شناسه خبر : 22709 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

امنیت سرمایه

سران سه قوه بر تامین امنیت سرمایه‌گذاران تاکید کردند

این دومین بار در یک سال گذشته است که روسای سه قوه گرد یک میز می‌نشینند و بر امنیت سرمایه‌گذاری تاکید می‌کنند. خبری که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نویدبخش باشد.

امنیت سرمایه

این دومین بار در یک سال گذشته است که روسای سه قوه گرد یک میز می‌نشینند و بر امنیت سرمایه‌گذاری تاکید می‌کنند. خبری که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نویدبخش باشد. فصل انتخابات گذشته و فضای کشور از التهابات سیاسی آن روزها فاصله گرفته و حسن روحانی، سکاندار دولت بعد بیش از هر کسی خواستار فروکش کردن التهابات و ایجاد فضای همدلی در میان بخش‌های مختلف است. شاید دلیل دیدار دو هفته قبل او با فرماندهان سپاه و دیدار هفته قبلش با روسای دو قوه دیگر هم همین بود. دیداری که در آن حسن روحانی از تدوین یک بسته حمایتی جدی از سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: ما به دنبال این هستیم که یک بسته حمایتی جدی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، آماده کنیم و با حمایت سه قوه از این بسته، بتوانیم در نحوه اجرا و عمل همدیگر را یاری کنیم. اقتصاد کشور بیش از هر زمانی به سرمایه‌گذ‌اری‌های خارجی نیاز دارد. اما این همه دلایل روحانی برای جذب سرمایه نیست. او می‌خواهد با جذب سرمایه‌گذاری خارجی هم امنیت کشور را تضمین کند و هم تحریم‌ها را بی‌اثر کند. برای همین است که در این دیدار می‌گوید: اگر سرمایه به خوبی جذب شود، حربه‌ای که آمریکایی‌ها در دست گرفته‌اند، به‌شدت کند می‌شود؛ چراکه ما با آمریکا ارتباط اقتصادی نداشته و آنها نیز در کشور ما سرمایه‌گذاری ندارند. ما با آمریکایی‌ها تجارتی نداریم و اگر بتوانیم با سایر جهان ارتباط بسیار تنگاتنگی در زمینه اقتصادی داشته باشیم آنها هم دیگر یا نمی‌توانند از حربه تحریم استفاده کنند یا اگر هم بخواهند استفاده کنند، تاثیرگذار نخواهد بود.

دیدار حسن روحانی با علی لاریجانی و صادق لاریجانی پیام دیگری هم داشت. پیامی که خود روحانی در توضیح آن گفت: اکنون فصل شروع همدلی و همکاری است و دیگر دوران انتخابات تمام شده و همه باید دست به دست هم دهیم تا مطالبات مورد نظر در زندگی مادی و معنوی مردم را پاسخ دهیم. روحانی تاکید کرد: در این جلسه راجع به وحدت و انسجام بیشتر داخلی میان قوای سه‌گانه و همه نیروهایی که در مسیر خدمت تلاش می‌کنند، مباحثی میان سران سه قوه مطرح شد. 

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها