شناسه خبر : 44618 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

شرایط نگهداری روغن نارگیل عمده چیست؟

آیا برای شما نیز سوال است که روغن نارگیل را کجا نگهداری کنیم تا خراب نشود؟ روغن نارگیل یکی از روغن‌های گیاهی خوراکی است که اکسیداسیون بسیار کندی دارد. ازاین‌رو می‌توان گفت این روغن برای مدت طولانی قابل نگهداری خواهد بود.

شرایط نگهداری روغن نارگیل عمده چیست؟

 افرادی که روغن نارگیل را به‌صورت عمده خریداری می‌کنند، این دغدغه را دارند که در چه دمایی و در کجا این روغن را نگهداری کنند. ما در این مقاله شرایط و نحوه نگهداری روغن نارگیل را به شما خواهیم گفت. اگر می‌خواهید روغن نارگیل را برای طولانی‌مدت و بدون فاسد شدن نگهداری کنید، مطالعه این مقاله کمک بسیاری به شما خواهد کرد.  

نگهداری در محیط خشک و خنک؛ مهم‌ترین فاکتور در طرز نگهداری روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از محصولاتی است که در لیست روغن های گیاهی پرکاربرد قرار دارد. میزان ماندگاری این روغن در دمای اتاق حدود 6 ماه و در یخچال حدود دو سال است. البته این‌ میزان ماندگاری در‌صورتی‌ خواهد بود که هیچ آلاینده‌ای به روغن نارگیل اضافه نشده باشد. هم‌چنین مدت ماندگاری روغن نارگیل به نحوه تولید روغن نیز بستگی دارد. به‌عنوان مثال روغن نارگیل تصفیه شده یا روغن نارگیل بکر تولید شده با دستگاه پرس سرد، قطعا ماندگاری بیشتری نسبت به سایر روغن‌ها خواهد داشت. 

برای نگهداری روغن نارگیل توصیه می‌کنیم حتما به دمای محیط توجه داشته باشید. این روغن باید در محیطی کاملا خنک و خشک نگهداری شود. اگر این سوال برای‌تان مطرح است که روغن نارگیل را در چه دمایی نگهداری کنیم؟ باید گفت دمای ایده‌آل برای نگهداری روغن نارگیل حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. هم‌چنین شرایط نگهداری روغن نارگیل باید به‌گونه‌ای باشد که در معرض نور مستقیم خورشید و حرارت اضافی نیز قرار نگیرد.

جلوگیری از هوا گرفتن روغن؛ بهترین شرایط نگهداری روغن نارگیل

یکی از نکات مهمی که در روش نگهداری روغن نارگیل باید به آن توجه کنید، جلوگیری از هوا گرفتن روغن است. این روغن در‌صورت تماس با اکسیژن هوا، به‌سرعت فاسد شده و خواص خود را نیز از دست می‌دهد. از‌این‌رو پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از فاسد شدن روغن نارگیل حتما از ظرف‌هایی مناسب برای نگهداری این محصول استفاده کنید. توجه به این مسئله برای افرادی که قصد خرید روغن نارگیل عمده دارند امری ضروری محسوب می‌شود. زیرا روغن نارگیل عمده، قطعا نیاز به ماندگاری بیشتری دارد؛ بنابراین باید دقت و توجه بیشتری به نحوه نگهداری روغن نارگیل داشته باشیم. 

انتخاب ظرف مناسب؛ ایجاد شرایطی مطلوب برای نگهداری روغن نارگیل

مهم‌ترین فاکتور در نگهداری روغن نارگیل انتخاب ظرف مناسب برای آن است. بهترین ظرف برای ذخیره روغن نارگیل یک شیشه تیره با مهر و موم محکم یا درپوش پیچی است. البته در برخی از فروشگاه‌ها این نوع روغن با ظرف‌های پلاستیکی نیز عرضه می‌کنند. نکته مهم این است که برای جلوگیری از اکسید شدن روغن نارگیل، درب ظرف کاملا محکم بسته شود.

اگر قصد جابه‌جایی روغن به ظرف‌های دیگر را داشتید، به این نکته توجه کنید که روغن نارگیل در دمای زیر 18 درجه به صورت جامد می‌شود. ازاین‌رو در این دما انتقال روغن به ظروف دیگر ممکن است کمی سخت باشد.

براین اساس برای جلوگیری از تماس روغن نارگیل با هوا، باید از بطری‌هایی استفاده کرد که بسته‌بندی محکم و مناسبی داشته باشند. برخی از تولیدکنندگان به دلیل افزایش طول عمر محصولاتی هم‌چون روغن و پودر نارگیل این محصولات در بسته‌بندی‌های کاملا استاندارد عرضه می‌‌کنند. بدین‌ترتیب این مسئله سبب می‌شود قیمت روغن نارگیل عمده و هم‌چنین قیمت پودر نارگیل عمده تولید شده در این کارخانجات افزایش یابد.

جلوگیری از نفوذ رطوبت؛ بهترین روش نگهداری روغن نارگیل 

برای نگهداری روغن نارگیل توجه به رطوبت محیط اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا رطوبت باعث افت کیفیت این روغن می‌شود. به همین دلیل شرایط نگهداری روغن نارگیل باید به‌گونه‌ای باشد که رطوبت بسیاری به این محصول وارد نشود. میزان رطوبت مجاز برای نگهداری روغن نارگیل 60 درصد است. برای جلوگیری از ایجاد رطوبت در روغن نارگیل پیشنهاد می‌کنیم این محصول را در کابینت‌های آشپزخانه و به دور از وسایل گرمایشی قرار دهید. 

نحوه صحیح نگهداری روغن نارگیل؛ پرهیز از قرار دادن آن در کنار مواد طعم‌دار

نحوه صحیح نگهداری روغن نارگیل؛ پرهیز از قرار دادن آن در کنار مواد طعم‌دار

طرز نگهداری روغن نارگیل بر کیفیت و ماندگاری محصول اهمیت ویژه‌ای دارد. از این رو یکی از نکاتی که باید در طریقه نگهداری روغن نارگیل به آن توجه کرد، قرار ندادن آن در کنار مواد طعم‌دار است. این روغن به‌سرعت بو و طعم مواد‌ غذایی اطراف را جذب می‌کند؛ بنابراین باید روغن نارگیل را از تماس با موادی مانند ادویه‌جات قوی یا مواد شوینده دور نگه داشت. درغیر‌این‌صورت روغن نارگیل طعمی ترش خواهد گرفت که نشان‌دهنده فاسد شدن آن است. 

تهیه روغن نارگیل بکر از ویترین مارکت؛ راه‌حلی برای نگهداری طولانی‌مدت آن

تهیه روغن نارگیل بکر از ویترین مارکت؛ راه‌حلی برای نگهداری طولانی‌مدت آن

ما در این مقاله سعی کردیم کلیه نکات لازم در مورد شرایط نگهداری روغن نارگیل را برای شما شرح دهیم. با رعایت این نکات در طریقه نگهداری روغن نارگیل به‌راحتی می‌توانید به مدت 2 سال این روغن را در یخچال نگهداری کنید. بدین ترتیب کیفیت محصول و خواص روغن به‌خوبی حفظ خواهد شد. البته برای خرید حتما به تاریخ انقضای محصول نیز توجه کنید تا زمان کافی برای نگهداری و استفاده از این روغن را نیز داشته باشید. 

هم‌چنین به‌عنوان توصیه نهایی باید به شما بگوییم که اگر قصد خرید روغن نارگیل عمده با کیفیت و استاندارد بالا داشتید به فروشگاهی معتبر مراجعه کنید. ویترین مارکت یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر است که روغن نارگیل را به‌صورت عمده عرصه می‌کند. محصولات این فروشگاه مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و توسط دستگاه روغن‌گیری پرس سرد تولید می‌شوند. چنانچه می‌خواهید با محصولات بیشتر ویترین مارکت آشنا شده و روغن مورد‌نیاز خود را از این فروشگاه سفارش دهید به سایت vitrinemarket مراجعه کنید.