شناسه خبر : 36584 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

معرفی تجهیزات پزشکی و زیبایی آرا صنعت

امروزه پیشرفت تکنولوژی و تاثیرات مثبت ناشی از آن باعث دگرگون شدن تمامی بخش­های زندگی بشر شده است.

معرفی تجهیزات پزشکی و زیبایی آرا صنعت

 دانش پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. دانش بشر با تلفیق علوم مهندسی و پزشکی اقدام به برطرف کردن نیازهای پزشکی در زمینه ساخت و نگهداری تجهیزات و ابزارهایی برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها، نموده است. این دانش و تکنولوژی یک دست­آورد جدید بشر و در عین حال یکی از مهم­ترین آنها محسوب می­شود. با توجه به این مهم، نیاز به پرداختن به آن در کشورمان، بیش از پیش احساس می­شود.

تجهیزات پزشکی چیست؟

به طور کلی به هرگونه وسیله، لوازم، تجهیزات، ابزار، مواد، کالیبراتورهای آزمایشگاهی، سخت­ افزارها و نرم‌افزارهایی که مرتبط با حوزه پزشکی باشد تجهیزات پزشکی می­گویند. تجهیزات پزشکی برای کاربرد­های متعددی از جمله موارد زیر ساخته می­شوند:

  • تشخیص، پیشگیری، پایش، درمان یا کاهش بیماری

  • تشخیص، پایش، درمان، تسکین، جبران یا به تعویق انداختن صدمه یا معلولیت

  • تحقیق و بررسی، جایگزینی، اصلاح آناتومی یا یک فرایند فیزیولوژیک

  • حمایت‌کننده یا پشتیبانی‌کننده حیات

  • استریل‌کننده وسایل یا محیط برای اهداف پزشکی

اهمیت تجهیزات پزشکی

اهمیت تجهیزات پزشکی را می­توان در چند بخش خلاصه کرد.

1. نیاز به طراحی و ساخت دستگاه­های پزشکی

2. نیاز به تعمیرات و نگهداری وسایل مرتبط با پزشکی

3. تشخیص بیماری و درمان آن.

 هر کدام از موارد بالا باعث می­شود که روز به روز نیاز ما به تولید تجهیزات پزشکی بیش از پیش احساس شود. طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی شامل ساخت دستگاه­های مکانیکی و الکترونیکی مخصوص برای اهداف پزشکی است؛ از دستگاه­هایی مانند سونوگرافی، رادیولوژی، سی­تی اسکن تا طراحی قطعات و اندام های مصنوعی و... پاسخی برای نیاز ساخت و تولید است.

گاهی مواقع نیاز به نگهداری از وسیله های پزشکی ضروری است. این موارد نیز نشان دهنده اهمیت نگهداری و تعمیرات تجهیزات پزشکی­ست. اما نیاز به تشخیص بیماری نیز بسیار حیاتی و اثرگذار است. در چنین مواردی تجهیزات پزشکی بسیار کارساز و موثر خواهد بود.

حال با توجه به نیاز روزافزون کشور به تجهیزات پزشکی، نیاز به طراحی و تولید چنین تجهیزاتی در کشور بسیار حائز اهمیت است. شرکت­ تجهیزات پزشکی آرا صنعت طب آسیا از سالیان پیش با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع اقدام به ورود در این عرصه کرده است.

تجهیزات پزشکی در ایران

تجهیزات پزشکی در ایرانی بر اساس ضوابط و استانداردهای اتحادیه اروپایی تولید می‌شود. به عبارتی می­توان گفت تکنولوژی که در ساخت تجهیزات پزشکی در داخل کشور استفاده می­شود توان رقابت با مشابه اروپایی خود را دارد.

در کنار کیفیت محصولات، نیروی کار متخصص، دسترسی به تکنولوژی‌های روز دنیا، پائین بودن قیمت تمام شده تجهیزات پزشکی داخلی نسبت به کشورهای اروپایی از جمله شاخصه‌های مهم این محصولات است. به همین دلیل به جرات می­توان گفت که تجهیزات پزشکی ایرانی با بسیاری از محصولات اروپایی قابل رقابت است. در کنار تمامی این موارد، تحریم­های اقتصادی باعث کاهش واردات تجهیزات پزشکی شده است. به همین دلیل ورود به این عرصه در داخل کشور بسیار حیاتی است.

