شناسه خبر : 13058 لینک کوتاه

بریده روزنامه ها - ۲

ورود رسمی طب سنتی به نظام سلامت ایران
نوشت: سند راهبردی ملی توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی به عنوان اولین سند بالادستی در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی و نقشه راه توسعه این حوزه مهم روز گذشته در مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت و جمعی از پیشکسوتان طب سنتی رو‌نمایی شد و بدین ترتیب بنا به گفته معاون طب سنتی وزیر بهداشت، طب سنتی به طور رسمی وارد نظام سلامت کشور شد و روح تازه‌ای در کالبد پزشکی کشور دمیده شد. در واقع با ورود رسمی طب سنتی و اسلامی به نظام سلامت، نقطه عطفی در تاریخ طب ایران ایجاد شد...قرار است پزشکان عمومی و پزشکان دیگر رشته‌ها در این زمینه آموزش ببینند و ترکیب جدیدی از طب نوین و سنتی ایجاد شود و مراکز طب سنتی در بیمارستان‌ها افتتاح شود.


کارمندی که 90 سال خدمت کرد
نامه سرگشاده یک معلم بازنشسته به محمود احمدی‌نژاد را منتشر کرده است. در بخشی از این نامه آمده است: «... در این هشت سال، معلمان فقیرتر و وضع معیشت آنها چنان فجیع شد که معلم برای شرمسار نشدن از روی همسر و فرزند، معلمی حرفه دوم و سوم او شد. برای یک معلم در این شرایط که گرانی بازار آشفته و تورم مستاجر بودن به معنی مرگ تدریجی است... در مدرسه مجدزاده اهواز دفترداری داشتیم که 90 سال خدمت کرد، به این معنا که صبح در یک مدرسه - عصر مدرسه‌ای دیگر و شبانه هم از ساعت پنج عصر تا 9 شب. سال 1385 بازنشسته شد و سه ماه بعد در عین مظلومیت سکته او را از پای درآورد و در آرامگاه خستگی خود را از تن خارج کرد.»

صدور مجوز اکتشاف معدن در پارک توران توسط دولت
نوشت: با گذشت کمتر از سه ماه از تصویب هیات دولت مبنی بر مجاز بودن هرگونه عملیات معدن‌کاوی در مناطق چهارگانه سازمان محیط زیست، حالا خبر می‌رسد که در جریان سفر دو ماه قبل احمدی‌نژاد به استان سمنان مجوز اکتشاف معدن در بزرگ‌ترین زیستگاه یوزپلنگ ایرانی یعنی ذخیره‌گاه زیست‌کره توران نیز صادر شده است تا زیستگاه‌های آخرین بازماندگان نسل یوزپلنگ ایرانی یکی پس از دیگری عرصه تاخت و تاز جاده‌سازان باشد... صدور مجوز معدن‌کاوی در مناطق چهارگانه و به ویژه پارک‌های ملی در حالی صورت می‌گیرد که از 40 سال پیش تاکنون هرگونه عملیات عمرانی که موجب تخریب اکوسیستم در پارک‌های ملی و محدوده آثار طبیعی ملی شود به موجب ماده هشت آیین‌نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست ممنوع اعلام شده است.


حذف اسامی خارجی در کتاب‌های درسی انگلیسی
نوشت: ابراهیم سحرخیز معاون آموزش متوسطه آموزش ‌و پرورش با تاکید بر مطابقت کتاب‌های درسی انگلیسی با ارزش‌ها و فرهنگ‌های کشور گفت: «چرا در متون انگلیسی که به دانش‌آموزان ایرانی درس داده می‌شود؛ باید اسامی خارجی همچون «مری» و «جک» باشد به طور حتم با اسامی حسن، حسین، نقی و تقی هم می‌شود دو نفر انگلیسی با هم مکالمه کنند... بعضی از موسسات زبان کتاب‌های خارجی را وارد و عین همان را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند و فکر هم می‌کنند که خیلی هنر می‌کنند درحالی‌که متونی که به دانش‌آموزان یاد داده می‌شود باید با ارزش‌ها و فرهنگ‌های ما منطبق باشد... مکالمات ما با غربی‌ها متفاوت است. در ایران ممکن است در احوال‌پرسی از خیلی مسائل دیگر خبر بگیریم اما ممکن است دو خارجی فقط از آب و هوا سوال کنند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها