شناسه خبر : 32337 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

روایتی از فیلم اعترافات همسر سعید امامی

ایرنا به نقل از حسین انصاری‌راد، نماینده مجالس اول، پنجم و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ششم، نوشت: در مجلس پنجم اعترافاتی از زبان همسر سعید امامی پخش شد که می‌گفت همراه همسرش به اسرائیل رفته و در آنجا توطئه قتل‌ها را سامان داده است. در این فیلم‌ها چند نفری دیگر را هم آوردند که با سبیل و در شمایل قاچاقچیان درباره این پرونده اعترافاتی کردند که بعداً فهمیدیم این بندگان خدا را مجبور به تراشیدن ریش و اعتراف کرده‌اند. در دوران مجلس ششم، همسر سعید امامی آمد و گفت تحت شکنجه آن حرف‌های کذایی را زده و اقاریر او به هیچ‌وجه منطبق بر واقعیت نبوده است. این فیلم را در یکی از راهروهای مجلس پخش کردند.

ابراولویت و اولویت سیاست خارجی از نظر ظریف

خبرگزاری مهر نوشت: محمدجواد ظریف در جلسه علنی مجلس گفت: در حال حاضر موضوع اقتصاد مهم‌ترین اولویت سیاست خارجی ماست و بر این اساس معاونت اقتصادی را تشکیل دادیم. وزیر امور خارجه گفت: روابط ما با پاکستان و افغانستان روابطی استراتژیک است. شاید کمتر زمانی در تاریخ جمهوری اسلامی روابط با افغانستان، پاکستان، روسیه، ترکیه و حتی قطر به خوبی امروز بوده است. در ابتدای دولت دوازدهم اعلام کردیم روابط با همسایگان ابراولویت جمهوری اسلامی ایران است و در حال حاضر با پاکستان در سطوح مختلف از ستاد کل فرماندهی کل قوا شخص سرلشکر باقری تا حوزه سیاسی امنیتی و اقتصادی روابط خوب و گسترده‌ای داریم و گفت‌وگوهای متعددی در زمینه ناامنی‌های مرزی داشته‌ایم.

آغاز فعالیت انتخاباتی مجمع نیروهای خط امام

ایسنا نوشت: قاسم مهرزاد صدقیانی، عضو مجمع نیروهای خط امام، از وارد شدن تشکل سیاسی متبوع خود به موضوع انتخابات در جلسات اخیر شورای مرکزی خبر داد و گفت: نظر ما شرکت در انتخابات است اما باید ببینیم فیلتر شورای نگهبان در این زمینه چگونه عمل می‌کند. جلسات شورای مرکزی به صورت مرتب برگزار می‌شود و در جلسه اخیر کمیته انتخابات ما تشکیل شد. همچنین راجع به انتخابات، وضعیت کلی کشور و خط‌مشی شورای سیاستگذاری تبادل نظر شد. باید درباره چگونگی حضور در انتخابات همچنان بحث داشته باشیم و با شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بیشتر گفت‌وگو کنیم. باید اصلاحات از فضای تیمی و گروهی فاصله بگیرد. ما تاکنون برای وحدت سکوت کرده‌ایم و چیزی نگفته‌ایم.

راست و چپ هنوز تفکرات کمونیستی دارند

ایلنا به نقل از محمدرضا باهنر، نوشت: چه راستی‌ها، چه چپی‌ها، چه اصولگراها و چه اصلاح‌طلبان هنوز رسوبات تفکرات کمونیستی دارند و در دولت و حکومت هم چنین تفکری وجود دارد. این تفکرات اجازه برخی اتفاقات اقتصادی را نمی‌دهد. دولت می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم بسیاری از شرکت‌های خود را عرضه کند. ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بنگاه آماده فروش است و خریدار هم برای آن وجود دارد اما هر دو طرف می‌ترسند چراکه در حال حاضر هم رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی هم خریداران و هم فروشندگان در زندان هستند و این نتیجه نبود رگولاتوری در اقتصاد است بنابراین بخش خصوصی و فروشندگان بر این باورند که سری که درد نمی‌کند را دستمال ببندند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها