شناسه خبر : 35740 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تاثیر بسته بندی صحیح وسایل منزل در تسریع اسباب کشی

بقچه زیپ دار جزو محصولات پر کاربرد است که علاوه بر کارایی، باعث زیبایی و نظم بخشی به محیط زندگی نیز می شود. بقچه های زیپ دار از پارچه هایی با کیفیت و بسیار مقاوم تولید شده اند و معمولا مکعبی شکل هستند.

تاثیر بسته بندی صحیح وسایل منزل در تسریع اسباب کشی

از این بقچه ها  برای بسته بندی اثاثیه منزل و حمل اثاثیه منزل استفاده می شود  و در حفظ کیفیت و صحت وسایل در هنگام جا به جایی تاثیر گذارند. این نوع از بقچه ها دارای یک زیپ هستند که به راحتی باز و بسته می شوند و در  دو طرف بقچه دستگیره هایی وجود دارد که برای حمل راحت تر آن ها کاربرد دارد.

بعضی از این بقچه ها مانند بقچه زیپدار ایزی پک در قسمت جلوی آن ها یک پلاستیک شفاف قرار داده شده که  به کمک این قسمت می توان محتویات داخل بقچه را مشاهده نمود و بدون باز کردن زیپ،  جست و جو راحت تر انجام می پذیرد.

موارد کاربرد بقچه زیپ دار 

مهم ترین کاربرد  این بقچه ها برای نگهداری و جمع آوری وسایل در هنگام حمل اثاثیه منزل است و می توان از آن برای نگهداری وسایلی همچون پتو، تشک، لباس عروس، حوله، وسایل و  لباس های داخل کمد و ... استفاده نمود. بقچه زیپ دار سبب مرتب سازی و نظم بخشی به کمد ها و کشو ها می شود. از این نوع بقچه ها  برای جمع آوری و نگهداری لباس های فصلی که در سایر فصول سال کاربردی ندارند، می توان استفاده نمود و در کوتاه ترین زمان ممکن به لباس های اضافی دسترسی راحت تری داشت.

علاوه بر نظم بخشی، به علت وجود دستگیره هایی در اطراف بقچه ها، می توان از این وسیله ی کاربردی برای حمل اثاثیه منزل استفاده نمود و علاوه بر لباس، سایر وسایل کوچک و بزرگ را در این بقچه قرار داد و به کمک پلاستیک حباب دار به خوبی بسته بندی نمود تا در حین جا به جایی، هیچ آسیبی به وسایل  وارد نشود. 

بررسی کیفیت و کارایی بقچه  زیپ دار

یکی از مواردی که نظم دهی در لباس ها در آن اهمیت دارد، مسافرت است. این بقچه ها با ویژگی های منحصر به فرد شان در مسافرت بسیار کارایی مناسبی داشته و از بی نظمی و هرج و مرج و شلوغی جلوگیری می کنند. این نوع بقچه ها  از جنس های مرغوبی تولید شده اند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند.

روند تغییرات بقچه های قدیمی تا بقچه های جدید و  زیپ دار امروزی

در زمان های گذشته استفاده از بقچه برای جمع آوری و نگهداری متکا و بالش و لباس و ... بسیار متداول بوده است . بقچه های قدیمی با تغییراتی در نوع پارچه و افزودن زیپ و دسته و دوخت آن ها به شکل مکعبی، روانه ی بازار شده اند که این نوع بقچه ها در مقایسه با بقچه های قدیمی طرفداران بیشتری پیدا نموده اند و از طرفی کارایی بالاتری را نیز به همراه دارند.

گنجایش بقچه های امروزی بیشتر از انواع قدیمی است و ابعاد مکعبی آن باعث شده است تا بتوان به راحتی آن ها را روی یکدیگر  قرار داد و از نظر فضا نیز صرفه جویی مطلوبی در آن ها صورت گرفته است. صرفه ی اقتصادی و کارایی بالای این بقچه ها باعث شده تا در حال حاضر هر یک از خانواده های ایرانی این نوع بقچه ها را جزو یکی از ابزار های کاربردی زندگی خود قرار داده و کیفیت و قیمت و جنس این بقچه ها را در هنگام خرید مورد بررسی قرار دهند.

بقچه زیپ دار

بقچه زیپ دار 

سایز بندی بقچه زیپ دار 

کوچک ترین نوع این بقچه ها دارای سایز صفر است که بسیار کوچک بوده و این بقچه  ها تا سایر 6 در بازار موجود می باشند. سایز های کوچک بقچه های زیپ دار برای جمع آوری و نگهداری لباس زیر و ... استفاده می شوند و سایز های متوسط برای لباس های معمولی و زمستانی  و ... و سایز های بزرگتر آن برای نگهداری متکا و بالش و پتو استفاده ی مناسبی دارند.

این بقچه ها  در سایز های مختلف و در ابعاد متنوعی در بازار موجود هستند که بسته به نیاز کاربران و کارایی آن ها می توانند برای بسته بندی اثاثیه منزل مورد استفاده قرار گیرند. بقچه هایی با ابعاد بزرگ تعداد بسیار زیادی لباس را در خود جای می دهند و از این  نظر با اشغال فضای کم، می توانند نظم دهی مطلوبی برای محیط ایجاد نمایند. این بقچه ها برای افرادی که دارای لباس های زیادی هستند بسیار مناسب است.

حفاظت از لباس ها در مقابل  عوامل محیطی 

گروهی از افراد از این نوع بقچه ها برای حمل اثاثیه منزل استفاده می کنند و گروهی دیگر برای نظم دهی و مرتب سازی کمد ها و جمع آوری لباس ها. آنچه اهمیت دارد این است که یک ابزار ساده، می تواند تا این اندازه کار راه انداز و کاربردی باشد. گاهی در محیط خانه رطوبت، آلودگی، دود، حشرات موذی  و ... وجود دارد.

اگر لباس ها در این بقچه ها بسته بندی شده باشند، هیچ اتفاقی برای آن ها نمی افتد و از این بابت نیز این وسیله ی ساده حفاظت خوبی در برابر عوامل بیرونی خواهد داشت.