شناسه خبر : 36049 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ربوشف پلاس رستوران رباتیک در تهران

رستوران ربوشف پلاس در طبقه ششم پاساژ کوروش در تهران، یکی از شعبات اولین رستوران رباتیک در جهان است.

ربوشف پلاس رستوران رباتیک در تهران

 در واقع ایده ای که باعث شکل گرفتن این شد، این بود که رستورانی ساخته شود که در آن از مرحله سفارش غذا تا تحویل غذا همگی توسط ربات و با استفاده از تکنولوژی های هوشمند انجام گیرد. ایده پردازان اصلی اولین رستوران رباتیک در جهان، آقایان حسین زیبادل و محمد علی بودند که شعبه اول این رستوران را در سعادت آباد تهران راه اندازی کردند.

سپس در ادامه کار و با موفقیت شعبه اول، ابوالفضل حصارکی نیز به دو مخترعی که طرح اولیه این رستوران را پایریزی کردند اضافه شد تا به کمک هم شعبه دوم که ربوشف پلاس نام دارد در طبقه ششم پاساژ میلاد راه اندازی شود. ابوالفضل حصارکی که خودش سابقه کارآفرینی و کوچینگ کسب و کار های مختلف و برگزاری دوره های آموزشی بیزینس کوچینگ را در کارنامه اش دارد، صاحب امتیاز پنجاه درصد از رستوران ربوشف پلاس است که در این مطلب به آن می پردازیم.

اولین رستوران رباتیک در جهان

در همین ابتدا خوب است به این موضوع بپردازیم که آیا دو رستوران ربوشف در سعادت آباد و پاساژ کوروش تهران، واقعا اولین رستوران های رباتیک در جهان محسوب می شوند؟ چیزی که باعث می شود این سوال به وجود بیاید، کلیپی تصویری از ماکت یک رستوران رباتیک است که یک شرکت انگلیسی قبل از افتتاح اولین شعبه رستوران ربوشف در تهران منتشر کرد. این کلیپ باعث شد عده ای تصور کنند که رستوران رباتیک قبلا در انگلستان ساخته شده و در واقع افتخار عنوان اولین رستوران رباتیک برای یک شرکت انگلیسی است.

اما بعدا معلوم شد کلیپ منتشر شده تنها یک ماکت و طرح پیشنهادی بوده و در آن زمان هنوز به مرحله اجرا نرسیده بوده است. این در حالی است که حتی قبل از منتشر شدن آن کلیپ توسط شرکت انگلیسی، دو مخترع ایرانی یعنی حسین زیبا دل و محمد علی ایده طراحی رستورانی تمام رباتیک و که حتی میز هایی که مشتریان روی آن می نشینند نیز هوشمند است، به فکرشان خطور کرده بودو در حال کار روی آن بودند. سپس با به اجرا در آوردند این ایده توانستند عنوان اولین رستوران رباتیک در جهان را برای خود کسب کنند.

ربوشف

امکانات رستوران ربوشف پلاس

همانطور که اشاره شد، رستوران ربوشف پلاس در واقع شعبه دوم از سری رستوران های رباتیک ربوشف است. ربوشف پلاس نسبت به شعبه اولیه، تفاوت های زیادی دارد و در واقع به نوعی نسخه آپگرید شده شعبه اولیه به حساب می آید. این رستوران با مساحت ۳۰۰ متری فضای بزرگتر و بازتری نسبت به شعبه اولیه دارد.

در محیط داخلی این رستوران، ۲۲ میز قرار دارد که روی هر میز در حالت پیش فرض پنج نفر می توانند بنشینند اما جا برای نفر ششم نیز هست. انواع پیش غذا مانند سالاد، سیب زمینی سرخ کرده، نوشیدنی ها و غیره و انواع فست فود ها در این رستوران با بالاترین کیفیت تهیه و توزیع می شوند.

این رستوران فقط در فضای داخلی خود، قابلیت سرویس دادن به بیش از ۱۳۰ نفر در هر ۴۵ دقیقه را دارد. این در حالی است که به طور روزانه بالغ بر هزار سفارش بیرون بر نیز در رستوران ربوشف پلاس در پاساژ کوروش ثبت می شود. اگر این تعداد را با سفارش های داخلی خود رستوران جمع کنیم، می شود روزی نزدیک به دو هزار سفارش که نشان از کیفیت بالای این رستوران و رضایت مشتریان آن دارد.

همه این ها در حالی است که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و پیشرفته ای که در رستوران ربوشف پلاس قرار دارد، اغلب مشتریانی که برای صرف غذا به آن مراجعه می کنند، مدت زمان طولانی تری را نسبت به یک رستوران عادی در آن می گذارنند تا با قابلیت های جذاب آن بیشتر آشنا شوند.

نحوه سرو غذا در رستوران رباتیک ربوشف پلاس

این ویژگی ها شامل یک میز کاملا هوشمند می شوند که مانند یک تبلت بزرگ عمل می کند و شما می توانید به محض این که وارد رستوران شدید و میز خود را انتخاب کردید، سفارش خود را از طریق این تبلت ثبت نمایید. از مزیت های این تبلت می شود به این موضوع اشاره کرد که شما می توانید تمام مواد اولیه و محصولاتی را که در غذای شما می شود با جزئیات انتخاب کنید و در واقع هر طور که میل خودتان است غذای خود را تحویل بگیرید.

حتی می توانید یک غذای واحد را در دو نوع مختلف انتخاب کنید تا با همراه خود آن را تقسیم نمایید. مثلا می توانید نیمی از پیتزای خود را با گوشت و نیم دیگر آن را با سبزیجات تحویل بگیرید.

بعد از ثبت سفارش، تا زمانی که سفارش شما آماده شود، می توانید از بازی ها و سرگرمی هایی که تبلت بزرگ (همان میز شما) در اختیار شما می گذارد استفاده کنید. این ویژگی به خصوص برای افرادی که همراه با کودکان خود به رستوران می آیند بسیار جذاب و کارآمد است.

سرگرمی

به دلیل استقبال زیاد مردم از رستوران ربوشف پلاس، در این شعبه غذا از طریق دو مسیر یا ریل به دست مشتریان حاضر در سالن رسانده می شود. این دو ریل در دو سمت رستوران قرار داده شده اند و هر کدام محدوده خود را به وسیله یک ربات هوشمند پوشش می دهند.

نکته جالب در خصوص این ربات هوشمند که مسئول تحویل غذا به مشتری است، توانایی او در تشخیص مشتری است که با او سر و کار دارد. در واقع این ربات با مشتریان به شکل کاملا منطقی و هوشمندانه تعامل برقرار می کند و یکی از ویژگی های جذاب ربوشف پلاس محسوب می شود.

نحوه تعامل و مکالمه این ربات ها با کودکان، افراد جوان و افراد مسن کاملا متفاوت است و با هر کدام از این دسته از افراد متناسب با خودشان صحبت می کند. علاوه بر آن این ربات ها جک، لطیفه و کنایه های بامزه ای را نیز بلدند و می توانند حسابی شما را غافل گیر کنند!

رستوران ربوشف پلاس نه تنها برای عاشقان فست فود، بلکه برای علاقه مندان به تکنولوژی هم تجربه ای بی نظیر خواهد بود.