شرکت آرا صنعت طب آسیا

از سال 1383 گروهی از متخصصین حوزه مهندسی و پزشکی با توجه به نیاز روز جامعه و کشور، اقدام به تاسیس شرکت آرا صنعت طب آسیا نمودند. این شرکت از همان ابتدای امر با تاکید بر خلاقیت و نوآوری، تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند پاسخی مناسب و درخور نیاز جامعه را بدهد.

از آنجا که این دانش، دانشی جدید محسوب می­شود، شرکت آرا صنعت طب آسیا به منظور نزدیک شدن به استانداردهای روز دنیا اقدام به حضور در همایش­ها و نمایشگاه­های مختلف بین­المللی و داخلی کرده است. نتیجه تلاش تیم تخصصی آرا صنعت طب آسیا باعث شده که این شرکت بتواند بروزترین تجهیزات مرتبط با صنعت تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، و زیبایی را در ایران تولید و به بازار عرضه کند. شرکت آرا صنعت طب آسیا با تحول ورود موتورهای خطی DC به داخل کشور باعث پیشرفت این موضوع در کشور شده است.

تجهیزات پزشکی شرکت آرا صنعت طب آسیا

اکنون با گذشت قریب به 17 سال پژوهش و تولید در این حیطه شرکت آرا صنعت طب آسیا با تولید انواع مختلف تجهیزات پزشکی به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این عرصه تبدیل شده است.

بخشی از تجهیزاتی تولید شده توسط شرکت آرا صنعت طب آسیا:

1. تخت­های پزشکی :

آرا صنعت

2. صندلی­های پزشکی

صندلی­ زیبایی

صندلی­ معاینه گوش و حلق و بینی

3. صندلی­های برقی خونگیر آزمایشگاه

صندلی برقی پوست و مو

صندلی برقی

4. چراغ پزشکی

  • چراغ معاینه LEDپرتابل

  • چراغ معاینه هالوژن پرتابل

  • چراغ معاینه LED سقفی

5. تابوره جک دار و چرخ دارتابوره جک دار

تابوره جکدار

6. ترالی و کمد پزشکی

  • ترالی اورژانس و پانسمان

7. کپسول اکسیژن

شرکت آرا صنعت طب آسیا نه تنها جایگاه خود در داخل کشور را تثبیت نموده، بلکه توانسته سهم قابل توجهی در بازار کشورهای همسایه از جمله کشورهای امارات، کویت، عراق، بحرین و افغانستان بدست آورد.

اهداف شرکت آرا صنعت طب آسیا

شرکت تجهیزات پزشکی آرا صنعت طب آسیا با در نظر گرفتن موارد مهم و اساسی تمام تلاش خود را می­کند تا بتواند به بزرگترین تولیدکننده­ی تجهیزات پزشکی کشور تبدیل شود. این امر نه تنها باعث خودکفایی می­شود، بلکه باعث کاهش و یا رفع نیاز به واردات محصولات خارجی می­شود.

این امر قطعا در صورتی محقق خواهد شد که بتوان جدید­ترین تکنولوژی روز دنیا را به معرض نمایش قرار داد تا با ارائه­ی محصولی مناسب نیاز مشتری را به طور کامل و شایسته برطرف نمود. همچنین باید خاطرنشان کرد که تیم خدمات پس از فروش آراصنعت با در اختیار داشتن متخصصین ماهر همواره در اسرع وقت پاسخگوی نیازها و انتظارات مشتریان خود بوده است.

آدرس فروشگاه تهران:

بزرگراه نواب، جنوب به شمال قبل از پل کمیل – مجتمع کالاپزشکی اقاقیا – طبقه همکف واحد 48

اطلاعات تماس فروشگاه

شماره تماس:  021-55438557 - 021-55435715

شماره همراه:  09121487684

آدرس دفتر مرکزی:

 تهران، خیابان آزادی، روبروی دانشکده دامپزشکی، خیابان زارع، کوچه کاظمی، پلاک12 واحد 11

شماره فکس:  021-66901869

شماره تماس:  02166912575 - 02166912576

شماره همراه: 09121487684

اطلاعات تماس کارخانه

آدرس کارخانه: تهران، بزرگراه آیت الله سعیدی، شهرک صنعتی چهاردانگه، بعد از پمپ بنزین، بلوار ماهر، میدان نصرت، بلوار صنایع، خیابان هشتم، 22/5 پوریا، پلاک 3