شناسه خبر : 36718 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بشارت واکسن

روحانی: واکسن کرونا برای مردم تامین خواهد شد

بشارت واکسن

رئیس‌جمهور با اشاره به نگرانی رسانه‌ها درباره تهیه واکسن کرونا، در جلسه هیات دولت اظهار کرد: برای آینده هیچ نگرانی در زمینه کرونا نداریم، حتی برای تولید واکسن. پا‌به‌پای دنیا در زمینه مقابله با این ویروس پیش رفته‌ایم، حتی نسبت به برخی از کشورها حرکت ما حرکت مناسب‌تر و مثبت‌تری بود. در هفته‌های گذشته موج سوم کنترل شد و شاهد این بودیم که حدود ۵۰ درصد از فوتی‌های ما کاهش پیدا کرد که برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: در زمینه واکسن همه اقدامات انجام می‌گیرد. به مردم این بشارت را می‌دهم که هم بانک مرکزی و هم وزارت بهداشت و درمان همه توان خودشان را در این زمینه به کار گرفته‌اند و برنامه‌ریزی کردند. تهیه واکسن هم از خارج انجام خواهد شد و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. همچنین امیدواریم در ماه‌های آینده واکسن داخلی به تولید برسد. در این زمینه نگرانی برای مردم نخواهد بود چراکه یکی از اهدافی که از آغاز دولت دنبال کردیم و امسال بیشتر به آن توجه داریم بخش سلامت مردم است.

روحانی یادآور شد: وقتی به مجموع آمارها در طول این هفت سال و چند ماه نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که توان و تخت‌های بیمارستانی ما نسبت به قبل از سال ۹۲ دو برابر شده است. ۲۶ هزار تخت‌ بیمارستانی اضافه شده و بیش از ۵۰ درصد تخت‌های قدیمی بازسازی شده است. توانمندی ما در بخش بهداشت و در زمینه ارسال متخصصان به شهرهای دوردست و همچنین توانمندی سلامت ما تا پایان دولت برابر کل تاریخ ایران خواهد بود. یعنی از قرن‌های گذشته، قبل از انقلاب تا سال ۹۲ هر چه توانایی داشته‌ایم تا پایان دولت این توانمندی به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها