراتور مدل های ذکر شده را به صورت قانونی به کشور وارد می کنند و در اختیار همطونان عزیز قرار می دهند که با این وجود شرایط خرید دیزل ژنراتور خارجی بسیار آسان می شود. از طرف دیگر لازم به توضیح است که شرکت وارد کننده دیزل ژنراتور معمولا از خدمات پس از فروش نیز برخوردار است و گارانتی و ضمانت نامه نیز به خریداران اعطا می کند.

کلام پایانی

چنانچه قصد خرید انواع دیزل ژنراتور خارجی یا ایرانی را دارید و به دنبال برندهای معتبر آن که در بخش های فوق به آنها اشاره شد، هستید از طریق مجموعه کاشانی کو به نشانی اینترنتی kashanico می توانید در این زمینه اقدام کنید. کاشانی کو شرکت وارد کننده دیزل ژنراتور در ایران است که انواع موتورهای دیزلی وارد شده را به صورت مستقیم و بدون واسطه به شما همطونان عزیز عرضه می کند و شرایط بسیار خوبی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از طریق وب سایت و یا تلفن های تماس با ما در ارتباط باشید.