شناسه خبر : 11923 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تولید‌کنندگان در پی کاهش هزینه‌ها

سام والش مدیر اجرایی ریو تینتو می‌گوید، گروه ما برای رقابتی ماندن در دنیای دشوار کنونی نیاز به کاهش هزینه‌های کسب‌و‌کار آلومینیوم، زغال‌سنگ و اورانیوم دارد.

سام والش مدیر اجرایی ریو تینتو می‌گوید، گروه ما برای رقابتی ماندن در دنیای دشوار کنونی نیاز به کاهش هزینه‌های کسب‌و‌کار آلومینیوم، زغال‌سنگ و اورانیوم دارد. رئیس این شرکت در لندن، روز پنجم می در مصاحبه‌ای گفت، اقتصاد چین طی سه ماه اول امسال افت داشته و اقتصاد جهانی نیز دچار بی‌ثباتی شده است. کندی تقاضای جهانی کالاها دارد ریو تینتو و بقیه رقبا را در بخش طلا تا زغال‌سنگ ترغیب می‌کند تا اقدام به کاهش دارایی‌ها و کارکنان خود کنند. در حال حاضر نرخ‌های ارز خارجی نامطلوب، کاهش قیمت‌ها و افزایش هزینه‌ها روی این معدنچیان فشار آورده است. قیمت سنگ‌آهن، که 91 درصد از درآمد خالص ریو تینتو را شامل می‌شود، هفته گذشته با 5/4 درصد سقوط به پایین‌ترین سطح خود در سال جاری رسید. والش می‌گوید: «کاهش هزینه‌ها کار آسانی نیست، فرآیندی است بسیار دشوار؛ با این حال نیاز داریم این مشکل را حل کنیم، چون ما باید کسب‌و‌کاری داشته باشیم که در آینده رقابتی باشد. هر دو کسب‌و‌کار انرژی و آلومینیوم ما در حال حرکت به سمت شرایط بسیار دشواری است.» شرکت در دفتر مرکزی خود در لندن در حال کاهش 217 کارمند است که این به عنوان بخشی از پنج میلیارد دلاری است که در برنامه کاهش هزینه‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین هزینه‌های سرمایه‌ای سال 2013 از 17 میلیارد دلار سال گذشته به 13 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت. در ماه فوریه ریو تینتو پس از تنزل 14 میلیارد‌دلاری در ارزش اسمی دارایی‌های آلومینیوم و زغال‌سنگ خود، اولین زیان سالانه خود را اعلام کرد، از این جمله است معامله نقدی 38 میلیارد دلاری شرکت آلکان در سال 2007 که آن را به دومین تولید‌کننده بزرگ آلومینیوم جهان تبدیل کرد.
والش در این مصاحبه می‌گفت: «ما در دوره لغزنده‌ای قرار گرفته‌ایم. جهان مکان نامطمئنی است؛ به همین دلیل بایستی در جست‌وجوی گزینه‌هایی باشیم که ما را در مسیر رقابتی شدن پیش ببرد.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید