شناسه خبر : 43123 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

قدرت اقتصادی

رئیسی: ایران قوی بدون اقتصاد قوی امکان‌پذیر نیست

قدرت اقتصادی

ابراهیم رئیسی در چهاردهمین همایش مدیران و فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه شکل‌گیری ایران قوی بدون اقتصاد و زیرساخت قوی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: همه ما در دولت و نهادهای انقلابی به دنبال ساختن ایران قوی هستیم که قدرت اقتصادی یکی از ساحت‌های آن است. رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های کشورمان برای کار جهادی گفت: اروپایی‌ها دسترسی محدودی به دریا دارند، اما سهم تولید ناخالص ملی آنها از دریا بیش از ۵۰ درصد است و ما با دسترسی گسترده به حریم دریا بهره اندکی از این موهبت الهی برده‌ایم.

رئیس‌جمهور افزود: برخی کشورهای همسایه بعضاً به میزان درآمد ما از نفت، از اقتصاد دیجیتال درآمد کسب می‌کنند. همچنین در عرصه کشاورزی نیز با وجود برخورداری روستاهای ما از ظرفیت‌ها و امکانات مناسب، هنوز به جایگاه قابل قبول دست نیافته‌ایم.

رئیسی با تاکید بر لزوم توجه به همه ابعاد اقتصادی، خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد و تولید روستایی شکوفا شد، جاذبه روستا نیز افزون می‌شود و قطعاً در کاهش مهاجرت روستاییان تاثیر بسزایی خواهد داشت. برخی استان‌ها بهشت معدن هستند و توجه به اقتصاد معدن می‌تواند بسیاری از بخش‌ها را فعال و اقتصاد منطقه را شکوفا کند.

رئیسی یکی از مهم‌ترین ابعاد جنگ ترکیبی را جنگ اقتصادی دانست و اظهار داشت: امروز دشمن می‌خواهد مانع اقتدار ایران اسلامی شود، اما مجاهدان ما در عرصه اقتصادی همان‌طور که در دوران دفاع مقدس تولید قدرت کردند در این عرصه نیز تولید قدرت می‌کنند.