شناسه خبر : 39109 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

عینک دودی و آفتابی ترند سال 2022

بسیار از افراد در سراسر دنیا به دستور پزشک خود، ملزم به استفاده از انواع عینک دودی هستند.

عینک دودی و آفتابی ترند سال 2022

 هر چند استفاده از عینک آفتابی مختص فصل خاصی از سال نیست اما تجربه نشان داده که با آغاز فصل گرما اشتیاق مردم برای خرید این کالا بیشتر می‌شود. یادمان باشد همانقدر که خرید عینک دودی می‌تواند برای محافظت از چشم‌مان مفید باشد، همانقدر هم انتخاب یک عینک غیراستاندارد و نامناسب می‌تواند به چشم ضرر بزند. در ادامه این خبر اطلاعاتی در رابطه با ویژگی‌های عینک مناسب و معرفی دو برند محبوب در سال جدید میلادی ارائه خواهیم کرد.

ضرورت استفاده از عینک دودی در تمام فصول

اشعه ماورای بنفش نور خورشید به پوست آسیب می زند. همچنین برای عدسی و قرنیه چشم مضراست. اشعه ماورای بنفش (UV) احتمال ابتلا به بیماری آب مروارید (کاتاراکت) چشم را افزایش می دهد. این بیماری، عدسی چشم را کدر می کند و قدرت بینایی را کاهش می دهد. همچنین اشعه ماورای بنفش باعث تخریب ماکولا (لکه زرد) می شود. ماکولا بخشی از شبکیه چشم است که برای وضوح بینایی لازم است. سایر مشکلات چشمی وابسته به اشعه ماورای بنفش شامل ناخنک چشم و پیش ناخنک چشم است.

عینک آفتابی

شما در کوتاه‌مدت یا طولانی‌مدت متوجه آسیب‌های نور خورشید خواهید شد. آسیب‌هایی که به چشم وارد می‌شود، منجر به پیدایش بیماری‌های خطرناکی در بدن انسان می‌شود. دو اشعه  UVA و UVB  نام دو اشعه مضر هستند که از دل اشعه فرابنفش خورشید بیرون می‌آیند. فایده استفاده از عینک دودی این است که مانند سپری در برابر حملات اشعه نور خورشید از چشمان شما محافظت می‌کند

چگونه یک عینک آفتابی مناسب چشم انتخاب کنیم؟

عینک آفتابی دارای ویژگی‌هایی است که هنگام خرید باید به آنها توجه شود، اگر به دنبال خرید عینک اورجینال و استاندارد برای محافظت از چشمان خود هستید، هنگام خرید حتما به این نکات که در ادامه آورده شده است، توجه کنید:

  • شیشه ها باید نسبت به ضربه مقاوم باشند. جنس عدسی پلی کربنات از همه موارد مقاوم تر است.

  •  لازم است عدسی‌های عینک حتما جاذب پرتوهای UV باشند.

  • قاب عینک نیز باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا از چشم به خوبی محافظت کند.

  • تیره بودن عینک آفتابی انتخاب شما باید به اندازه‌ای باشد که شخص درنور آفتاب با آن راحت باشد و دچار حالت خیرگی نشود، یعنی عینک باید ۷۵ تا ۸۵ درصد نور را جذب یا بازتاب کند.

  • زمانی که عینک دودی مدنظر را را در مقابل یک صفحه طرح دار تکان می دهیم؛ نباید صفحه، موج دار، تار و کج و معوج دیده شود.

مارک های عینک آفتابی اورجینال

در گذشته تصور بر این بود که عینک آفتابی یک محصول لوکس و فقط برای افراد خاص می باشد. اما در حال حاضر همه ما می دانیم که داشتن عینک آفتابی برای محافظت از چشم و دور چشم ضروری می باشد. مارک عینک آفتابی که قصد خریدش را دارید هر چه که هست اول از همه باید استاندارد باشد و بتواند چشم را از اشعه های مضر خورشید حفظ کند.

برندهای زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که تولید کننده طرح ها و مدل های مختلف عینک طبی و آفتابی هستند، اما برخی از این برندهای نسبت به سایرین، دارای محبوبیت بالاتری هستند. در ادامه دو برند مطرح جهانی عینک را که در سال 2022 و جدید میلادی شهرت بیشتری پیدا کرده اند را معرفی میکنیم.

عینک امپریو آرمانی

امپریو آرمانی نام یک برند معروف ایتالیایی است که زیر مجموعه کمپانی بزرگ جورجیو آرمانی است که در ابتدا شهرت زیادی در زمینه طراحی و تولید پوشاک مردانه داشت. شرکت امپریو آرمانی در سال 1998 در شهر میلان ایتالیا تاسیس شد. این کمپانی در زمینه تولید پوشاک، عطر و عینک و ادکلن، لوازم آرایشی و لباس زیر فعالیت می‌کند و در فاصله زمانی بین سال های 1998 تا 2008 چهارده محصول جدید ارائه کرد. به جرئت می‌توان گفت عینک امپریو آرمانی یکی جذاب ترین مدل‌های موجود و حال حاضر عینک طبی و آفتابی در دنیاست.

عینک آرمانی

عینک آفتابی ray ban

مارک ری بن یکی از شناخته شده ترین مارک‌های عینک در دنیا و همچنین در کشور ما ایران است. ری بن سازنده و طراح عینک‌ آفتابی ray ban می‌باشد که در سال ۱۹۳۷ در آمریکا تأسیس شد. در ابتدا برند این عینک‌ها برای نیروی هوایی امریکا در نظر گرفته شده بودند. در سال ۱۹۹۹ کارخانه ری بن به ارزش ۶۴۰ میلیون دلار به شرکت ایتالیایی لوکساتیکا فروخته شد. در حال حاضر مدل‌های زنانه و مردانه این برند از عینک آفتابی یکی از مجبوب‌ترین مارک‌ها محسوب می‌شود که طرفداران وفادار خود را دارد.

عینک ریبن

خرید عینک دودی به صورت آنلاین

خرید عینک این روزها به صورت آنلاین بسیار راحت‌تر از گذشته صورت می‌گیرد و کاربران مختلف می‌توانند عینک مورد علاقه خود را از فروشگاه مورد نظرشان در شبکه اینستاگرام و یا از طریق وبسایت رسمی فروشگاه خریداری کنند. یکی از معتبرترین فروشگاه با نماد اعتماد الکترونیکی در تهران، فروشگاه اپتیک پاسارگاد ایران می‌باشد که عینک های ریبن و امپریو آرمانی را به صورت اوریجنال به فروش می‎رساند. برای ارتباط با این فروشگاه می‌توانید به آدرس pasargadoptic مراجعه کنید.