شناسه خبر : 30790 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

ثبت ناکارآمدی‌ها در گینس

تسنیم به نقل از مهرداد بذرپاش نوشت: از خانه‌های آنچنانی بیرون بیایید و اثر رویکرد لیبرالی خود به کشور را ببینید. امروز اکثر مردم همچون روحانی شهید قاسمی که جهیزیه دخترش را با نماز و روزه قضا تامین کرد، دچار مشکل‌اند. کشور را به اینجا رسانده‌اید، حالا باید پاسخ دهید. ظاهراً برخی اصرار دارند ناکارآمدی‌شان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود. مدیریت علمی یعنی کشور را با آزمون و خطا اداره نکردن. کشور آزمایشگاه نیست که روش‌های ذهنی خود را در آن تست کنیم. اداره علمی کشور یعنی آن خودژنرال‌پندار خسته که چهار دوره تجربه وزارت دارد و هنوز در حال خام‌فروشی نفت است، سر کار نباشد.

من یک دلواپسم

ایسنا به نقل از مرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نوشت: ما به هر میزان که جلو می‌رفتیم، استدلال «دلواپسان» درباره FATF غلبه پیدا می‌کرد و الان خود بنده هم دلواپس شده‌ام. البته شواهد و قرائن بیرونی هم این مساله را تایید می‌کند. پاره کردن برجام از طرف رئیس‌جمهور آمریکا، تشدید تحریم‌ها و سپس رفتار اروپایی‌ها که در نهایت کوه موش زایید و از دل آن، «اینستکس» بیرون آمد. ما مطالبات سازمان‌هایی مانند FATF یا سازوکار مالی را بیشتر در لوایح داخلی تامین کردیم یعنی شفاف‌سازی و سازوکارهایی را که آنها (سازمان‌ها) می‌خواستند که یک شبکه داشته باشند و رصد شود انجام دادیم. ارزیابی‌ها نشان می‌داد که استدلال دلواپسان، غلبه پیدا کرد.

حمایت از فوتبال یا تحریک قومیتی؟

جوان نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی گرچه هر یک نماینده حوزه انتخابی خود هستند، اما در عین حال دارای مقامی ملی هستند. تصمیمات آنان ملی است. مواضع آنان نیز باید ملی باشد و طبیعتاً منافع ملی اولویت اول‌شان و سپس به منافع استانی خود بپردازند. در میان برخی مواضع تعدادی از نمایندگان آذربایجان‌های شرقی و غربی مواضعی دیده می‌شود که گرچه برای حمایت از تیم فوتبال است، اما بیشتر به تحریک قومیتی شبیه است. شعارهای هادی بهادری، نماینده ارومیه و تاکید بر اینکه «ارومیه کردستان نخواهد شد» آیا رسیدگی شد؟! شعاری که نه با ادبیات آذری رایج در ایران، بلکه با زبان رایج در کشور آذربایجان بیان می‌شود. مگر او نماینده مجلس ایران نیست؟

نامه به رهبری برای بازنگری در قانون اساسی

ایرنا به نقل از مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس نوشت: ما در حال آماده‌سازی طرحی تحت عنوان جمهوریت سوم هستیم که همان درخواست بازنگری در قانون اساسی از رهبری است. کواکبیان افزود: این طرح قرار است در قالب نامه‌ای برای رهبری فرستاده شود. او همچنین خبر داد که مقدمات این نامه انجام شده و تا خردادماه نهایی خواهد شد. محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری هم پیشتر گفته بود که به‌ جز اصول غیرقابل تغییر مانند «اسلامیت و جمهوریت» بسیاری از اصول دیگر از جمله وجود یک یا دو مجلس قابل تغییر هستند و راه این کار باز است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها