شناسه خبر : 31961 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

ربوده شدن مجدد سردیس قیصر امین‌پور

ایسنا نوشت: احمد مسجدجامعی گفت: از شهرداری و نیروهای امنیتی پذیرفته نیست که آثار و نمادهایی مانند سردیس قیصر امین‌پور که برای شهر ارزشمند است به سرقت برود و سارق یا سارقان این آثار پیدا نشوند چون این آثار از جنس چیزهای دیگری نیست که در شهر سرقت می‌شود. مسجدجامعی درباره سرقت سردیس قیصر امین‌پور گفت: قیصر امین‌پور از نمادهای شعر معاصر ایران و از شاعران پیشرو ادب معاصر است که پس از انقلاب اسلامی نامش سر زبان‌ها افتاد و بر میدانی از شهر گذاشته شد. نخستین اشتباه این بود که میدان قیصر امین‌پور تبدیل به چهارراه شد چون میدان در کالبد شهری و حافظه جمعی متفاوت با چهارراه است و میدان معنا و مفهوم گسترده‌تری دارد.

آگهی‌های آسیب‌رسان

ایرنا نوشت: معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فهرست کالاهای آسیب‌رسان را به صداوسیما اعلام کرده‌ایم اما باز شاهد هستیم که این نوع کالاها همچنان تبلیغ می‌شود و در این زمینه به شدت به صداوسیما متعرض هستیم. علیرضا رئیسی توضیح داد: به عنوان مثال می‌گوییم در قهوه‌خانه‌ها نباید قلیان باشد یا مثلاً یک نانوایی را تعطیل می‌کنیم اما فردا نانوایی باز می‌شود و حتی عده‌ای اعتراض می‌کنند و می‌گویند که در مباحث مربوط به قلیان، به اشتغال آسیب وارد می‌شود، اما این روش‌ها راه‌حل نیست و باید از راهی رفت که همه دنیا رفته‌اند.

قارچ‌های سمی در پشت ‌بام‌های پایتخت

خبرگزاری فارس نوشت:‌ چند سالی است دکل‌های مخابراتی مثل قارچ در پشت بام خانه‌ها درحال روییدن است. قارچ‌های سمی که سلامت شهروندان تهرانی را به خطر می‌اندازد و تاکنون اراده جدی برای رفع این مشکل وجود نداشته است. سال‌هاست که زیبایی بصری خیابان‌ها و کوچه‌های پایتخت به دلیل ساخت‌وسازها به‌هم‌ریخته است و این بار نوبت آسمان پایتخت بود که با دکل‌های مخابراتی که روی پشت بام‌ها خودنمایی می‌کند. اعتراض شهروندان به جایی نمی‌رسد و پیمانکاران با دور زدن قانون و در غیاب نظارت جدی با پرداخت مبالغ چندده‌میلیونی مالکان ساختمان‌ها را تطمیع و دکل‌های مخابراتی ر ا در حیاط یا پشت بام‌ها نصب می‌کنند.

تحویل ۹ میلیون بدنه کارت ملی هوشمند تا پایان سال

همشهری نوشت:‌ سخنگوی سازمان ثبت‌احوال ضمن اشاره به اینکه بیش از ۸۴ درصد جمعیت واجد شرایط کشور برای دریافت کارت ملی هوشمندشان تکمیل ثبت نام انجام داده‌اند، از وعده چاپخانه دولتی برای تحویل ۹ میلیون بدنه کارت تا پایان سال خبر داد. سیف‌الله ابوترابی افزود: تاکنون ۵۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمندشان ثبت نام خود را تکمیل کرده‌اند که از این تعداد برای ۴۵ میلیون و ۸۰ هزار نفر کارت ملی هوشمند صادر شده و به‌دست صاحبانشان رسیده است. کلیه افراد بالای ۱۵ سال ایرانی ملزم به دریافت کارت ملی هوشمند هستند. پیش‌بینی می‌شود بین شش تا هشت میلیون نفر هنوز جهت تکمیل ثبت نام کارت ملی هوشمندشان مراجعه نکرده‌اند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها