شناسه خبر : 37703 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بازدید از جاذبه های کیش و استانبول را از دست ندهید

بازدید از جاذبه های کیش و استانبول را از دست ندهید

کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه یا همان سرای دولما باغچه از دیگر بناهای ساخته شده توسط عثمانیان است که در قرن نوزدهم میلادی و در بخش اروپایی شهر بنا گردید. این بنا دارای معماری با شکوهی است و با ترئینات سبک روکوکو و وجود اشیاء ارزشمندی نظیر شمعدان‌های چک و باکارا، راه‌پله‌ی کریستال و چلچراغ چهار‌هزار کیلوگرمی هدیه‌ی ملکه ویکتوریا بریتانیا، این موزه را به شاهکاری بی نظیر تبدیل نموده است. ضمنا برای تزئینات داخلی این کاخ از چهارده کیلوگرم طلا استفاده شده است. پس جای تعجب ندارد اگر بگوئیم برخی متخصصان کاخ دولما باغچه را هم ردیف با کاخ ورسای می دانند. 

مسجد ایاصوفیه

مسجد باشکوه ایا صوفیا در تور استانبول  بیش از هزار و پانصد سال قدمت دارد و به نماد شهر استانبول تبدیل شده است . این بنا یکی از معروف ترین و پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول بوده و جالب است بدانید در زمان امپراتوری روم شرقی یا همان بیزانس به مدت هزار سال بزرگ ترین کلیسای کاتالیک در دنیا بود . اما اندکی بعد از روی کار آمدن عثمانیان این بنا از کلیسا به مسجد تبدیل شد و تغییراتی در آن داده شد . همچنین جالب است بدانید که نام صوفیه از نام یکی از اساطیر یونانی به نام صوفیا گرفته شده و به معنای خدای هوشمندی و فراست است. 

سفرباتو

مسجد ایا صوفیا یا حاجیا صوفیا در میدان سلطان احمد قرار دارد و برخی از کارشناسان بواسطه معماری باشکوهش آن را عجایب هفتگانه دنیای امروز قلمداد می کنند. این بنا دارای گنبدی با ارتفاع  پنجاه و پنج متر بوده و چهل پنجره بر روی گنبد آن خود نمایی می کند. این بنا دارای نه درب است و بر پایه صد و هفت ستون در تور ترکیه سفر باتو   استوار گردیده است. 

جاذبه های دیدنی در جزیره زیبای کیش 

جزیره کیش یکی از قطب های گردشگری برتر در ایران است و دهه هاست مورد استقبال فراوان گردشگران واقع شده است. اما این روزها و با شیوع ویروس کرونا سفر به این جزیره افزایش یافته و کیش بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. 

این جزیره در تمام فصول سال دارای جاذبه های منحصربفردی است و به خصوص فصول سرد سال بهترین زمان برای سفر به مناطق جنوبی ایرانی و جزیره کیش است . اما جزیره کیش در تابستان نیز طرفداران خاص خود را دارد و برخی ترجیح می دهند در این زمان مسافر کیش باشند. زیرا علاوه بر بهره مندی از تخفیف تورها از وجود فستیوال های مختلف بهره مند شده و سفری ارزانتر را تجربه خواهند نمود.

همچنین در فصل تابستان آب دریا به اندازه کافی گرم است و می توانید برای ساعت ها شنا نموده و یا در امتداد ساحل آفتاب گرفته و برنزه کنید. در ادامه قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی این جزیره شگفت انگیز را به شما معرفی نماییم، پس تا انتها با ما همراه باشید: 

کیش

تفریح در سواحل زیبای کیش 

به اعلام سفر باتو ، سواحل زیبای کیش بهترین مکان برای گذراندن شب هایی رویایی است. دور تادور جزیره را سواحلی زیبا در بر گرفته که همگی علاوه بر چشم اندازی زیبا، دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوع هستند. ساحل سیمرغ، ساحل مرد ماهیگیر، ساحل مرجان، اسکله تفریحی کیش و همچنین ساحل میر مهنا از بهترین و معروف ترین سواحل جزیره کیش هستند. همه این سواحل دارای آلاچیق های زیبا و کافه های ساحلی متعدد اند. 

اما اگر به دنبال مکانی رویایی برای تماشای غروب آفتاب هستید پیشنهاد می کنیم به ساحل کشتی یونانی بروید و غروب را از پس این کشتی نیمه شکسته به تماشا بنشینید. این ساحل در جنوب غربی جزیره کیش و در نزدیکی روستای تاریخی باغو قرار دارد.

باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها ( دلفیناریوم کیش )

مجموعه دیدنی و بسیار جذاب باغ پرندگان از بخش های مختلفی تشکیل شده که گردشگران تنها با تهیه یک بلیط قادر به بازدید از همه آنها خواهند بود. بازدید از این مجموعه را به خصوص برای خانواده هایی که همراه کودکان و نوجوانان خود عازم این سفر شده اند ، پیشنهاد می کنیم . 

حین ورود به این مجموعه در تور کیش در ابتدا از باغ پرندگان دیدن می کنید، در این بخش از نزدیک با پنجاه گونه پرنده زیبا که اغلب به مناطق استوایی و گرمسیری تعلق دارند، آشنا می شوید و در این حین اطلاعات جامعی راجع به نام پرنده، نوع تغذیه،  و شرایط زندگی آن بدست می آورید. برخی از انواع این پرندگان عبارتند از : طاووس‌، طوطی‌، پلیکان ‌ و ... . 

بخش سرگرم کننده بعدی دلفیناریوم نام دارد که در آن، شاهد اجراهای مفرح و تماشایی دلفین ها خواهید بود. و بخش بعدی بازدید از  آکواریوم آب‌شور است که در آن گونه های مختلف پستانداران نظیر شیر دریایی، دلفین، پنگوئن و … نگهداری می گردد. گشت و گذار در این مجموعه حدود چهار ساعت زمان می برد و در نهایت با اجرای مفرح و شاد کلاسیک‌ شو به پایان می رسد. 

قیمت بلیط این مجموعه حدود دویست و هشتاد هزار تومان است که اگر به صورت اینترنتی تهیه شود کمی تخفیف را شامل می گردد.