شناسه خبر : 29472 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

پنج دلیل شکست نمایشگاه ها

در این مقاله می توانید پنج دلیل شکست شرکت ها در نمایشگاه ها را مطالعه کنید.

پنج دلیل شکست نمایشگاه ها

هیچ برندی دوست ندارد در دنیای کسب و کار شکست بخورد، اما متاسفانه، برای بیشتر برای بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ این اتفاق افتاده است. با این حال، می‌توان با کمی دوراندیشی و توجه، از آن اجتناب کرد یا اثرات سوء آن را به حداقل رساند.

به هر حال این اتفاقی است که در دنیای نمایشگاه‌ها نیز اتفاق می افتد. برخی نمایشگاه‌ها سر پا باقی می‌مانند و دیگران به ناگریز شکست می‌خورند.

از شما می‌خواهیم در جایگاه اول باشید و برخی از دلایل اصلی به مشکل خوردن غرفه نمایشگاهی را برشمریم، تا شما اشتباهات مشابهی را تکرار نکنید:

دلیل اول: غرفه سازی

غرفه نمایشگاهی که شما را مبهوت خود می‌کنند تصادفی نیستند و 90 درصد تأثیرشان به دلیل طراحی منحصر به فرد و جذاب آن‌ها است.

اگر در طراحی خود تلاش مختصری داشته باشید در نتیجه حداقل توجه را جلب می‌کنید. اطمینان حاصل کنید که نمایشگاه شما حرفه ای به نظر برسد و طراحی شما چشم گیر و منحصر به فرد باشد (بدون محدودیت در پر زرق و برق بودن). از خودتان بپرسید، آیا این طراحی توجه من را برای تمام دلایل درست جذب می‌کند؟ و مطمئن باشید که درباره جواب با خودتان صادق بوده اید.

غرفه سازی شرکت سهلان

دلیل دوم: جانمایی ضعیف

بیشتر اوقات، مناطق نمایشگاهی شامل فضاهای محدودی هستند به همین دلیل است که به حداکثر رساندن هر اینچ مربع از فضا، دارای اهمیت فوق العاده ای است. 

همچنین فکر کردن درباره سفر بازدید کنندگان نیز مهم و حیاتی است. آیا همه چیز به طور واضح در دید و دسترس عموم قرار دارد؟ آیا دسترسی به کارکنان غرفه نمایشگاه آسان است یا آن‌ها در گوشه‌هایی خارج از مسیر به زور جا داده شده اند؟ فضاگذاری، که شاید حتی بخواهید آن را در نظر بگیرید، نواحی اختصاصی ایجاد می‌کند، مثل فضایی خصوصی همراه با چشم‌انداز برای گفتگوهای یک به یک، و فضایی که در آن بتوانید سخنرانی برگزار کنید یا نمونه‌های نمایشی را نشان دهید.

غرفه سازی شرکت سهلان 2

دلیل سوم: ناامید کردن بازدیدکنندگان

طراحی غرفه شما تنها چیزی نیست که بر روی تجربه بازدید کننده‌ها تاثیر گذار است؛ تعاملات نمایشگاه شما نیز نقش مهمی بر عهده دارد.

ادغام نمایش‌های دیجیتال، تکنولوژی ارتباطات، نور پردازی هوشمند و نمایش‌های تحسین برانگیز می‌توانند هنگامی که مردم در حال قدم زدن هستند و به این فکر می‌کنند که "عجب نمایشگاه خوبی" سهم داشته باشد تا این که درباره فراموش کردن برند شما فکر کنند و سپس نمایشگاه شما را ترک کنند. شما می‌خواهید به دلایل صحیح، یک تصویر ماندگار بجا بگذارید و هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نباید از سه نکته ای که در بالا گفتیم اجتناب نکنید.

دلیل چهارم: نمایشگاه اشتباه

ما می‌دانیم، می‌دانیم، و این یک نکته بسیار واضح است که مطمئنید کسب و کار اشتباه انجام نمیدهید؟ متاسفانه، ممکن است که کسب و کار غلط باشد. اما با خواندن این نکته، امیدواریم شما یکی از آن‌ها نباشید.

نمایشگاه شما ممکن است فوق العاده باشد اما اگر به طور خودکار وارد یک نمایشگاه شوید رقبای شما هم آن جا هستند و این به این معنی نیست که الزاما به شما پرداخته شود. رخداد‌ها باید 100% با کسب و کار شما سازگار باشند و پیشرفت زیاد شما را (نه رقبا را) تضمین کند.

آیا قبل از ورود به هر کاری تحقیق می‌کنید  و کسانی که به طور معمول جذب کار شما می‌شوند را پیدا می‌کنید. این کار نباید زیاد وقت شما را بگیرد و می‌تواند در زمان و پول ارزشمند شما در این فرایند صرفه جویی کند.

غرفه سازی شرکت سهلان 1

دلیل پنجم: منابع بازاریابی ضعیف

با اینکه منابع اطلاعاتی نمایشگاه به لحاظ فیزیکی جزئی از نمایشگاهتان نیست، اما یکی از عناصر مهم آن محسوب می‌شود. از ضمانت بازاریابی‌تان مطمئن شوید، چه یک پست‌کارت ساده A5 باشد یا یک بروشور ۱۰ صفحه‌ای پرزرق و برق، حرفه‌ای بنظر میاید، در هر حال یک برند است و پیام‌های قابل‌فهمی را می‌رساند.

افراد بسیار مهم این هم می‌دانند که چطور با شما در تماس باشند و در آخر، دلیل مثبت دیگری برای یادآوری به شما داشته باشند.