شناسه خبر : 14522 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

آنچه کسری بودجه اجازه انجام آن را نمی‌دهد

آرزوهای اوباما

سی‌ان‌ان گزارشی منتشر کرده است از آرزوهایی که اوباما در صورت داشتن توان مالی قصد داشت آنها را انجام دهد.

سی‌ان‌ان گزارشی منتشر کرده است از آرزوهایی که اوباما در صورت داشتن توان مالی قصد داشت آنها را انجام دهد. این موارد با توجه به بودجه‌های پیشنهادی دولت تهیه شده است که البته بعد از تغییر در کنگره و با توجه به تنگناهای مالی، ممکن است اصلاً در بودجه مصوب وجود نداشته باشند.

بیمه دستمزد
این بیمه شامل افرادی می‌شود که با حداقل سه سال سابقه، از کار اخراج شده و مجبور می‌شوند به شغلی با درآمد پایین‌تر اکتفا کنند. همچنین قرار بود خانواده‌هایی که درآمدی کمتر از 50 هزار دلار در سال دارند هم شامل این بیمه شوند. البته این بیمه تنها نیمی از تفاوت درآمد بین دو شغل را برای افراد جبران می‌کرد و سقف آن هم قرار بود 10 هزار دلار در سال باشد.

کاهش هزینه‌های کودک
طبق این طرح قرار بود خانواده‌هایی که درآمد سالانه آنها کمتر از 120 هزار دلار بود، به ازای هر کودک زیر پنج سال، سه هزار دلار کمتر مالیات بپردازند.

آموزش جهانی پیش از مدرسه
در این برنامه قرار بود به خانواده‌های کم‌درآمد آمریکایی و همچنین دیگر کشورهای جهان، کمک شود تا کودکان‌شان بتوانند از آموزش‌های باکیفیت پیش از شروع دوران مدرسه استفاده کنند.

مقابله با تهدیدات سایبری
در این طرح رئیس‌جمهور از کنگره درخواست بودجه‌ای 19 میلیارد‌دلاری کرد تا بتواند امنیت سیستم‌های کامپیوتری دولتی و خصوصی را بهبود بخشد و امنیت بیشتری در برابر تهدیدات سایبری ایجاد کند.

دانشگاه‌های کم‌هزینه
او همچنین طرحی برای همکاری با دولت‌های ایالتی داشت تا برنامه‌ای برای حضور دانشجویانی که به‌رغم توانایی امکان پرداخت هزینه‌ها را ندارند در دانشگاه‌ها فراهم کند. این برنامه همچنین شامل تسهیلاتی برای اقلیت‌های قومی و نژادی، خصوصاً سیاهپوستان می‌شد تا بتوانند به‌رغم اوضاع نامساعد خانواده‌هایشان تحصیل ‌کرده و آینده مناسبی را برای خود فراهم کنند.

مبارزه با سوءمصرف مواد
طبق این برنامه قرار بود موسساتی برای کمک به مصرف‌کنندگان مواد تاسیس شود و داروهای لازم برای مقابله با اوردوز مواد و درمان آن در اختیار کلینیک‌ها و موسسات درمانی رایگان قرار بگیرد تا میزان مرگ و میر ناشی از این موارد کاهش یابد.

انرژی پاک
یکی از طرح‌های اوباما که مجلس جمهوریخواه آن را به طور کامل رد کرد، سرمایه‌گذاری 200 میلیارد‌دلاری در زمینه انرژی پاک بود که قرار بود هزینه آن از طریق وضع مالیات بر نفت وارداتی به کشور تامین شود. وضع مالیاتی 10دلاری بر هر بشکه نفت موضوعی بود که به بهانه افزایش قیمت بنزین و گاز مصرفی مردم، مجلس ایالات متحده آن را تصویب نکرد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها