شناسه خبر : 35834 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

فروش کمپرسور کولر گازی در تهران

کمپرسور با مصرف انرژی الکتریکی، گاز مبرد را از اواپراتور دریافت می کند، آن را فشرده می کند و به سمت کندانسور میفرستد

فروش کمپرسور کولر گازی در تهران

کمپرسور چیست چه مدل هایی دارد؟

فروش کمپرسور کولر گازی در تهران، کولرهای گازی برای ایجاد سرمایش یا گرمایش از سیکل تبرید استفاده می کنند. اصلی ترین بخش های یک کولر گزاری کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور است. برای آشنایی با بخش های دیگر کولرگازی، مطالب مرتبط به آنها که پیش از این در لوله بُر منتشر شده اند را مطالعه کنید.

کمپرسور با مصرف انرژی الکتریکی، گاز مبرد را از اواپراتور دریافت می کند، آن را فشرده می کند و به سمت کندانسور میفرستد. به بیان ساده تر کمپرسور وسیله ای برقی است که با فشرده کردن گاز، فشار آن را زیاد میکند. احتمالا همین ابتدا متوجه شده اید که یک کمپرسور، بخش اصلی یک کولر گازی است. در کولرهای گازی از نوعی گاز مخصوص به نام R22 استفاده می شود که با فشرده سازی توسط کمپرسور به سرعت دمای آن کاهش می یابد و تبدیل به مایع می شود. این همان گاز مشهور است که منزل شما و خیلی های دیگر را خنک می کند و به صورت قطره هایی کند از لوله مخصوص خارج می شود.

در کولرهای گازی از سه نوع کمپرسور استفاده می شود:

  • کمپرسور پیستونی (Reciprocating)

  • کمپرسور روتاری (Rotary)

  •  کمپرسور اسکرال (Scroll) .

کمپرسور پیستونی:

در نواحی گرم مانند جنوب ایران استفاده می شود. یکی از اجزای اساسی هر موتور سیلندر می باشد که با فشار گاز را به سیستم هدایت کننده می رساند. در واقع کمپرسور پیستونی با هر بار پمپ زدن مقداری از گاز مبرد را به داخل سیلندر هدایت می کند که از ان جا وارد سیستم کولر می شود. کمپرسور های پیستونی از سایر مدل ها صدا ی بیشتری تولید می کنند و مصرف انرژی بالاتری هم دارند. این مدل در کولر هایی با ظرفیت ۱۸ هزار تا ۳۶ هزار به کار می روند و نسبت به مدل های دیگر قدرت خنک کنندگی بیشتری دارند.

عملکرد کمپرسور پیستونی

کمپرسور روتاری:

معمولا در مناطق سردسیر مورد استفاده قرار می گیرد و شامل تعدادی تیغه می باشد که در زمان روشن شدن کولر و به چرخش دراوردن پره ها شروع به چرخیدن می کنند ۰ و گاز وارد شده به داخل کمپرسور را به پره ها انتقال می یابند و سپس با فشار اوردن به ان وارد لوله ها می شود. کمپرسور روتاری در کولر هایی با ظرفیت ۷ هزار تا ۳۶ هزار استفاده می شوند. می توان گفت که کمپرسور های روتاری از کمپرسور های پیستونی بهترند. این مدل هم انرژی بسیار کمی مصرف می کنند و هم کارایی خیلی بهتری دارند.

کمپرسور های اسکرول :

از دو اجزای حلزونی متغیر و ثابت  تشکیل شده اند. که در بین ان ها به گاز مبرد فشار اورده می شود و به سمت سیستم راه پیدا می کند. این نوع از کمپرسور معمولا در کولرهایی با سیستم خنک کننده ی بالا مورد استفاده قرار می گیرد. و نسبت به دو مدل قبلی دارای صدا و مصرف انرژی خیلی کم تری می باشد. البته با توجه به کارایی خوبی که دارد قیمت بیشتری نیز به همراه دارد. کمپرسول های اسکرول معمولا در کولر هایی با ظرفیت ۲۴ هزار تا ۹۶ هزار به کار می روند.

کمپرسور روتاری کولر گازی چیست و چطور کار می کند؟

کمپرسورهای روتاری دارای مکانیزم جا به‌ جایی مثبت و از نوع چرخشی هستند. در این نوع کمپرسورها با گردش ۳۶۰ درجه ای تیغه ها عمل مکش و کمپرس ماده مبرد انجام می گیرد. همانطور که گفته شد این گاز بعد از چرخش کمپرسور فشار به مراتب بالاتری نسبت لحظه ورود پیدا خواهد کرد. همین فشار بالا باعث خروج سریع و پرتابی گاز از قسمت خروجی می شود. کمپرسورهای روتاری برای مناطقی که فشار هوا بالاست مناسب هستند. ظرفیت این کمپرسورها معمولا بین ۷۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ BTU است. درباره واحد اندازه گیری BTU مقالات مفصلی در لوله بُر منتشر شده که پیشنهاد می کنم حتما مطالعه کنید.

 بهترین کمپرسور کولر گازی کدام است؟

در بین کمپرسورهای کولر گازی کمپرسور اسکرول (scroll) بهترین کمپرسور کولر گازی می باشد که بهترین عملکرد را نسبت به کمپرسورهای روتاری و پیستونی دارند ولی خیلی کمتر استفاده می شوند و کمپرسور روتاری جزو پرکاربردترین کمپرسورهای کولر گازی می باشد.

فروش کمپرسور کولر گازی

چه موقع کمپرسور احتیاج به تست کردن و تعویض کردن دارد؟

به دلیل اینکه کمپرسور کولر گازی تقریباً غیرقابل تعمیر است و یک قطعه تعویضی می‌باشد هزینه تعویض و خرید آن نسبتاً بالا است یک تعمیرکار باید از معیوب بودن کمپرسور مطمئن شود تا علاوه بر مشکلات تعویض این قطعه هزینه زیادی نیز به مشتری تحمیل نگردد پس همیشه پیشنهاد میشود برای تعمیر کولر گازی از متخصص ترین افراد استفاده کنید.

فروش کمپرسور کولر گازی

  • وقتی شما با کولر گازی مواجه می‌شوید که یکی از مشکلات زیر را دارد احتمال کمپرسور آن معیوب بوده و نیاز به چک کردن و تعویض دارد.

  • زمانی ‌که کولر گازی را روشن می‌کنیم فن داخلی کارکرده ولی به‌محض وارد شدن کمپرسور به مدار فیوز محل عمل می‌کند (فیوز می‌پرد)

  •  فن بیرونی روشن‌شده ولی کمپرسور روشن نمی‌شود.

از میزان گاز کولر گازی و محل نصب آن (که مثلاً یک کولر گازی ۱۲ هزار برای یک ساختمان ۱۰۰ متری نصب نشده باشد) مطمئن هستید ولی کولر گازی سرمای کافی را ندارد.

انواع تست کمپرسور کولر گازی

کمپرسور به سه روش قابل تست کردن است که در اینجا به توضیح این سه روش به‌طور مفصل می‌پردازیم.

روش اول: تست سیم‌پیچ

روش دوم: تست صدا (hammering)

روش سوم: تست کارکرد یا فشار کمپرسور

به طور کلی از بین رفتن عایق های موتور کمپرسور باعث اتصال و قطع سیم های موتور می شود که در نتیجه سبب سوختن کمپرسور کولرگازی می شود.

طول عمر سیم های لاکی موتور به درجه حرارت کارکرد موتور بستگی دارد به طوری که با بالا رفتن دمای کمپرسور و این دما می تواند برای مدت طولانی باقی بماند. این حالت ممکن است در یکی از حالت های زیر پدید آید:

دلیل سوختگی کمپرسور در کولرگازی

  • معیوب بودن فن.

  • کثیف بودن کندانسور

  • ولتاژ نامناسب

  • نا مرغوب بودن و یا مناسب نبودن سیم های لاکی موتور

  • کم شدن مبرد

  • اشکال در سیم پیچ راه انداز یا کمکی

علائم  آسیب دیدگی کمپرسور های برودتی چیست؟

از علائمی که اپراتور می تواند از طریق آنها متوجه آسیب دیدگی در کمپرسور بشود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطع کردن ناگهانی و سریع کلید حرارتی یا کلید اتومات و یا فیوز هایی که در سر راه مدار قدرت برق کمپرسور قرار دارد . این فرایند می تواند ناشی از سوختن قسمت سیم پیچ کمپرسور و یا قفل شدن قسمت مکانیک کمپرسور باشد.

  •  صدا و لرزش بیش از حد در کمپرسور نشانه اسیب دیدگی در قسمت مکانیکی کمپرسور می باشد.

  •  گرم شدن بیش از حد سر سیلندر کمپرسور نشانه اسیب دیدگی در قسمت سر سیلندر می باشد که حتی در برخی موارد باعث صدمات جدی در سوپاپ و واشر سر سیلندر می باشد .

  •  نداشتن فشار در قسمت دهش از بین رفتن قدرت وکیوم کردن خط مکش از دیگر علائم آسیب دیدگی در کمپرسور  می باشند.

  •  یکی از علایم نشت گاز کمبود روغن در شیشه نمایش می باشد که اپراتور با شارژ بموقع می تواند دوباره روغن کسر شده را به کمپرسور باز گرداند.

  • پایین بودن و یا نداشتن فشار روغن در کمپرسور.

  •  مشاهده نشت در قسمت های بیرونی کمپرسور که نشانه نشتی گاز و روغن می باشد

علت آسیب دیدن کمپرسور کولر گازی چیست؟

علت های متعددی وجود دارد که  باعث از بین رفتن کمپرسور های کولر گازی می شود این علت ها را می توان بعد از باز کردن کمپرسور و با مشاهده نحوه خرابی توسط کارشناس اعلام کرد که از انواع ان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  دو فاز شدن برق و یا نوسانات ولتاژ برق می تواند باعث سوختن سیم پیچی کمپرسور شود.

  •  شارژ گاز بیش از حد توسط اپراتور می تواند باعث صدمه زدن به  قسمت سر سیلندر و حتی از بین بردن قسمت مکانیک (شاطون و پیستون و بوش ها) شود

  • برخورد روغن آلوده به ذرات فلزی با سیم پیچ یا قطعات آهنی مثل سوپاپ یا پیچ به علت خاصیت مغناطیسی سیم پیچ می تواند باعث سوختن سیم پیچی شود.

  •  نشت گاز مدار و یا کم گاز بودن دستگاه می تواند به فرار روغن و گرم شدن بیش از حد کمپرسور کمک کند که صدمات جدی وارد شود.

  • کمبود روغن در کمپرسور نشت روغن و یا فرار روغن همراه با گاز می تواند  باعث قفل شدن قطعات مکانیکی و از بین رفتن قسمت مکانیکی شود که در اکثر موارد باعث سوختن سیم پیچی نیز می شود .

  • کثیف شدن فیلتر روغن فیلتر قسمت مکش و فیلتر مدار و یا هرگونه گرفتگی در مدار نیز باعث صدمه به کمپرسور می شود