شناسه خبر : 21192 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

تکذیب سکته احمدی‌نژاد
index:1|width:50|height:27|align:right نوشت: انتشار یک خبر نادرست از خروجی استان تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی که بر اساس یک پیامک مبهم تهیه شده بود، مدیریت ایرنا را بر آن داشت ضمن حذف سریع این خبر، دستور برخورد با انتشار‌دهنده آن را صادر کند. این خبر با عنوان تسویه حساب‌های پیامکی به طور غیرحرفه‌ای و برای دقایقی روی خروجی ایرنا استان تهران قرار گرفته بود و پس از انتشار آن، از سوی مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور تاکید شد که خبر حذف و با عامل این سهل‌انگاری برخورد شود. پیامک مبهمی مبداء این خبر بود که مدعی شده بود، آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق با بیماری ناگهانی مواجه شده است...چارچوب ایرنا برای انتشار یک خبر قبل از هر چیز منابع موثق و رسمی است که متاسفانه این چارچوب در خبر فوق رعایت نشده بود.

تجاهل اصولگرایان
index:2|width:50|height:27|align:right در یادداشتی به قلم صادق زیباکلام نوشت: «این درست است که راستگو از این حق برخوردار است که به هرکس که می‌خواهد رای دهد اما همه این حق و حقوق، زمانی تحقق می‌یابد که وی به اعتبار شخص الهه راستگو انتخاب می‌شد و به عضویت شورا درمی‌آمد... اگر خانم راستگو در فهرست اصلاح‌طلبان نمی‌بود، همین میزان رای را می‌آورد؟... بنابراین رای ایشان اخلاقاً تعلق به خودشان نداشته و تعلق به جریان حامی وی داشته است... بعید به نظر می‌رسد که اصولگرایان این نکات و قواعد ابتدایی، بدیهی، اولیه دموکراسی، حزبی و کار تشکیلاتی را ندانند. اما اینکه با وجود این، چرا خود را به تجاهل زده‌اند شاید در گرو این پرسش است که اصولگرایان به راستی چقدر پایبند به ضوابط اخلاقی در سیاست هستند؟ پاسخ به این سوال البته بارها برای مردم روشن شده است.»

ردپای مشایی و بقایی در فروش زمین‌های کیش
index:3|width:35|height:35|align:right با حسن نوروزی نماینده سابق مجلس گفت‌وگو کرده است. وی می‌گوید: «... شکایت من از آقایان بقایی و مشایی در سال ۹۰ به کمیسیون اصل 90 شامل ۱۹ بند بود که شامل مواردی همچون نقش آقایان مشایی و بقایی در اختلاس سه هزار میلیاردتومانی، مناطق آزاد، یکی از بانک‌های مرتبط با جریان انحرافی، جزیره کیش و... می‌شد... ما مستنداتی بالغ بر ۲۳۰ صفحه به کمیسیون اصل 90 ارائه دادیم... یکی از این تخلفات در مورد فروش سه هکتار زمین در کنار دریا در کیش بود. این سه هکتار زمین در کیش با قیمت بسیار نازلی و به صورت اقساط به یک فرد واگذار شده بود. این زمین یک زمین بکر بود و در کنار دریا قرار داشت... ما بر شکایت‌مان هنوز اصرار داریم و تاکید داریم باید به صورت جدی پیگیری شود.»

کیهان و انتقاد از طالبان
index:4|width:50|height:27|align:right در سرمقاله خود به قلم حسین شریعتمداری نوشت: «برخورد دیکتاتورمآبانه با خانم راستگو اگرچه در محدوده و فضای شورای شهر تهران اتفاق افتاده است ولی مدعیان اصلاحات تلاش فراوانی دارند که دامنه این رخداد و برخورد دیکتاتورمآبانه خود را به تمامی سطوح جبهه اصلاحات گسترش دهند... اقدام سرکار خانم راستگو اگرچه به دلیل آزاداندیشی و استقلال ‌نظری که از خود نشان داده‌اند قابل تقدیر است ولی ماجرا در حد و اندازه‌ای نیست که با حجم انبوه سرو صداهای پیرامونی و اصرار و تاکید مدعیان اصلاحات برای گسترش ماجرا و فراگیری آن همخوانی داشته باشد... باید گفت رویکرد جدید مدعیان اصلاحات در اعلام دیکتاتوری آشکار و اصرار بر آن - با عرض پوزش- عمدی است و در مواردی با عملکرد برخی از گروه‌ها و جریانات وابسته نظیر طالبان، تکفیری‌ها، منافقین و... بی‌شباهت نیست.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها