شناسه خبر : 1357 لینک کوتاه

گزارش مثبت اشتغال، دلار را صعودی کرد

دلار آمریکا بعد از انتشار گزارش وضعیت اشتغال ماه قبل ایالات متحده در برابر یورو ارزشش افزایش یافت زیرا با بهبود وضعیت اشتغال نسبت به پیش‌بینی‌ها، به احتمال زیاد فدرال‌رزرو برنامه‌های محرک پولی(که در راستای رشد اقتصادی و کاهش اشتغال اجرا می‌شود) را کاهش دهد.

دلار آمریکا بعد از انتشار گزارش وضعیت اشتغال ماه قبل ایالات متحده در برابر یورو ارزشش افزایش یافت زیرا با بهبود وضعیت اشتغال نسبت به پیش‌بینی‌ها، به احتمال زیاد فدرال‌رزرو برنامه‌های محرک پولی (که در راستای رشد اقتصادی و کاهش اشتغال اجرا می‌شود) را کاهش دهد.
گزارش وزارت کار ایالات متحده نشان می‌داد اشتغال در ماه می به 175 هزار مورد افزایش یافته است، این در حالی است که نرخ بیکاری به 6/7 درصد رسیده است و ارزش دلار آمریکا در برابر اکثریت ارزهای مورد داد و ستد بالا رفت. برایان دنگرفیلد استراتژیست ارزی در بانک سلطنتی واحد اوراق بهادار RBS در استنفورد می‌گوید: «اولین واکنش، تقویت ارزش دلار بود. من فکر می‌کنم بازار عوامل را به نسبت آنچه انتظار می‌رفت قوی‌تر می‌دید. میزان اشتغال به اندازه کافی زیاد نیست که بتواند تضمین کند کاهش محرک‌های پولی به زودی اعمال ‌شود. البته رشد اشتغال نیز قابل نادیده گرفتن نیست و به وضوح نمی‌توان انتظار خاصی را داشت.»
به توجه به داده‌های کمیته تجاری معاملات آتی بر مبنای کالا در واشنگتن، معاملات آتی بر مبنای پیش‌بینی کاهش ارزش ین در برابر هر دلار آمریکا کمتر شده است. در این رابطه شاخص نوسانات جی پی مورگان چیس به 62/10 درصد رسیده است که بالاترین میزان از ماه ژوئن 2012 است. به عقیده آلن راسکین رئیس گروه 10 استراتژی ارز خارجی در دویچه بانک؛ داده‌های اشتغال ایالات متحده به «آرامی» برای افزایش ارزش دلار موثر است و از سویی دیگر می‌تواند احتمال کاهش خرید اوراق قرضه توسط فدرال‌رزرو را زنده نگه دارد و به بازار این سیگنال را می‌دهد که اقتصاد مدام رشد خواهد کرد در حالی که سعی می‌شود مخارج دولتی کاهش یابد. داستان کاهش تدریجی (در مخارج دولتی) بازی طولانی‌مدتی است که در حال جریان است. این داده‌ها نشان می‌دهد که در برابر وضعیت‌های دشوار مالی مقاومت خوبی دارد. ریچارد فیشر رئیس بانک فدرال‌رزرو دالاس و یکی از منتقدان سیاست انبساطی پولی، در هفته منتهی به 7 ژوئن خواستار کاهش در خرید اوراق قرضه ماهانه شد. اریک ویلوریا استراتژیست ارشد ارزی در گروه سود سرمایهLLC می‌گوید: «انتظارات برای کاهش تدریجی در روند خرید اوراق قرضه توسط فدرال‌رزرو و برای دلار ایالات متحده مثبت ارزیابی می‌شود، از سویی نیز باعث کاهش کسری ترازنامه فدرال‌رزرو است. وضعیت اشتغال ماه می بهتر از پیش‌بینی‌ها بود همچنین افزایش در نرخ بیکاری با افزایش نیروی فعال کاری متقارن شده است.» در حالی که اشتغال ایالات متحده افزایش یافته است نرخ بیکاری از 5/7 در‌صد به 6/7 درصد رسیده است. بسیاری از سیاستگذاران فدرال‌رزرو معتقدند نرخ خرید ماهانه 85 میلیارد دلار از اوراق قرضه را تا رسیدن به بهبود در چشم‌انداز مطلوب اشتغالی ادامه خواهند داد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها