شناسه خبر : 7800 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

دسته بیل‌ها را انبار کرده بودند
index:1|width:115|height:20|align:right در گفت‌وگو با مجتبی ذوالنور نوشت: «..‌.اگر چند روز پیش از فتنه 88، خیلی‌ها به مصالح‌فروشی‌ها و چوب‌فروشی‌ها در تهران و شهرهای اطراف تهران مثل کرج مراجعه می‌کردند تا برای نمونه دسته بیل بخرند، بعضی نداشتند چون از پیش توسط عده‌ای خریداری و انبار شده بود. همچنین نخاله‌های ساختمانی را که می‌باید از شهر خارج می‌شد شبانه در نقاطی مشخص تخلیه می‌کردند... دانشگاه آزاد در سراسر کشور اعلام کرده بود اگر دانشجویان و استادان در روز 9 دی غیبت کنند تا در راهپیمایی حضور یابند، از دانشگاه اخراج می‌شوند. در 18 تیر 78 در تهران پنج خانم که در حال عبور بودند را با دریدن چادر و مانتو آنها را بی‌لباس کردند، از این‌رو کسبه خیابان جمهوری آنها را به داخل مغازه‌شان بردند تا پوششی برایشان تهیه کنند.»

دولت در اجرای قانون ملاحظات را کنار بگذارد
index:2|width:50|height:20|align:right نوشت: «...متاسفانه دولت یازدهم در تصمیم‌گیری‌ها و حتی اجرای قوانین ملاحظات سیاسی فراوانی را در نظر می‌گیرد؛ ملاحظاتی که در کمال تاسف و تعجب بیشتر ناظر بر حفظ محبوبیت دولت است و نه منافع ملی. تعلل در حذف اقشار ثروتمند و بی‌نیاز از فهرست دریافت‌کنندگان یارانه و ادامه توزیع ناعادلانه و غیرهدفمند یارانه‌ها یکی از بارزترین نمونه‌های این محافظه‌کاری دولت است. موارد دیگری نیز می‌توان برشمرد؛ انصراف از قطع مشترکان پرمصرف آب که عمدتاً از اقشار ثروتمند جامعه هستند، عقب‌نشینی از اصلاح نظام کارمزدهای بانکی در پی موضع‌گیری مغازه‌داران، تاخیر در تدوین شیوه جدید محاسبه مصرف آب و برق و... از این جمله‌اند. طبعاً در چنین شرایطی نمی‌توان امیدوار بود اقتصاد سیاسی در کشور ما سمت‌وسوی صحیحی پیدا کند.»

دادگاه بنزین آلوده در انتظار وزیر اسبق نفت
index:3|width:50|height:20|align:right نوشت: وزیر اسبق نفت دولت محمود احمدی‌نژاد و نماینده فعلی تهران در مجلس با شکایت سه وکیل دادگستری در خصوص بنزین‌های آلوده برای ادای توضیحات به شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت احضار شد. مصطفی ترک‌همدانی وکیل دادگستری و یکی از شاکی‌های وزیر اسبق وزارت نفت در این درباره گفت: «پیرو شکایت ما از وزیر پیشین نفت در رابطه با تولید بنزین آلوده، بازپرس پرونده اقدام به استعلام‌های لازم از وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در این راستا کرد و با وصول پاسخ‌ها، اخیراً نامبرده از سوی بازپرس به دادگاه احضار شده است. گفتنی است، با اعلام این احضاریه و وصول آن به وزیر پیشین نفت، او باید به دادسرا مراجعه کند، تا به سوال‌های بازپرس پاسخ دهد، اما تاکنون نامبرده به دادسرا مراجعه‌ای نداشته است.»

تحصیل طلاب 50 کشور دنیا در قم
index:4|width:50|height:20|align:right نوشت: آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی گفت: «برای ما که به لطف الهی در فضای حکومت اسلامی تنفس می‌کنیم، درهای بهشت باز و درهای جهنم بسته است مگر اینکه کسی خود بخواهد با فشار، قهر و تقلب، درهای جهنم را باز کند و گرنه درهای بهشت باز است... زندگی در فضای حکومت اسلامی مانند ماه مبارک رمضان است و اگر کسی بخواهد می‌تواند «راهب اللیل» و «اسدالنهار» باشد یعنی زاهد شب و شیر روز. اگر دیروز می‌گفتند «اطلبوا العلم ولو بالصین» اکنون حرف جهان این است: «اطلبوا العلم ولو بالقم»؛ در جست‌وجوی دانش باشید ولو تا قم بروید. امروز طلاب 50 کشور دنیا در قم تحصیل می‌کنند و اکنون مدار تمدن، ایران اسلامی است نه چین و امثال چین.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها