شناسه خبر : 35808 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

معرفی بهترین فروشگاه ساز برای آغاز یک تجارت انلاین موفق

در فضای اقتصادی عصر حاضر مباحث مرتبط با اینترنت و فضای آنلاین رونق خاصی پیدا کرده است. لذا اقتصاد انلاین جوامع نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است به طوری که ضریب نفوذ تجارت انلاین در اقشار مختلف مردم با سال های قبل اصلا قابل قیاس نیست.

معرفی بهترین فروشگاه ساز  برای آغاز یک تجارت انلاین موفق

 شاید در اطرافیان خود نیز دیده باشید که افرادی دغدغه راه اندازی یک کسب و کار آنلاین دارند و با توجه به شرایط اقتصادی که با اپیدمی کرونا بوجود آمده است این دغدغه دوچندان شده است. چه برای کسانی که دارای کسب و کار آفلاین هستند و به فکر انلاین کردن آن هستند و چه برای کسانی که به دنبال خود اشتغالی و کسب درآمد از این راه هستند. 

کسب و کارهای آفلاین خواه ناخواه برای اینکه بتوانند در فضای رقابت بمانند و سهم محسوسی از بازار را برای خود داشته باشند دیر یا زود باید به فکر انلاین کردن تجارت خود باشند. اما به طور کلی تجارت آنلاین چیست؟ تجارت آنلاین به هر کسب و کاری گفته می شود که در فضای اینترنت راه اندازی شده باشد و کاربران از کالا و خدمات آن استفاده نمایند و در قبال آن هزینه پرداخت کنند. البته پرداخت این هزینه می تواند به صورت آنلاین و از طریق درگاه اینترنتی باشد. 

در تجارت آنلاین راه اندازی کسب و کار اینترنتی یک موضوع اصلی است. امروزه بازار راه اندازی این کار و کسب ها داغ شده است. در بین افراد جامعه درصد افرادی که دغدغه راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را دارند روز به روز در حال افزایش است. از طرف دیگر روش های مختلف برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی وجود دارد که این موضوع باعث سردرگمی افراد در انتخاب بهترین و بهینه ترین روش شده است.

همین موضوع باعث روی کار آمدن سایتهایی نظیر ژاکت شده است که برای توسعه تجارت انلاین به افراد کمک می کند. ژاکت بستری است که در آن آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز ووکامرس و بهترین قالب های فروشگاهی ارائه می شود.

و اما فروشگاه ساز چیست؟ طبق مقاله "معرفی فروشگاه ساز" که در بلاگ ژاکت منتشر شده است فروشگاه ساز پلتفرم آماده ای است که بستری را برای ساخت فروشگاه اینترنتی در اختیار کاربران قرار می دهد. این بستر شامل دموهای آماده ای است که کاربر بتواند از بین آنها یک ظاهر یا اصطلاحا تم متناسب با سلیقه یا نیاز خود انتخاب کند.

برخی فروشگاه ساز ها نیز این امکان را فراهم می کنند که کاربران با کشیدن و رها کردن  بتوانند ظاهر دلخواه خود را طراحی کنند. در کنار آن فروشگاه ساز ها حداقل امکانات لازم برای مدیریت یک فروشگاه اینترنتی را در اختیار قرار می دهند. امکاناتی از جمله سیستم انبار داری و مدیریت موجودی محصولات، قابلیت استفاده از درگاه های پرداخت مختلف، امکاناتی برای حراج کردن محصولات و فروش های ویژه مواردی از این قبیل هستند. پس فروشگاه ساز یک بخش مهم از مفهوم کلی تجارت انلاین است.

و اما مزایای یک تجارت آنلاین چیست؟

• به طور کلی تجارت انلاین از هر نوعی که باشد مزایای زیر را خواهد داشت:

• عدم محدودیت مکانی : مردم از همه جای دنیا به شما دسترسی دارند

• عدم محدودیت زمانی: خدمات و محصولات شما در طول شبانه روز در اختیار مشتریان است. 

• هزینه راه اندازی کمتر نسبت به کسب و کار آفلاین

• امکان توسعه راحت و سریع

معمولا افرادی که ایده ای در ذهن دارند مستقیم می روند به دنبال عملی کردن آن ولی برخی نیز هستند که هنوز در مرحله پیدا کردن ایده برای راه اندازی کسب و کار انلاین خود هستند. ایده های مختلفی برای کسب درامد اینترنتی وجود دارد که راجع به انها مفصل در بلاگ zhaket صحبت شده است. مثلا مقاله " 27 ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار " در بلاگ ژاکت به دید شما در این زمینه کمک خواهد کرد. اکثر این ایده ها برای تبدیل کارمندی به خود اشتغالی عالی هستند.در این رابطه هم می توانید کتاب «خلق مدل کسب و کار» را مطالعه نمایید.

بخش اساسی از یک کسب و کار اینترنتی پلتفرم ارائه آن است. بستر این پلتفرم می تواند در قالب یک اپلیکیشن موبایل ، وب سایت اینترنتی و یا هردو باشد. حال برای هر کدام از این بسترها روش های مختلف پیاده سازی وجود دارد که هر کدام از این روش ها مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر دارند. پارامترهایی که در انتخاب بهینه ترین روش بیشتر باید مورد توجه قرار گیرند یکی هزینه راه اندازی آن است و یکی زمان انجام آن.

در بین روش های مختلفی که برای این منظور وجود دارد استفاده از سایت سازها و فروشگاه سازها یکی از متداول ترین روش ها برای ایجاد سایت می باشد. سایت سازها و فروشگاه سازها بسترهای آماده ای هستند که بدون نیاز به کدنویسی افراد می توانند برای خود یک سایت ایجاد نمایند.

در این میان وجود انواع فروشگاه سازهای مختلف انتخاب را برای افراد کمی سخت کرده است. فروشگاه سازها امکانات مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. از طرفی رابط کاربری آنها با هم متفاوت است. علاوه بر این برخی از انها امکان توسعه را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده اند. 

ساخت فروشگاه

مقوله دیگر در بحث سایت سازها قیمت آنها است. برخی پلن قیمت گذاری زمان دار دارند. به عنوان مثال برای استفاده از آن باید به صورت ماهانه یا سالانه حق اشتراک پرداخت کنید. برخی نیز صرفا یک هزینه اولیه دارند که باید پرداخت کنید و بعد از به صورت مادام العمر قابل استفاده است. برخی نیز رایگان هستند و نیازی به پرداخت هزینه خاصی ندارند.

در حیث مجموع با بررسی تمامی پارامترهای موثر در انتخاب یک بستر برای راه اندازی سایت می توان گفت بهترین فروشگاه ساز، فروشگاه ساز ووکامرس می باشد. ووکامرس یکی از افزونه های سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که به سایت وردپرسی امکانات فروشگاهی اضافه می کند. این فروشگاه ساز کاملا رایگان بوده و هم نیاز افراد مبتدی را پاسخگو است و هم برای افراد حرفه ای قابل استفاده است.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی با فروشگاه ساز بسیار آسان است و در هزینه و زمان اولیه شما صرفه جویی می کند. به همین دلیل است که اکثر استارتاپ های دنیا شروع کارشان با این فروشگاه ساز بوده است. 

در بلاگ ژاکت پیشینه فروشگاه ساز ووکامرس اینگونه نقل قول شده است:

“«وقتی افزونه فروشگاه ساز ووکامرس در سال 2011 راه اندازی شد، به سرعت به راه حل اصلی برای کاربرانی تبدیل شد که به دنبال ساخت فروشگاه های اینترنتی خود بودند. صاحبان WordPress، این افزونه را در سال 2015 خریداری کردند. این بزرگترین خرید آنها تا آن زمان بود و از سال های بعد از آن نیز همچنان رشد چشمگیری داشته است.

ووکامرس در حال حاضر بیش از 99٪ وب سایت های تجارت الکترونیکی وردپرس را  تأمین می کند. هم چنین با بیش از 27000000 بارگیری و میلیون ها نصب فعال، قطعاً نیروی محرک بسیاری از سایت های فروشگاهی آنلاین است.»”

فروشگاه ساز

پس اکنون که به این نتیجه رسیدیم که بهترین فروشگاه ساز ووکامرس است سوال این است که چگونه با ووکامرس یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنیم؟

ساخت فروشگاه اینترنتی طبق آموزشی که در سایت ژاکت وجود دارد خیلی آسان است. در ادامه گام به گام به معرفی مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی می پردازیم.

1-انتخاب و خرید دامنه و هاست: در این مرحله کافی است برای بیزینس خود یک دامنه و هاست تهیه نمایید. سرویس دهنده های این خدمات بسیار زیاد هستند از جمله سایت snappserver که با هزینه اقتصادی می توانید هاست با کیفیت تهیه نمایید.

2-نصب وردپرس و فروشگاه سار ووکامرس: این گام در کمتر از 5 دقیقه فروشگاه ساز خود را نصب نمایید. تمام اموزش های لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در سایت zhaket موجود است.

3-انتخاب قالب فروشگاهی : رکن اصلی که نشان دهنده سلیقه شما و در برگیرنده ویژگی های اصلی فروشگاه شما است این مرحله است. در این مرحله شما باید قالب فروشگاه خود را انتخاب کنید. در سایت ژاکت بهترین قالب های فروشگاهی وجود دارد که تماما دارای راهنمای نصب و استفاده می باشند.

4-سفارشی سازی قالب فروشگاهی: در این مرحله متناسب با نیاز خود تغییراتی ایجاد می کنید. مثلا لوگوی بیزینس خود را جایگزین می کنید.

5-افزودن محصولات به فروشگاه انلاین: در این گام کالا و خدمات خود را به راحتی به سایت خود ضاافه می نمایید.

6-اضافه کردن درگاه آنلاین: در گام آخر کافی است سایت خود را به درگاه اینترتی متصل نمایید. بدین منظوره مقاله " درگاه پرداخت چیست؟ معرفی انواع درگاه های پرداخت بانکی" را در بلاگ ژاکت حتما بخوانید.

ذکر این نکته ضروری است که در تمام مراحل ساخت فروشگاه آنلاین با استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس اصلا نیازی به دانش کدنویسی ندارید و صرفا کافی است که کار با کامپیوتر را بلد باشید. اگر همچنان سوالی در این زمینه دارید می توانید با کارشناسان ژاکت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

شماره تلفن برای مشاوره راه اندازی سایت اینترنتی با ژاکت: 22862265 با پیش شماره 021