شناسه خبر : 44669 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تجهیزات الکتریکی آمپرال

تجهیزات الکتریکی به هر وسیله ای اطلاق می‌شود که از برق برای انجام یک کار استفاده می کند.

برخی از نمونه‌های تجهیزات الکتریکی چراغ‌ها، فن‌ها، موتورها، رایانه‌ها و وسایل برقی هستند. تجهیزات الکتریکی را می توان بر اساس سطح ولتاژ، توان، عملکرد و طراحی به دسته های مختلفی طبقه بندی کرد. در ادامه به بررسی کلید مینیاتوری، کلید اتوماتیک، اینورتر و بی متال می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

کلید مینیاتوری

کلید مینیاتوری (MCB) وسیله ای است که از مدارهای الکتریکی در برابر جریان اضافه یا موقعیت های اتصال کوتاه محافظت می کند. انواع کلید مینیاتوری معمولاً تا 125 آمپر درجه بندی می‌شوند و می توانند به صورت خودکار یا دستی کار کنند. این نوع تجهیزات الکتریکی دارای چندین مزیت نسبت به فیوزها هستند، مانند پاسخ سریع تر، شناسایی آسان تر مناطق معیوب، بازیابی سریع منبع تغذیه و کنترل از راه دور. انواع کلید مینیاتوری بر دو اصل کار می کنند: حرارتی و الکترومغناطیسی.

  • انواع کلید مینیاتوری حرارتی از یک نوار بی متال ساخته شده است. با گرفتن حرارت و جریان اضافی خم شده و یک باعث باز شدن کانتکت ها شده و به این صورت کار خود را در مدار انجام می‌دهد.

  • انواع کلید مینیاتوری الکترومغناطیسی از یک سلونوئید استفاده می‌کنند که در هنگام جریان زیاد یک پیستون را جذب می‌کند و به اهرمی برخورد می‌کند که کنتاکت ها را باز می‌کند.

Shape1

انواع کلید مینیاتوری

انواع کلید مینیاتوری به طور گسترده در شبکه های الکتریکی فشار ضعیف برای کاربردهای خانگی، تجاری و صنعتی استفاده می‌شوند.

انواع مختلفی از اناع کلید مینیاتوری با توجه به خاموش شدن در محدوده جریان خطا وجود دارد. هر نوع به قدرت احتمالی نوسانات الکتریکی در تنظیمات مختلف و بار خاصی از توان پاسخ می دهد. چندین نوع مختلف کلید مینیاتوری موجود است: انواع A، B، C، D، K، و Z. با این حال، سه نسخه مهم عبارتند از نوع B، نوع C و نوع D.

  • انواع کلید مینیاتوری نوع B بین سه تا پنج برابر امتیاز حرکت می‌کنند. این تجهیزات الکتریکی برای کاربردهای مسکونی و تجاری سبک مناسب هستند.

  • انواع کلید مینیاتوری C بین پنج تا ده برابر جریان نامی حرکت می‌کنند و برای کاربردهای سنگین تجاری و صنعتی مناسب هستند.

  • انواع کلید مینیاتوری D بین ده تا بیست برابر جریان نامی حرکت می‌کنند و برای کاربردهای جریان هجومی بسیار بالا مناسب هستند.

علاوه بر این سه نوع، MCBهای نوع A، K و Z نیز وجود دارند که در مقایسه با انواع کلید مینیاتوری B، C و D، زمان عملکرد بسیار کمی دارند. این نوع تجهیزات الکتریکی بسیار حساسی هستند که در مدت زمان کوتاهی بسیار سریع عمل می کنند و برای محافظت از دستگاه های حساس مانند دستگاه های نیمه هادی استفاده می شوند.

  • انواع کلید مینیاتوری A بین دو تا سه برابر جریان نامی حرکت می کنند و شبیه انواع کلید مینیاتوری Z هستند.

  • انواع کلید مینیاتوری K بین هشت تا دوازده برابر جریان نامی حرکت می‌کنند و برای بارهای القایی و موتوری با جریان های هجومی بالا مناسب هستند.

  • انواع کلید مینیاتوری Z بین دو تا سه برابر جریان نامی حرکت می کنند و برای مدارهای الکترونیکی مناسب هستند.

کلید اتوماتیک

کلید اتوماتیک یا قطع کننده مدار خودکار یک وسیله ایمنی الکتریکی است که از یک مدار الکتریکی در برابر آسیب های ناشی از جریان اضافی مانند اتصال کوتاه یا اضافه بار محافظت می کند. برتری یک کلید اتوماتیک نسبت به یک فیوز این است که قابل استفاده دوباره است. همانطور که می‌دانید فیوز بعد از انجام دادن کار خود در مدار سوخته و از کار میافتد.

خرید کلید اتوماتیک از آمپرال

قطع کننده های مدار اتوماتیک بسته به سطح ولتاژ و روش قطع جریان، انواع مختلفی دارند. برای مدارهای ولتاژ پایین، مانند لوازم خانگی، معمولاً از کلید مینیاتوری (MCB) استفاده می شود.

Shape2

اینورتر

اینورتر وسیله ای است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند. برای برق رسانی به وسایلی که نیاز به برق متناوب دارند، مانند چراغ ها، فن ها و یخچال ها مفید است. همچنین می توان از اینورتر برای اتصال یک منبع انرژی تجدیدپذیر مانند پنل های خورشیدی یا توربین های بادی به شبکه یا باتری استفاده کرد.

بی متال چیست؟

رله اضافه بار حرارتی یا بی متال یکی از تجهیزات الکتریکی است که از موتورهای الکتریکی در برابر آسیب‌های ناشی از جریان، ولتاژ یا دمای بیش از حد محافظت می‌کند. با تشخیص گرمای تولید شده توسط موتور و قطع منبع تغذیه در صورت تجاوز از حد معین کار می‌کند.

قیمت کنتاکتور و بیمتال در آمپرال

بی متال یا رله اضافه بار حرارتی از یک نوار دو فلزی تشکیل شده است که هنگام گرم شدن خم می شود، تماس را قطع می‌کند و مدار را باز می‌کند. نوار دو فلزی از دو فلز مختلف با ضرایب انبساط حرارتی متفاوت ساخته شده است، بنابراین هنگام گرم شدن با سرعت های متفاوتی منبسط می‌شوند.

Shape3

بسته به کاربرد و ترجیح کاربر، این تجهیزات الکتریکی می ‌توانند به صورت دستی یا خودکار تنظیم مجدد شوند. رله‌های اضافه بار حرارتی برای مطابقت با ویژگی‌های موتوری که از آن محافظت می‌کنند، مانند جریان بار کامل، ضریب سرویس و ثابت زمانی حرارتی طراحی شده‌اند. همچنین می توان آنها را متناسب با دمای محیط و شرایط کاری مختلف تنظیم کرد.رله اضافه بار حرارتی را می توان پس از خنک شدن به صورت دستی یا خودکار تنظیم مجدد کرد:

  • رله‌های اضافه بار حرارتی تنظیم مجدد دستی برای راه‌اندازی مجدد موتور به مداخله انسان نیاز دارند، در حالی که

  • رله‌های اضافه بار حرارتی تنظیم مجدد خودکار، هنگامی که دما کاهش می‌یابد، منبع تغذیه را به طور خودکار از سر می‌گیرند.

بی متال یا رله‌های اضافه بار حرارتی اغلب در ترکیب با کنتاکتورها برای تشکیل یک راه‌حل موتور فشرده و قابل اعتماد استفاده می‌شوند.

سخن پایانی

تجهیزات الکتریکی اصطلاح گسترده ای است که انواع دستگاه هایی را که از برق برای اهداف مختلف استفاده می کنند را پوشش می دهد. تجهیزات الکتریکی برای بسیاری از جنبه های زندگی مدرن و تکنولوژی ضروری است. فروشگاه آمپرال با آدرس اینترنتی amperal به ارئه انواع تجهیزات الکتریکی با کیفیت می‌پردازد. با تعهد زیاد به مشتریان، آمپرال یکی از بهترین فروشگاه‌های تجهیزات الکتریکی است.