شناسه خبر : 8847 لینک کوتاه

بریده روزنامه ها - ۱

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی وکیل خاندان هاشمی‌رفسنجانی درباره حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب تاکید کرد: من تا بعد از انتخابات هیچ‌ اظهارنظری درباره این موضوع نمی‌کنم.

محکومیت وکیل خاندان هاشمی به شلاق و حبس
نوشت: سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی وکیل خاندان هاشمی‌رفسنجانی درباره حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب تاکید کرد: من تا بعد از انتخابات هیچ‌ اظهارنظری درباره این موضوع نمی‌کنم. من ناگفته‌های زیادی در این زمینه دارم که بنا نداشتم آنها را بیان و رسانه‌ای کنم اما حالا که آقایان این موضوع را رسانه‌ای کردند من هم بعد از انتخابات تمام ناگفته‌های خود را علنی می‌کنم. هفته گذشته رسانه‌ها اعلام کردند شعبه اول دادگاه انقلاب علیزاده‌طباطبایی را به تحمل 50 ضربه شلاق تعزیری، چهار ماه حبس تعزیری و نهایتاً پنج سال محرومیت از وکالت محکوم کرده است. پیش از این عنوان شده بود علت تشکیل این پرونده، برخی اظهارنظرهای علیزاده‌طباطبایی علیه معاون امنیت سابق دادستان تهران بود که از طریق یک فایل صوتی منتشر شده است.

ماجرای تایید و رد هاشمی
در یادداشتی نوشت: «... متاسفانه خبرها حاکی از آن است که شورای نگهبان ابتدا آیت‌الله هاشمی را با اکثریت آرا تایید کرده بود ولی پس از رسیدن برخی گزارشات مجدداً تشکیل جلسه داده و ایشان را رد کردند. آیا وقتی تایید کردند شناسنامه آقای هاشمی و تاریخ تولد ایشان در دسترس نبود و پس از رسیدن گزارش متوجه کبر سن ایشان شدند؟ یا می‌دانستند ولی ایشان در جلسه اول در مرز کهولت بوده و پس از سه روز به کهولت سن رسید؟ آیا اگر فرضاً آیت‌الله مهدوی‌کنی با تشخیص شرایط بحرانی کشور ثبت‌نام کرده بودند ایشان را هم به خاطر کهولت سن رد می‌کردند؟» پیش از آن، سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه مطبوعاتی خود، رای‌گیری دوباره برای احراز صلاحیت آیت‌الله هاشمی را تکذیب کرده بود.

اخباری درباره زیرزمین موسسه آیت‌الله مصباح
در گفت و گویی با محسن غرویان شاگرد سابق آیت‌الله مصباح از وی درباره دلایل خروجش از موسسه پژوهشی و آموزشی امام خمینی پرسید. وی در این باره مدعی شد: «یک کارهای خیلی شدید افراطی در آنجا انجام می‌شد؛ مثلاً در زیرزمین موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره)، یک اتاقی بود که آنجا برخوردهای ‌تندی با افراد می‌کردند. در آنجا یک محکمه‌ای درست کرده‌ بودند، که برخوردهای خیلی توهین‌آمیزی با طلاب و استادان می‌کردند. بعضی از طلاب موسسه اگر استادی مثلاً انتقادی می‌کرد یا مخالفتی با مشی و روش آنها می‌کرد و مقاومتی در برابر خواسته‌های آنان داشت، آنها برخورد‌‌‌‌های بسیار تندی با او می‌کردند و به هر حال با توهین، افترا و تهمت و این جور چیز‌‌‌‌ها سعی می‌کردند او را از صحنه خارج کنند.»


روسای قوای سه‌گانه، چهار سال زیر دست جلیلی بودند
نوشت: مرتضی آقا‌تهرانی دبیر کل جبهه پایداری در مسجد جامع زنجان‌ در حمایت از سعید جلیلی سخنرانی کرد. وی گفت: «...‌سعید جلیلی بهتر از آنچه نشان می‌دهد، است. آیت‌الله مصباح‌یزدی بعد از تحقیق از میان هشت کاندیدای ریاست‌جمهوری، ‌سعید جلیلی را ‌اصلح تشخیص داد‌ند.» وی شائبه ایجاد‌شده در خصوص توان اجرایی و مدیریتی دکتر سعید جلیلی را نیز رد کرد و مدعی شد: «دکتر جلیلی، دبیر شورای امنیت ملی است و کسانی که زیر دست دکتر جلیلی هستند شخصیت‌هایی همانند رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه، فرماندهان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی هستند و دکتر جلیلی چهار سال اینها را اداره می‌کرده و آیا این مدیریت کم است. کسی که دکتر احمدی‌نژاد و دکتر لاریجانی را کنار هم می‌نشاند می‌تواند کشور را با امنیت اداره کند.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها