شناسه خبر : 42441 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

چگونه حسابداری یاد بگیریم؟

حسابداری از مشاغلی محسوب می‌شود که بازار کار بسیار وسیعی دارد...

چگونه حسابداری یاد بگیریم؟

 و شما پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و آموزش صفر تا صد حسابداری، می‌توانید به‌سرعت وارد محیط کار شوید و فعالیت خود را آغاز نمایید. اغلب کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک، برای نظم دادن به امور مالی خود نیازمند یک حسابدار هستند؛ ازاین‌رو عده زیادی تمایل دارند که وارد این رشته و حرفه شوند. قبل از اینکه بپرسید چگونه حسابداری یاد بگیریم، بهتر است از خود بپرسید که هدفتان از آموزش این حرفه چیست؟ آیا توانایی و اعتمادبه‌نفس کار کردن در شرکت‌های بسیار کوچک و بسیار بزرگ را دارید؟ آیا روحیات شما مناسب این کار است؟

به همان میزان که بازار کار حسابداری گسترده است، میزان تقاضا برای این کار هم بالاست؛ طبیعی است که مدیران کسب‌وکارها، به دنبال فردی حرفه‌ای برای شرکت خود باشند. حرفه‌ای شدن در رشته حسابداری نیازمند صبر، تلاش و مداومت است؛ بنابراین برای اینکه وارد این رشته شوید و در آن مشغول به فعالیت شوید، در کنار آموزش صفر تا صد حسابداری باید صبر زیادی داشته باشید. عده‌ای گمان می‌کنند که حسابداری یعنی سرعت عمل در حساب‌وکتاب و جمع و کسر اعداد، اما باید بدانید که این موارد هیچ اهمیتی در حسابداری ندارند و تنها دقت در انجام این عملیات است که حائز اهمیت است.

روش‌های آموزش حسابداری

آموختن علم حسابداری روش‌های بسیار متعددی دارد که در ادامه به معرفی رایج‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

آموزش حسابداری در مدارس و دانشگاه‌ها

یکی از رشته‌های محبوب در مدارس، رشته حسابداری است. اگر هنوز انتخاب رشته نکرده‌اید و برایتان سؤال است که چگونه حسابداری یاد بگیریم، می‌توان گفت که انتخاب رشته حسابداری معقول‌ترین روش است. در مدارس، معمولاً مباحث به شکل جزئی آموزش داده می‌شوند و دانش آموزان به شکلی اصولی با این رشته و ابعاد مختلف آن آشنا می‌شوند. معمولاً در دوران مدرسه، تعداد دانش آموزان یک کلاس به‌گونه‌ای است که فرصت آموزش به‌صورت کارهای عملی هم مهیا می‌شود. علاوه بر تمامی موارد ذکرشده، چون در دوران دبیرستان کسب نمره بالا اهمیت ویژه‌ای دارد، دانش آموزان با جدیت بیشتری دروس را دنبال می‌کنند و مباحث را فرامی‌گیرند.

اگر دوران مدرسه را پشت سر گذاشته‌اید و تمایل به آموزش حسابداری دارید، انتخاب این رشته در دانشگاه نیز می‌تواند روش مناسبی باشد. ازآنجاکه حجم دروس دانشگاه نسبت به مدارس بیشتر است، با مباحث گسترده‌تری آشنا می‌شوید و درنهایت پس از دریافت مدرک می‌توانید مشغول به کار شوید.

images_1664224570.jpg

فراگیری رشته حسابداری در آموزشگاه‌ها

برای اینکه حسابداری یاد بگیریم آموزشگاه‌های بسیار متعددی وجود دارند که با کمک از متخصصین این رشته، اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش حسابداری می‌نمایند. برای شرکت در کلاس‌هایی که توسط آموزشگاه‌های خصوصی برگزار می‌شود معمولاً هیچ پیش‌نیازی لازم نیست و محدودیت سنی هم وجود ندارد. بنابراین حتی اگر مشغول تحصیل در مدرسه و دانشگاه هم باشید می‌توانید به‌صورت موازی در این کلاس‌ها شرکت کنید.

حضور در بهترین آموزشگاه حسابداری اصفهان باعث می‌شود که شما به‌صورت کامل، مباحث کاربردی این رشته را فرابگیرید. درواقع زمان شما صرف آموزش‌های غیرکاربردی نمی‌شود. بسیاری از آموزشگاه‌های معتبر اقدام به ارائه مدارکی می‌نمایند که شما می‌توانید به‌واسطه همین مدارک، در شرکت‌های مختلف مشغول به کار شوید.

خودآموز حسابداری

روش‌های بسیار متعددی وجود دارند که شما می‌توانید به‌واسطه آن‌ها اقدام به فراگیری حسابداری نمایید. اگر برایتان سؤال است که چگونه خودمان، با صرف کمترین هزینه حسابداری یاد بگیریم؟ پاسخ این است که می‌توانید از کتاب‌ها و ویدیوهای آموزشی کمک بگیرید. منابع رایگان و غیر رایگان بسیار زیادی در این زمینه وجود دارند که می‌توانید با بهره‌گیری از آن‌ها بسیاری از مباحث حسابداری را فرابگیرید. یکی از معایبی که این روش دارد این است که در حالت عادی متخصصی وجود ندارد که سؤال‌های خود را از او بپرسید و مشکلات خود را برطرف نمایید.

کارآموزی حسابداری

چگونه حسابداری یاد بگیریم؟ چگونه پس از آموختن حسابداری، مهارت‌های خود را محک بزنیم و از میزان دانش خود اطمینان یابیم؟ پاسخ کارآموزی است! یکی از بهترین روش‌هایی که برای آموزش حسابداری وجود دارد، کارآموزی در شرکت‌های مختلف است. در دوران کارآموزی شما باید در کنار (تحت نظر) یک حسابدار، عملیات حسابداری یک شرکت را انجام دهید و به‌صورت عملی با چالش‌های این کار آشنا می‌شوید. طول دوره کارآموزی حسابداری وابسته به میزان مهارت و یادگیری شماست. هر چه زودتر با ابعاد مختلف شغل حسابداری آشنا شوید، می‌توانید زودتر دوره کارآموزی را به پایان برسانید و وارد بازار کار شوید.

images_1664224555.jpg

نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که شرکت‌هایی که به دنبال جذب کارآموز هستند معمولاً به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول شرکت‌هایی که با دانش شما در این حوزه کاری ندارند و تمام مباحث را به شما آموزش می‌دهند و دسته دوم شرکت‌هایی هستند که اقدام به جذب کارآموزانی می‌نمایند که دانشی در این حوزه دارند و با برخی مفاهیم اساسی و ابتدایی آن آشنایی دارند.

بنابراین شما می‌توانید پس از گذراندن رشته حسابداری در مدرسه و دانشگاه اقدام به کارآموزی نمایید؛ اما معمولاً مباحثی که در آموزشگاه‌ها تدریس می‌شود و شیوه آموزشی که به کار می‌رود، به‌گونه‌ای است که شما نیازی به کارآموزی نخواهید داشت و می‌توانید پس از گذراندن دوره، مستقیماً وارد بازار کار شوید.