شناسه خبر : 35736 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

انواع طرح بنر های تسلیت و مناسبتی

چاپ بنر تسلیت نوعی از چاپ بنر است که برای ابراز همدردی و یا اطلاع رسانی فوت فردی از آن استفاده می شود. اگر به بیان خیلی ساده بخواهیم چاپ بنر را تعریف کنیم باید به ریشه انگلیسی آن اشاره کنیم.

انواع طرح بنر های تسلیت و مناسبتی

 بنر در واقع گرفته شده از واژه انگلیسی banner است. از بنر تحت عنوان برنوشته یا برنما نیز یاد می شود. اما از این کلمات در ایران به ندرت استفاده می شود. چاپ بنر می تواند روی یک پرچم یا تکه ای پارچه انجام گیرد که شعار و پیام خاصی را بیان کند و نماد خاصی داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چاپ بنر تسلیت به لینک زیر مراجعه فرمایید.

https://kosarprint.com/product/6168/%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D8%A8%D9%86%D8%B1-%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%D8%AA

چاپ بنر یک تصویر تبلیغاتی و یا اطلاع رسانی را در بر می گیرد، مثل چاپ بنر تسلیت که در فرمت های مختلفی انجام می شود. هر بنر از چندین اجزا تشکیل می شود. مثلا هر بنر یک یا چند تصویر دارد، شامل یک یا چند نشانه است، متن و یا شعر و یک یا چند آیکون می شود.

از آنجایی که کاربرد اصلی بنر انتقال یک پیام از فردی به فرد دیگر است؛ بنابراین می تواند جنبه تبلیغاتی نداشته باشد و صرفا انتقال دهنده پیامی باشد که ما میخواهیم به مخاطب خود برسانیم. مثل بنر تسلیت، بنر تبریک و احترام، بنرهای مناسبتی، حجاج و عتبات و... . حتی از بعضی از جهات بنرها شباهت زیادی به اسلایدرها دارند.

در چاپ بنر تسلیت باید توجه کرد که چه نوع بنری مورد نیاز است. از جمله آن ها چاپ بنر تسلیت ایستاده و بنر تسلیت دیواری است.

چاپ بنر تسلیت ایستاده:

این نوع بنر نوعی از بنرهای چاپی هستند که برای تبلیغات و یا اطلاع رسانی از آنها استفاده می شود. چاپ بنر تسلیت ایستاده معمولا به شکل عمودی است. از این بنرها در خیابان ها برای مناسبت ها استفاده می شود.

چاپ بنر تسلیت دیواری:

نوع دیگری از بنرهای چاپی بنرهای دیواری هستند. این نوع از بنرها پرطرفدارترین نوع بنرهای چاپی هستند. چاپ بنر تسلیت دیواری در کوچه و خیابان نسبت به انواع دیگر آن بیشتر دیده می شود و تقریبا برای همه مردم آشنا هستند. نوع دیگری از چاپ وجود دارد و نام آن چاپ افست می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

در کل باید بیان داشت که بنرهای چاپی دیواری و ایستاده هم به خودی خود دارای انواع مختلفی هستند. از جمله آن ها چاپ بنر تسلیت که در بالا اختصاصا توضیح داده شد؛ همینطور سایر بنرهای مناسبتی و بنرهای تبریک و بنرهای تبلیغاتی را شامل می شوند.

نمونه چاپ

یک نمونه چاپ بنر تسلیت

بنرهای تحت وب:

شکل دیگر بنرها نیز بنرهای تحت وب هستند که در ادامه صرفا جهت آشنایی شما با آن مطالبی ارائه شده است. از این دست بنرها زمانی استفاده می شود که فرد یا شرکتی بخواهد تبلیغات در محیط وب انجام دهد. بنرهای تحت وب بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و کمتر از آن های برای چاپ بنر تسلیت و تبریک از آنها استفاده می شود. چرا این دست از بنرها قابلیت اجرایی شدن در سطح بزرگ یا نخواهند داشت و یا اگر داشته باشند هزینه زیادی را بر عهده تهیه کننده آن می گذارند.

با همه این اوصاف باید اظهار داشت که این دست از بنرها جدیدترین نوع بنرها هستند. به عبارتی نسل جدید بنرها به حساب می آیند. پایه و اساس این بنرها بر طراحی گرافیکی تخصصی و هنرمندانه با استفاده از نرم افزارهای حرفه ای است. نحوه نمایش این بنرها نیز بر اساس تکرار اسلایدهای پشت سر هم انجام می گیرد. فرمت ذخیره این بنرها معمولا GIF است.

 طراحی کارت ویزیت:

نرم افزارهای مختلفی برای طراحی کارت ویزیت وجود دارد که شما می توانید با یادگیری نحوه استفاده از آن ها این کار را انجام دهید. اما این در صورتی است که علم کافی برای طراحی یک کارت ویزیت حرفه ای داشته باشید. همچنین طراحی یک کارت ویزیت حرفه ای و زیبا که نظر مخاطب شما را جلب کند نیاز به ذوق و خلاقیت هنری دارد و تخصص خاص خود را می طلبد.

کارت ویزیت بر خلاف چاپ بنر تسلیت جنبه تبلیغاتی زیادی دارد. شما می توانید این جنبه ی آن با طراحی منحصر به فرد خود هزاران بار تقویت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی کارت ویزیت دیجیتال کوثر کلیک کنید.

کارت ویزیت

یک نمونه کارت ویزیت

چاپ فاکتور:

چاپ فاکتور بیشتر از هر چیز دیگری جنبه تجاری دارد و دیگر مثل چاپ بنر تسلیت نیست که جنبه اطلاع رسانی و... داشته باشد. چاپ فاکتور و همچنین چاپ بروشور به تعدادی عوامل بستگی دارد که آن ها عبارتند از:

  •  کاغذ فاکتور که تحریر باشد یا کاربن لس (بدون کاربن) که اگر کاربن لس باشد باید به هنگام استفاده از آن از کاربن جداگانه استفاده شود. 

  •  رنگ چاپ فاکتور که رنگی باشد یا سیاه و سفید. فاکتور رنگی خود به سه دسته تقسیم می شود.

  1. تک رنگ به رنگ مشکی

  2. دو رنگ به رنگ مشکی و قرمز

  3. چهار رنگ به رنگ آبی و قرمز و زرد و مشکی

  • صحافی فاکتور که خود شامل مواردی چون نوع شماره، مرتب بودن آن، برجسته بودن یا نبودن شماره می شود.

برای چاپ فاکتور لازم است که شما به عنوان مشتری طرح مورد نظر خود و آرم و لوگوی خود را به مرکز چاپ خود ارائه دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. برای چاپ فاکتور نیز توجه داشته باشید که حتما از یک طرح حرفه ای استفاده کرده باشید.