شناسه خبر : 43022 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

معرفی آزمون sat آنلاین ترکیه توسط توران آکادمی

آزمون sat آنلاین یکی از آزمون هایی است که سالانه برای ورود به دانشگاه های ترکیه برگزار می شود. این آزمون در کل دارای 1600 امتیاز می باشد که هرکسی بتواند در این آزمون امتیاز بالاتری کسب کند؛ می تواند در رشته های تاپ تری در دانشگاه های ترکیه پذیرش بگیرد.

معرفی آزمون sat آنلاین ترکیه توسط توران آکادمی

آزمون sat

این آزمون چهار بار در سال و در ماه های اردیبهشت، شهریور، آذر و اسفند برگزار می شود و کسانی که می خواهند در آزمون sat شرکت کنند باید دو ماه زودتر در این آزمون ثبت نام کنند. در ادامه با شرایط و ویژگی های آزمون sat آشنا می شویم. با توران آکادمی همراه باشید:

آزمون sat چیست؟

این آزمون برای اولین بار در کشور آمریکا و در سال 1926 برگزار شد.آزمون sat توسط کالج برد آمریکا برگزار می شود که این کالج یک انجمن خصوصی و غیر انتفاعی است.این آزمون برای پذیرش دانشگاه ها است و دانشجویان می توانند با قبولی در این آزمون در دانشگاه های ترکیه پذیرش بگیرند. این آزمون یک آزمون جهانی می باشد و به زبان انگلیسی است و به یک رشته خاص محدود نیست و برای تمام رشته ها برگزار می شود. شما با شرکت در این آزمون علاوه بر دانشگاه های ترکیه می توانید درخواست خود را برای دانشگاه های سراسر دنیا ارسال کنید. یکی از مزایای این آزمون این است که شما هرچند بار که می خواهید می توانید در این آزمون شرکت کنید و نتیجه آزمون قبلی در آزمون بعدی محاسبه نمی شود.

تاریخچه آزمون sat

آزمون sat آنلاین مخفف Scholastic Aptitude Test می باشد که یک آزمون استعداد تحصیلی است. این آزمون استانداردهای بین المللی بسیار زیادی را پاس کرده است و به همین خاطر می باشد که یک گزینش بسیار خوب برای انتخاب استعداد در رشته های مختلف است. آزمون sat در ابتدا مربوط به ارتش آمریکا بود یا به عبارتی این آزمون IQ ورودی نیروهای مسلح کشور آمریکا به حساب می آمد. اما بعدها رفته رفته به خاطر اینکه این آزمون جذابیت کافی داشت؛ به عنوان آزمون پذیرش دانشگاه های معتبر انتخاب شد و همانطور که گفته شد برای اولین بار در سال 1926 از این آزمون برای ورودی دانشگاه استفاده کردند. در سال 1940 این آزمون به رسمی ترین آزمون ورودی کالج های آمریکا تبدیل شد. آزمون sat در سال 2010 توانست لقب محبوب ترین آزمون در کشور آمریکا بگیرد.

انواع آزمون sat

در گذشت دو نوع آزمون sat داشتیم که عبارتند از: آزمون sat و آزمون sat Subject که هر داوطلب می توانست در یکی یا هر دوی آن شرکت کند. اما امروزه آزمون sat subject حذف شده است و تنها یک آزمون sat برگزار می شود.

بخش ها آزمون sat

آزمون sat به طور کلی دارای چهار بخش می باشد که در ادامه با همه این بخش ها آشنا می شویم.

بخش اول : بخش درک مطلب

سوالات این بخش از آزمون به صورت چهار گزینه ای طراحی می شود و یکی از خوبی های این آزمون این است که مانند کنکور در ایران نیست و هیچگونه نمره منفی ندارد. این قسمت از آزمون به این صورت است که یک متن ادبی از متون کلاسیک و معاصر آمریکا انتخاب می کنند و پس از توضیح کامل در رابطه با آن متن، سوالاتی از شما می پرسند. در بعضی مواقع در سوالات این قسمت از گراف، نمودار یا جدول استفاده می شود؛ ولی باید بدانید که برای درک آنها به دانش ریاضی نیاز ندارید و با شهود اولیه می توانید سوال را متوجه شوید و به آن پاسخ دهید. بخش درک مطلب دارای 52 سوال می باشد که زمان پاسخگویی به این 52 سوال 65 دقیقه در نظر گرفته شده است. نمره این بخش به صورت ترکیبی با بخش بعدی( نگارش و آزمون زبانی) داده می شود که نمره این دو بخش از 100 تا 400 می باشد.

بخش دوم: نگارش و آزمون زبانی

این بخش هم مانند بخش قبل به صورت چهار گزینه ای می باشد و نمره منفی ندارد. در این بخش دستور زبان نوشتاری زبان انگلیسی شما را مورد سنجش قرار می دهند. این بخش شامل نکات گرامری، ساختار جمله، کاربرد دستور زبان و قواعد نشانه گذاری است. این بخش از آزمون sat دارای 44 سوال می باشد که برای آن 35 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است و همانطور که گفته شد نمره آن با بخش اول در نظر گرفته می شود.

بخش سوم : ریاضیات

این بخش از آزمون sat مهارت شما در ریاضیات را می سنجد و و سوالات آن از بخش های مختلف ریاضی مثل آمار، هندسه، جبر و... داده می شود. این بخش از نظر سطح، دارای ریاضی پیچیده ای نمی باشد و داوطلبان با سوالات ساده ای رو به رو هستند ولی باید درک بالایی برای حل سوالات این بخش داشته باشند. نمرات بخش ریاضی از 200 تا 800 به داوطلبان داده می شود. این بخش خود دارای دو قسمت مجزا می باشد که عبارتند از:

بخش اول:

این بخش دارای 20 سوال می باشد که زمان پاسخگویی به آن 25 دقیقه در نظر گرفته شده است. در این بخش داوطلبان نمی توانند از ماشین حساب استفاده کنند.

بخش دوم:

این بخش دارای 38 سوال می باشد که زمان پاسخگویی به آن 55 دقیقه است. سوالات این بخش جنبه تحلیلی دارند و داوطلبان می توانند از ماشین حساب استفاده کنند.

بخش چهارم: انشاء

این بخش اختیاری است و نمره آن قابل توجه بیشتر دانشگاه ها نمی باشد. برای پاسخ به این بخش شما به دو مهارت ریدینگ و رایتینگ نیاز دارای و قدرت تحلیل شما را مورد سنجش قرار می دهد. زمان پاسخگویی داوطلبان به بخش چهارم 50 دقیقه است و نمره ای بین 2 تا 8 داده می شود که نمره این بخش جدا از 1600 نمره قبل است.

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد آزمون sat یکی از محبوب ترین آزمون های ورودی دانشگاه ها به حساب می آید که هر داوطلبی می تواند در آن شرکت کند. زمانی که شما در این آزمون شرکت کنید و گواهی آن را کسب کنید می توانید درخواست خود را برای دانشگاه ها ارسال نمایید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که اعتبار این گواهی دو سال است و اگر دو سال از تاریخ این گواهی گذشت شما باید برای پذیرش در دانشگاه ها دوباره در این آزمون شرکت کنید.

لیست برترین دانشگاه های ترکیه برای ادامه تحصیل