شناسه خبر : 24715 لینک کوتاه

غبار مرگ

غلظت گردوغبار در هوای اهواز به 66 برابر حد مجاز رسید

سه‌شنبه هفته گذشته گردوغبار در هوای اهواز تا ساعت 14 ظهر این روز به بالاترین حد خود رسید و غلظت گردوغبار در هوای این شهر بیش از 66 برابر حد مجاز از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان اعلام شد.

غبار مرگ

سه‌شنبه هفته گذشته گردوغبار در هوای اهواز تا ساعت 14 ظهر این روز به بالاترین حد خود رسید و غلظت گردوغبار در هوای این شهر بیش از 66 برابر حد مجاز از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان اعلام شد. افزایش غلظت گردوغبار در هوای اهواز جدای از عارضه‌های تنفسی که برای اهوازی‌ها داشت باعث لغو برخی پروازها و تصادفات جاده‌ای نیز شد. در این روز محمدرضا رضایی، مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان، از لغو چهار پرواز ورودی و خروجی فرودگاه بین‌المللی اهواز به دلیل کاهش دید افقی در فرودگاه به 100 متر خبر داد.

مساله کاهش دید در رفت‌وآمد جاده‌ای نیز باعث تصادفی زنجیره‌ای در نزدیکی اهواز شد که دو کشته و سه مجروح برجا گذاشت. مقصود حق‌شناس، رئیس روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، با اعلام این خبر در گفت‌وگو با ایرنا از مسدودشدن یک‌ساعته جاده اهواز به غیزانیه بر اثر این تصادف خبر داد و اعلام کرد: کاهش شعاع دید و رعایت نکردن فاصله طولی عامل این حادثه بوده است.

همزمان با افزایش غلظت گردوغبار و بارندگی که در اهواز اتفاق افتاد مهران ورناصری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد 105 نفر به دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان‌های اهواز مراجعه کرده‌اند.

اهواز رکورددار کلانشهرهای ایران در زمینه مرگ بر اثر آلودگی هواست. اول آبان‌ماه سال جاری، سرپرست گروه سلامت هوای وزارت بهداشت در یک نشست خبری اعلام کرد: طی سال 1394 تقریباً 12 هزار و 793 مورد مرگ منتسب به ذرات معلق هوا در کشور ثبت شده و اهواز با شش برابر مرگ‌ومیر بیشتر بر اثر آلودگی هوا در کشور رکورددار است. عباس شاهسونی همچنین اظهار کرد: آلودگی هوا پنجمین عامل مرگ و میر در دنیا شناخته شده و بر اثر وجود ذرات معلق در هوا، سالانه 2 /4 میلیون نفر در جهان کشته می‌شوند. او درباره ایران گفت: روند کاهشی ذرات معلق هوا از سال 95 متوقف شده و به همین دلیل نیازمند بررسی در دستگاه‌های اجرایی و سازمان محیط زیست هستیم.

تشدید آلودگی هوا در اهواز پیش از این نیز اتفاق افتاده بود و حتی سال گذشته همین مساله باعث حضور رئیس‌جمهور در اهواز شد. حسن روحانی پنجم اسفند‌ماه سال گذشته در اهواز گفته بود: شک ندارم آن روزی که گردوغبار اهواز را فرا گرفت یا می‌گیرد هیچ ایرانی نیست که نگران مردم اهواز نباشد. 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها