شناسه خبر : 39352 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

حداکثر تخفیف بیمه شخص ثالث چقدر است؟

تمامی دارندگان وسایل نقلیه، از اهمیت داشتن بیمه شخص ثالث و اجباری بودن آن آگاه هستند. حادثه در کمین است و در حین رانندگی، احتمال رخ دادن اتفاق‌های ناگوار وجود دارد.

حداکثر تخفیف بیمه شخص ثالث چقدر است؟

پس با داشتن یک بیمه شخص ثالث معتبر است که می‌توانید، رانندگی امن و بدون دردسری را تجربه کنید. در صورت نداشتن این بیمه و رخ دادن تصادفات، علاوه‌بر جریمه و توقیف خودرو بیمه هیچ تعهدی برای پرداخت خسارات وارده به آسیب دیدگان و راننده نخواهد داشت.

دارندگان وسایل نقلیه می‌دانند که هر ساله، قوانین و قیمت بیمه شخص ثالث تغییر کرده و گران‌تر می‌شود. بالا رفتن قیمت بیمه شخص ثالث، به افزایش سالانه نرخ دیه بستگی دارد. با توجه به اهمیت قیمت بیمه ثالث قصد داریم به نحوه محاسبه قیمت پرداخته و درباره عوامل تاثیرگذار روی آن یعنی حداکثر تخفیف بیمه شخص ثالث صحبت کنیم. 

نرخ و نحوه محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث در سال 1400

نرخ بیمه شخص ثالث، هرساله توسط بیمه مرکزی مشخص شده و در نهایت با توجه به این نرخ میزان حق بیمه تعیین خواهد شد. قیمت بیمه شخص ثالث، به نرخ دیه انسان در ماه حرام بستگی دارد. از این رو قوه قضاییه باید هرساله، نرخ دیه را به بیمه مرکزی اعلام کند. 

در سال 1400، دیه انسان در ماه حرام 640 میلیون و در سایر ماه‌ها 480 میلیون تومان بوده و به نسبت سال گذشته در حدود 45% افزایش یافته است. همین تغییرات و افزایش باعث شده، حق بیمه پایه شخص ثالث، به نسبت سال گذشته با افزایش 37% روبرو باشد. اگر می‌خواهید در مورد نحوه محاسبه بیمه شخص ثالث بیشتر بدانید به سایت سامانه خودروی من آیتول مراجعه کنید. 

قیمت بیمه

تعریف تخفیف بیمه شخص ثالث در قانون جدید!

یکی از تخفیف‌های پرکاربرد در بیمه شخص ثالث تخفیف عدم خسارت است. اما منظور از تخفیف عدم خسارت یا تخفیف بیمه ثالث چیست؟

براساس قانون بیمه شخص ثالث، درصورتی‌که خودرو راننده (بیمه‌گذار) در طول مدت بیمه‌نامه دچار حادثه نشده و خسارتی از شرکت بیمه دریافت نکرده باشد، موسسه بیمه وظیفه دارد در زمان تمدید و در حین محاسبه مبلغ بیمه تخفیفی تحت عنوان عدم خسارت را به صورت درصد روی بیمه شخص ثالث جدید اعمال کند. در حال حاضر موسسات بیمه، به ازای هرسال عدم استفاده از بیمه شخص ثالث و رانندگی ایمن فرد بیمه‌گذار، 5% تخفیف را به سایر تخفیف‌های عدم خسارت اضافه می‌کنند. 

با استفاده از تخفیف عدم خسارت می‌توان حتی بعد از افزایش قیمت بیمه شخص ثالث، خرید بیمه را با قیمت کمتری انجام داد. به عبارتی مبلغ تخفیف عدم خسارت از حق بیمه شخص ثالث بیمه‌گذار کسر خواهد شد. 

نحوه محاسبه حداکثر تخفیف بیمه شخص ثالث 

شرکت‌های بیمه موظف هستند در صورت رانندگی ایمن و عدم دریافت خسارت بیمه‌گذار از شرکت بیمه، هر ساله روی بیمه‌نامه جدید تخفیف عدم خسارت اعمال کنند. اما میزان تخفیف عدم خسارت هم سقف مشخصی داشته و نمی‌تواند بیشتر از این مقدار مشخص باشد. سقف تخفیف عدم خسارت یا حداکثر تخفیف بیمه شخص ثالث، در قانون معادل 70% است.

 پس به عبارتی افزایش سال‌های عدم استفاده از بیمه و دریافت نکردن خسارت، روی سقف و حداکثر تخفیف بیمه شخص ثالث تاثیر نخواهد گذاشت. به عنوان مثال راننده می‌تواند بعد از 14 سال رانندگی ایمن و عدم دریافت خسارت از موسسه بیمه 70% تخفیف عدم خسارت دریافت کند. اما با افزایش سال‌های رانندگی ایمن و بدون دریافت خسارت، دیگر تخفیفی به بیمه شخص ثالث اعمال نشده و با افزایش سال‌های عدم خسارت با همان 70% تخفیف محاسبه می‌شود. یک راه ساده برای بررسی و استعلام بیمه شخص ثالث موسسات بیمه مختلف، استفاده از خدمات آیتول است. 

سایت و اپلیکیشن آیتول، اطلاعات بهترین شرکت‌های بیمه شخص ثالث را یکجا جمع‌آوری کرده و شما می‌توانید با مقایسه و تحقیق در مورد خدمات و قیمت، بهترین شرکت بیمه را انتخاب کنید.  

جدول میزان تخفیف عدم خسارت در قانون جدید 

Capture

قانون بیمه شخص ثالث نیز هرساله دستخوش تغییر بوده و باعث سردرگمی رانندگان می‌شود. یکی از این قوانین تغییر یافته به تخفیف عدم خسارت و انتقال آن مربوط می‌شود. به طور مثال با توجه به تغییر مقررات بیمه در سال 1400، مالک خودرو تنها می‌تواند تخفیف عدم خسارت را به وسایل نقلیه (کاربری یکسان) افراد درجه یک خانواده خود منتقل کند. 

بیمه شخص ثالث

محاسبه، استعلام و خرید بهترین بیمه شخص ثالث با آیتول 

حالا دیگر میزان و حداکثر تخفیف بیمه شخص ثالث خودرو را می‌دانید. اگر به دلیل خدمات ضعیف و کمبود شعب، از شرکت بیمه راضی نیستید بعد از پایان بیمه‌نامه تمدید بیمه را با شرکت دیگری انجام داده و تخفیفات را به بیمه‌نامه جدید منتقل کنید. انتقال بیمه و تخفیفات ثالث به شرکت بیمه دیگری، در سریع‌ترین زمان با سامانه خودروی من آیتول امکان پذیر است. 

برای استعلام و محاسبه آنلاین قیمت بیمه شخص ثالث با آیتول به کد یکتای آخرین بیمه‌نامه، کد ملی و شماره پلاک نیاز خواهید داشت. بعد از دیدن اطلاعات اتومبیل فقط با چند کلیک برای تمدید یا خرید بیمه معلم شخص ثالث، بیمه ثالث ایران یا بیمه شخص ثالث کوثر و...با آیتول اقدام کنید. 

با نصب و استفاده از اپلیکیشن آیتول، شما نه تنها امور بیمه بلکه کار‌های مربوط به معاینه فنی، امور کارپردازی و خرید و فروش خودرو را هم به آیتول خواهید سپرد. پس همین حالا برای دانلود برنامه آیتول از سایت رسمی، مایکت، بازار، گوگل پلی و آی اپس (iApps) اقدام کنید.