شناسه خبر : 36750 لینک کوتاه

نشاط‌بخشی به صنعت نفت

فروختن نفت حق ماست

نشاط‌بخشی به صنعت نفت

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی هفته گذشته در جلسه هیات دولت، اظهار کرد: ما اولاً باید نفتمان را تولید و ثانیاً باید در حداکثر ممکن صادر کنیم. چراکه این حق ماست. می‌گویید به جای اینکه حقمان را پس بگیریم آن را پس نگیریم؟ من اگر یک لحظه بتوانیم زودتر حقمان را پس بگیریم تردید نمی‌کنم و همین امروز این کار را می‌کنم.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: هر روز که وزیر نفت ما بتواند دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت برای صادرات تولید کند ما همان روز آماده‌ایم که این کار را انجام دهیم. این کار گرفتن حق ملت ایران است و این چیزی نیست که کسی در آن تردید کند. عده‌ای می‌گویند نباید پول نفت را در بودجه خرج کنیم. این حرف درست است اما از لغت آن باید صحیح استفاده کنیم. حتی‌الامکان نباید آن را در بودجه جاری مصرف کنیم. ولی نفت را باید استخراج کنیم و بفروشیم و بیاوریم سرمایه‌گذاری کنیم. حالا مقداری به صندوق می‌رود که برای سرمایه‌گذاری در کشور استفاده می‌شود. مقداری از آن باید در صنعت خود نفت که کمی عقب است صرف شود و صنعت نفتمان باید نشاط پیدا کند و فعال شود که سرمایه‌گذاری نیاز دارد. بقیه‌ای هم که به دست می‌آید اگر به بودجه عمرانی برود فبهاالمراد.

وی اضافه کرد: اصلاً چرا ۵۰ هزار و ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد به بودجه عمرانی اضافه نکنیم؟ اگر داریم چرا نباید به بودجه عمرانی اضافه کنیم؟

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها