شناسه خبر : 41127 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خرید و قیمت تلویزیون سونی و تلویزیون سامسونگ و تلویزیون ال جی و تلویزیون شیائومی

ما در این نقد و بررسی قصد داریم مزایا و معایب انواع تلویزیون ها را زیر ذره بین قرار دهیم.

مزایا و معایب انواع تلویزیون بین سونی و سامسونگ و ال جی و شیائومی 

تلویزیون سامسونگ «Samsung» تلویزیون ال جی «LG»  تلویزیون سونی «Sony» و تلویزیون شیائومی «Xiaomi» از برندهای شناخته شده و معتبر در سراسر جهان می باشد. و البته در ایران نیز طرفداران خاص خود را دارد.

طوریکه اگر به یک فروشگاه اینترنتی برای نمونه بانه دات کام سر بزنید حتما یکی از پیشنهادهای فروشنده هنگام خرید تلویزیون است. اما همیشه باید این نکته را در نظر داشت که هر کدام از برندهای خوش نام همچون سامسونگ، ال جی، سونی و یا شیائومی در کنار مزایا و منافعی که دارند ؛ بی عیب و نقص نیستند. 

خرید تلویزیون های سامسونگ و ورود به دنیایی از رنگ ها

سامسونگ یکی از معتبرترین کمپانی های کره ای در سراسر دنیا است . که در زمینه تولید لوازم صوتی تصویری و دیجیتال موفقیت های زیادی کسب کرده. تلویزیون های این برند نیز بسیار باکیفیت بوده و از امکانات به روزی پشتیبانی میکنند.

از کیفیت تصاویر گرفته تا طراحی همگی بر اساس قابلیت های مدرن روز می باشد . تلویزیون های سامسونگ با کیفیت تصویر فورکی (4K) و 8K در انواع برند تلویزیون 4k سامسونگ هم اکنون در بازار موجود هستند . با توجه به اینکه مدل های بالارده با کیفیت عالی تصویر و صدا و سایر ویژگی های هوشمند، عرضه می شوند . در نتیجه از قیمت بالاتری برخوردارند.

زیرا سامسونگ بعضی از تلویزیون های جدیدش را با فناوری کیولد (QLED) همراه ساخته که از حجم 100% رنگ در نمایش تصویر بهره می برد. و با صفحه نمایش کریستال، از لحاظ روشنایی و درخشندگی رنگ ها، کیفیت فوق العاده تصویر را رقم می زند.

بنابراین میتوان با اطمینان گفت که سامسونگ بر روی کیفیت تصویر واقع گرایانه، تمرکز خاصی داشته و همچنین نباید از کیفیت صدا نیز غافل شد چراکه به تازگی از قابلیت کیوسمفونی «Q-Symphony» رونمایی کرده که لذت واقعی یک سینمای خانگی را با بلندگوهای تلویزیون می توان تجربه کرد. 

سیستم عامل تایزن در تلویزیون های سامسونگ نیز به عنوان یک رابط کاربری آسان ایفای نقش می کند. تنها ایرادی که به تلویزیون های سامسونگ وارد است استفاده از پنل VA در تلویزیونهاست که در کنار مزایایی از جمله کنتراست بهتر رنگها . اما در برابر ضربه حساسیت بیشتری دارد .

در صورتی که قصد خرید تلویزیون سامسونگ را دارید عبارت روبرو را در گوگل سرچ کنید و نتیجه اول را باز کنید: خرید تلویزیون سامسونگ هوشمند بانه دات کام

تلویزیون 4k سامسونگ

چرا تلویزیون های ال جی محبوب ترند؟

کمپانی کره ای ال جی یکی از رقبای سامسونگ است. اما همواره برای کسب رضایت مشتریانش در تلاش است تا فناوری ها نوینی را برای استفاده آسان تر کاربر در تلویزیونهایش ارائه دهد. خوب حالا شاید از خودتان بپرسید این امکانات کدامند؟ از مزایای تلویزیون های ال جی میتوان به استفاده از فناوری اولد در مدلهای جدید اشاره کرد البته از این موضوع غافل نشویم که قیمت تلویزیون 8k ال جی اولد از دیگر مدلها بالاتر است.

طراحی نمایشگرهای OLED طوری است است که در آن لامپ تصویر استفاده نمیشود. و همین باعث شده که هر پیکسل، به صورت مستقل خاموش و روشن شود و تصاویر باکیفیتی را خلق کند. در نتیجه جزئیات به صورت دقیق و واضح تری نمایان می شوند.

تولید رنگهای زنده و عمیق با جزئیات ریز که به وضوح قابل دیدن هستند، بیننده را شگفت زده خواهد کرد. همچنین با داشتن رابط کاربری ساده به واسطه سیستم عامل WebOS، برنامه و سرگرمی های متنوعی را در اختیارتان قرار میدهد.

یکی دیگر از مزایای تلویزیون های ال جی، بهره گیری از کنترل جادویی است که در اکثر تلویزیونها دیده می شود. کنترل جادویی مانند یک ماوس در کامپیوتر در تلویزیونتان ایفای نقش می کند. تا با سهولت بیشتری عملکرد تی وی را کنترل نمایید. با توجه به اینکه ال جی از پنل IPS در تلویزیونهایش استفاده میکند.

در کنار مزایایی که دارد برای مثال زاویه دید گسترده تر، اما در نمایش کنتراست بالای رنگ ها ،عملکرد ضعیفی دارد . از دیگر نقاط قوت تلویزیونهای ال جی، قیمت ارزان آن است این امر به دلیل تنوع زیاد مدل های تلویزیون است.

تا با هر بودجه ای که در اختیار دارید بتوانید تلویزیون مورد نظرتان را خریداری کنید.  در نتیجه اگر شما نیز به تلویزیون های پرفروش ال جی علاقه دارید میتوانید عبارت زیر را در گوگل جستجو کنید تا وارد نتیجه اول شوید : خرید تلویزیون ال جی اولد اصل کره بانه دات کام

قیمت تلویزیون 8k ال جی

خرید تلویزیون سونی انتخاب بهترین ها

سونی (Sony) به عنوان یک برند ژاپنی در زمینه تولید محصولات و کالاهای صوتی تصویری و ... نه تنها بسیار موفق عمل کرده. بلکه همچنان یک سر و گردن بالاتر از رقبای کره ای اش است . با توجه به کیفیت تصویر بسیار شفاف و واقعی سونی از تلویزیون فول اچ دی سونی شروع شده و در 8 کی پایان می یابد، این واقعیت خود به خود اثبات می شود.

شفافیت تصویر تلویزیونهای سونی فورکی و 8K همواره قابل ستایش است. تلویزیون سونی از سخت افزار قدرتمندی بهره می برد. علاوه بر این با داشتن ویژگی های متنوع از جمله رونمایی از تلویزیونهای OLED با تمرکز بر روی پردازش تصویر، امکانات مفیدی را در اختیار کاربران قرار داده است.

یکی دیگر از مزایایی که برای تمامی تلویزیون های 2022 سونی در نظر گرفته شده ؛ پشتیبانی از دوربین براویا است. که قادر به تشخیص حضور افراد بوده و در نتیجه میتواند بر اساس آن کیفیت صدا و تصویر را تنظیم نماید. از دیگر نقاط قوت تلویزیون سونی استفاده از سیستم عامل اندروید مبتنی بر گوگل است که در سراسر جهان از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و به سادگی قابل استفاده است.

یکی دیگر از مزایای تلویزیون های سونی، سخت افزار قدرتمند آن است که قابل مقایسه با دیگر برندها نیست. خوب حالا بد نیست به نقاط ضعف این برند خوشنام نیز اشاره ای داشته باشیم. همانطور که قبلا گفتیم تلویزیونهای سونی از لحاظ کیفیت تصویر و شفافیت بی مانند هستند اما به دلیل استفاده نکردن از پنل IPS که یک پنل ضد ضربه است؛ در مقابل ضربه های ناگهانی از استحکام کمتری برخوردار است.

پس باید بیشتر مراقب تلویزیونتان باشید. همچنین قیمت تلویزیون سونی در مقایسه با سایر برندها نسبتا گرانتر است . اما در مقابل امکانات و ویژگی هایی که ذکر شد از ارزش خرید بالایی برخوردار است. بنابراین اگر به دنبال بهترین ها هستید میتوانید با تایپ این کلمه در گوگل (خرید تلویزیون سونی اولد هوشمند بانه دات کام) نتیجه اول  را باز کنید.

تلویزیون فول اچ دی سونی

کیفیت تلویزیونهای تازه به دوران رسیده شیائومی!

مدت زیادی از عرضه تلویزیونهای شیائومی (Xiaomi) توسط شرکت چینی شیائومی نمیگذرد. اما در همین مدت کوتاه، طرفداران زیادی را به طرف خود جذب کرده و این به دلیل کیفیت خوب و قیمت های به صرفه این تلویزیونهاست. البته خبر خوشحال کننده ای که طرفداران گیمینگ را هیجان زده خواهد کرد.

تولید مانیتورهای منحنی با کیفیت تصویر WQHD است که جدا از زاویه دید فوق العاده ای که دارند ؛ بالاترین وضوح و شفافیت را به تصویر می کشد. از مزایای تلویزیون های شیائومی بهره گیری از فناوری اولد و کیولد در نمایشگر تلویزیونهایش است. همین امر سبب شده در زمینه کیفیت تصویر، خوب عمل کند.

البته در سایت baneeh تنوع مدل بالایی از مدل تلویزیون های شیائومی در دسترس است. البته منظور از تلویزیون گیرنده تلویزیون می باشد.

شیائومی نیز مانند سونی از سیستم عامل محبوب اندروید بهره می برد تا دسترسی آسان و حرفه ای را برای محتوای برنامه ها مهیا کند. یکی دیگر از نقاط قوت تلویزیونهای شیائومی، در بخش طراحی است که در اکثر تلویزیونهایش از یک فریم باریک و ظریف با نمایشگر بدون حاشیه رونمایی کرده است. 

اما از نقاط ضعف در تلویزیونهای شیائومی که نمیتوان از آن غافل شد؛ تاخیر در بروز رسانی تصاویر است. زمانی که درحال تماشای فیلمهای اکشن و اجرای بازی های سریع هستید. این مورد بیشتر از همیشه به چشم می آید. متاسفانه شیائومی در نرخ بروزرسانی تصاویر، حرفه ای عمل نکرده. اما در کنار ویژگی های قابل توجهی که دارد نمی توان زیاد بر آن خورده گرفت.

سخن پایانی این مقایسه

با بررسی نکات بالا متوجه خواهید شد که اگر کیفیت تصویر و سخت افزار را هنگام انتخاب تلویزیون در اولویت قرار می دهید ؛ تلویزیون سونی را پیشنهاد می دهیم. اما اگر در کنار مجموعه امکانات رضایت بخش صدا و تصویر و ویژگیهای هوشمند، به میزان بودجه ای که کنار گذاشته اید نیز اهمیت میدهید ال جی و سامسونگ انتخاب خوبیست.

 مانیتورهای گیمینگ شیائومی و حتی تلویزیونهایش نیز که به تازگی روانه بازار شده اند؛  طرفداران خاص خود را دارد که نشان از کیفیت خوب این تلویزیون ها و اعتماد کاربران دارد. بنابراین همگی در کنار مجموعه ی نقاط قوتی که دارند منطقیست که معایبی نیز داشته باشند.