شناسه خبر : 36402 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کدام گرایش مدیریت MBA بهتر است؟

برخی از افراد دوست دارند که در پُست‌های مدیریتی فعالیت کنند و به طور ذاتی علاقه دارند که هدایت و رهبری گروهی از افراد را بدست بگیرند.

کدام گرایش مدیریت MBA بهتر است؟

 مدیریت معمولا تداعی کننده حس قدرت و برتری است. افرادی که به درجه مدیریت می‌رسند، علاوه بر مسئولیت‌های بسیاری که دارند، باید دیدگاهی نو، فکری باز و رفتاری هوشمندانه داشته باشند. ممکن است شما مدیریت را بخاطر کسب درآمد بالا، بدست آوردن جایگاه اجتماعی عالی و به طور کلی مزایای آن دنبال کرده باشید. اما باید بدانید که مدیریت کردن نیازمندی هایی دارد.

تصور کنید که مدیر یک مجموعه بزرگ هستید. در این صورت برای اداره امور چه می کنید؟ فکر می کنید که به چه مهارت هایی نیازدارید؟ آیا روحیه مدیریتی دارید تا در مواجهه با هر شرایطی، سکان هدایت تیم کاری خود را به خوبی در دست بگیرید؟ در ادامه به شما می گوییم که چطور یک مدیر عالی شوید و آمادگی لازم در این زمینه را کسب کنید. پس با ما همراه باشید...

MBA شما را به مدیر بهتری تبدیل می کند

شاید با خواندن چنین تیتری بگویید که بسیاری از مدیران کسب و کارها، حتی بدون داشتن مدرک تحصیلی و صرفا به دلیل توان مالی به موفقیت رسیده اند. اما باید به شما بگوییم که موفقیت های این چنینی ثبات و پایداری دائمی ندارند. روش های مدیریتی مختلفی که در چارچوب MBA یاد می گیرید، شما را به مدیر بهتری تبدیل می کند.

مدیرانی که تنها با اتکا به سرمایه خود مدیریت شان را حفظ کرده اند، بدون شک در تند بادهای رقابت، رشد و نوسانات بازار کمر خم می کنند. مدیریت نیاز به دانش دارد. مدیری که علم مدیریتی داشته باشد، در همه حال دانش خود را به روز کرده و با تحولات پیش می رود. بنابراین کسب و کار او استحکام و دوام بیشتری دارد.

مدرک MBA نگین درخشان رزومه شما

 اعتبار گواهینامه MBA تا حدی زیاد است که شما با مراجعه به هر سازمانی، می توانید شغل ایده آل تان را بدست بیاورید. دوره MBA کمک می کند تا تصمیم های آگاهانه بگیرید و اهداف مدیریتی خود را ارتقا دهید. با مدیریت حرفه ای کسب و کار، شکست ها برایتان به فرصت های یادگیری تبدیل می شوند.

آموزش MBA فرصتی برای توسعه نقاط قوت مدیریتی

اگر مهارت های مدیریتی را بیاموزید. دنیای کسب و کارها برایتان زیبا و خواستنی می شود. می توانید قدرت team working را به خوبی احساس کنید و شاهد باشید که چطور با بکارگیری استراتژی های روشنفکرانه، یکی پس از دیگری به اهدافتان می رسید.

دوره MBA بازتابی از چگونگی تکامل مشاغل مدیریتی را به تصویر می کشد و کمک می کند تا علاوه رهبری یک تیم، جزئی از آن ها باشید و با هم و در کنار هم  با نوآوری های روز همراه شوید.

با شرکت در دوره ام بی ای می توانید به هدایت، راهبری برنامه های تخصصی، طراحی وظایف و حتی اشتغال زایی و کارآفرینی دست پیدا کنید. لازم به ذکر است که دوره های  MBA در رشته های مختلف هم موجود می باشد. بنابراین اگر در حوزه ای خاص کار می کنید، می توانید MBA همان حوزه را نیز دریافت کنید.

MBA  موسسات آموزش عالی در سطح کشور اقدام به برگزاری چنین دوره هایی می کنند و شما به عنوان یک متقاضی می توانید در این دوره ها شرکت نمایید. به عنوان مثال موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان  یکی از موسسات برگزیده کشور است که با سال ها سابقه و اعتبار فوق العاده، صدها دوره و گرایش مدیریت MBA را برگزار می کند.

جالب است بدانید که مدرکی که این موسسه برای شما صادر می کند مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور نیز می باشد و شما می توانید با سپری کردن یک دوره چند ساعته، از خودتان یک مدیر شایسته بسازید. در آخر باید بدانید که حقوق و مزایای خوب، فرصت های شغلی بی نظیر، بهبود و رشد شخصی و اجتماعی، مواردی هستند که در پایان این دوره ها منتظر شماست.

دوره MBA

با MBA کسب و کار شما تکامل پیدا می کند

این روزها کسب و کارها دائما در حال پیشرفت هستند.MBA  (Master of Business Administration) یا همان مدیریت حرفه‌ای کسب و کار دوره ای است که برای علاقه مندان به حوزهه مدیریت طراحی شده است. این دوره متخصصانی را پرورش می‌دهد که می‌خواهند مهارت‌های رهبری، تدوین استراتژی و آشنایی با فناوری خود را بیشتر توسعه بدهند و در تجارت، ارتباطات قدرتمندی داشته باشند.

در هر کسب و کاری که باشید فرقی نمی‌کند، بیزینس شما هر ساله تغییر می‌کند و تنها چیزی که در طوفان تحولات کاری، نجات بخش‌تان خواهد بود، آموزش‌های MBA است. بدون مدیریت حرفه‌ای کسب و کارتان، شما یک بازنده هستید که شانسی برای پیروزی در میان رقبای تجاری‌تان ندارید. 

شاید شما یک دانشجوی شاخه مدیریت هستید و می خواهید علی رقم نکاتی که در دانشگاه یاد می‌گیرید، قدری بیشتر اطلاعات در زمینه مدیریت و رهبری کسب کنید. در اینصورت دوره آموزشی MBA همان چیزیست که به آن نیاز دارید. حال بیایید با هم بهترین گرایش های مدیریت MBA را بررسی کنیم و ببینیم که از دید علاقه مندان به این حیطه، کدام موارد مدیریتی طرفداران بیشتری دارند.

نیم نگاهی به لیست گرایش های برتر مدیریت MBA 

• مدیریت عمومی

از بین تمام گرایش های تخصصی MBA ، مدیریت عمومی همواره جزو یکی از محبوب ترین گزینه هاست که متقاضیان را  با مهارت‌ها و دیدگاههای مختلف مدیریتی در سازمان‌ها، صنایع گوناگون و سیستمهای کاری آشنا می کند.

• مدیریت بین الملل

اگر قصد کار کردن در شرکت های چند ملیتی و یا خارج از کشور را دارید، MBA مدیریت بین المللی، انتخاب مناسبی برای شماست. در این گرایش شما با مهارت های مالی، استراتژی ها، عملیات راهبردی در سطح بین المللی آشنا می شوید و این یعنی دوره مدیریت بین الملل شما را برای مدیریت در سراسر جهان آماده می سازد.

• مدیریت استراتژیک

یکی دیگر از برنامه های تخصصی محبوب MBA ،  استراتژی بینشی در مورد چگونگی تصمیم گیری موفق در تجارت ارائه می دهد. شما در مورد توسعه کسب و کار ، مشاوره ، مدیریت ریسک و برنامه ریزی - مهارت های قابل استفاده در صنایع یاد خواهید گرفت. 

• مدیریت  مشاوره

یکی از گرایش های بسیار مورد توجه در دنیای کسب و کارها MBA مدیریت مشاوره است. این دوره باعث توانمند سازی کسب و کارهای مشاوره محور شده و موفقیت افراد را در این زمینه ها افزایش می دهد.

• مدیریت مالی

برای افرادی که دوست دارند در امور مالی فعالیت کنند،MBA  مدیریت مالی می تواند یک انتخاب عالی باشد. بسیاری از کنترل کنندگان مالی، بانکداران سطح بالا، مدیران ارشد مالی و سایر فعالان در امور مالی، به واسطه تخصص خود یعنی MBA مدیریت مالی، به جایگاه امروز خود رسیده اند.

• مدیریت کارآفرینی

اگر خواهان این هستید که برای برپایی کار جدیدی اقدام کنید، به تخصص MBA مدیریت کارآفرینی احتیاج دارید. در این دوره می توانید تجربه مدیریت در راستای توسعه تجارت و مهارت های مورد نیاز کارآفرینی را بدست بیاورید و با اجرای ایده پردازی های خود به خلق بیزینس های جدید بپردازید.