شناسه خبر : 12293 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تولید جهانی ذرت امسال به ۹۵۷ میلیون تن می‌رسد

کاهش تولید جهانی ذرت

نگاه دادخواه: در سومین هفته ماه ژوئن، قیمت ذرت برای سومین دوره متوالی کاهش یافت. کاهش قیمت ذرت را به گرمای هوا که موجب بهبود شرایط محصولات اخیراً کاشته‌شده در آمریکاست، نسبت می‌دهند.

نگاه دادخواه
در سومین هفته ماه ژوئن، قیمت ذرت برای سومین دوره متوالی کاهش یافت. کاهش قیمت ذرت را به گرمای هوا که موجب بهبود شرایط محصولات اخیراً کاشته‌شده در آمریکاست، نسبت می‌دهند. طبق گزارش USDAَ، 64درصد از محصولات ذرت در شرایط خوب تا عالی هستند. مجموع صادرات این هفته آمریکا حدود 210500 تن بود. در مجموع در این ماه تقاضای صادرات ذرت آمریکا به علت برداشت‌های اخیر ذرت در آمریکای جنوبی و فروش آن به قیمت بسیار پایین، ضعیف بود. قیمت ذرت در برزیل با شروع فصل برداشت این محصول، به پایین‌ترین قیمت خود از سال 2010 رسید. قیمت ذرت برزیل در این ماه 83/189 دلار در هر تن بود.
Lanworth یک پیش‌بینی‌کننده محصولات، تولید جهانی ذرت در سال 2014-2013 را 957 میلیون تن پیش‌بینی کرد که کمتر از تولید 961میلیون تن سال گذشته است.

افزایش قیمت گیلاس آمریکا
گیلاس یونان در بازار نیوزیلند، آلمان و روسیه بسیار پرطرفدار است اما میزان برداشت آن در تابستان امسال به علت تغییر شرایط آب و هوایی، نامشخص است. در سال گذشته سرمای هوا برداشت این محصول را کاهش داد. امسال فعلاً آب و هوا مساعد بوده اما پیش‌بینی توفان و تگرگ در هفته‌های آینده، بخشی از محصولات را از بین خواهد برد. گیلاس امسال نسبت به سال قبل کمی کوچک‌تر است. گیلاس ایتالیا نیز از انواع گیلاس‌های پرطرفدار در اروپاست. امسال تولید این محصول به علت شرایط بد هوا و بازده کم به نصف سال قبل رسیده است. به‌رغم افزایش قیمت گیلاس در آمریکا اما مصرف‌کنندگان این میوه هنوز هم به آن وفادار هستند. قیمت هر کیلو گیلاس در آمریکا در این هفته 02/9 دلار بود. در حالی که متوسط قیمت این محصول در سال گذشته تنها 48/7 دلار در هر کیلو بود.index:1|width:300|height:|align:left

افزایش قیمت چای کنیا پس از شش ماه
در این هفته قیمت چای درجه عالی کنیا به 26/3 دلار در هر کیلو رسید که بالاتر از قیمت 16/3 دلار معامله‌شده در هفته قبل است. در این حراجی 160984 جعبه چای ارائه شد که 32/11 درصد آن فروخته نشد. در هفته گذشته 163106 جعبه برای معامله پیشنهاد شد و 03/10 درصد آن به فروش نرسید. طبق گفته کارگزاران چای آفریقا (ATB)، در میان خریداران هفته قبل، پس از افغانستان، پاکستان، مصر، یمن و قزاقستان بیشترین تقاضا را داشتند. در معاملات این هفته هند، دومین تولید‌کننده بزرگ چای در جهان، قیمت چای در پی تقاضای ضعیف خریداران محلی کاهش یافت. چای درجه CTC به قیمت 45/142روپیه معامله می‌شود که قیمت آن نسبت به هفته قبل 34/1 درصد کاهش یافت. آب و هوای هند برای برداشت این محصول مساعد نیست و احتمال کاهش تولید در ماه آینده وجود دارد.

افزایش قیمت گندم با خرید چین و تایوان
در سومین هفته ماه ژوئن، قیمت گندم در بازار معاملات آمریکا افزایش یافت. این افزایش قیمت به پیش‌بینی تقاضا‌ی قوی‌تر و خرید و فروش بیشتر بر‌می‌گردد. عرضه محدود گندم با پروتئین بالا در هنگام برداشت و تاخیر در برداشت این محصول به علت بارش باران، از بازار گندم حمایت کرد. با پیش‌بینی آب و هوای خشک در هفته آینده،کشاورزان گندم بهاره می‌توانند کاشت محصولات خود را به اتمام برسانند. در این هفته انجمن آسیابان‌های آرد تایوان، 5/85 میلیون تن گندم از آمریکا خریداری کرد. این نخستین خرید از هنگام کشف گندم اصلاح‌ ژنتیکی شده در ماه می است. این خرید حمایتی از بازار گندم و نشانه‌ای از افزایش میزان تقاضاست. قیمت گندم در بازار اروپا در این هفته بعد از انتشار خرید200 هزار تن گندم فرانسه توسط چین افزایش یافت.index:2|width:300|height:|align:left

کاهش درآمد پاکستان از صادرات برنج
در 12 ماه گذشته، مجموع صادرات برنج پاکستانی حدود 83/2 میلیون تن بوده که 16درصد از مجموع صادرات در مدت مشابه سال قبل کمتر است. مجموع درآمد پاکستان از این مقدار صادرات برنج، حدود 82/1 میلیارد دلار بوده که چهار درصد کمتر از سال گذشته است. کاهش در صادرات برنج باسماتی، از دلایل اصلی این کاهش است. قیمت متوسط برنج باسماتی پاکستانی در ماه می، 881 دلار در هر تن بود که 19درصد کمتر از قیمت متوسط برنج باسماتی در10ماه گذشته است. مجموع صادرات برنج تایلندی از ژانویه تا آوریل2013 حدود 53/1میلیون تن بوده که 33 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است. درآمد حاصل از این مقدار صادرات حدود 42/1میلیارد دلار بوده که هفت درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است. تایلند در سال 2012 حدود هفت میلیون تن برنج به ارزش 72/4 میلیارد دلار صادر کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها