شناسه خبر : 35653 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

هفت نکته‌ای که باید قبل از خرید اولین بیت‌کوین‌ یا هر ارز‌دیجیتالی بدانید!

هفته گذشته یک نفر از من پرسید: «پیشنهاد شما به شخصی که می‌خواد در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنه چیه؟» این نوع از سؤال‌ها خیلی رایج هستند.

هفت نکته‌ای که باید قبل از خرید اولین بیت‌کوین‌ یا هر ارز‌دیجیتالی بدانید!

 ما در مورد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به کسی پیشنهاد خاصی نمی‌دهیم و سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال هم به معنای پولدار شدن در یک‌چشم به هم زدن نیست. اگر می‌خواهید وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید و به خریدوفروش و یا سرمایه‌گذاری در این حوزه بپردازید، نکات زیر را حتماً بخوانید.

1. هرگز بدون تحقیق درباره ارزهای دیجیتال برای خرید آن‌ها اقدام نکنید. بسیار مهم است که در مورد انقلاب ارزهای دیجیتال در غیرمتمرکز بودن، طراحی و تسویه امور مالی این حوزه بدانید. اگر از مراجعه به بانک برای نقد کردن چک‌ها خسته شده‌اید و یا اینکه از عدم انتقال پول در روزهای تعطیل کلافه هستید و از هزینه و زمان بالای نقل‌وانتقال پولتان ناراحت هستید، وقت آن رسیده است که در مورد ارزهای دیجیتال بیشتر بدانید و نحوه استفاده از آن‌ها را فرابگیرید. با استفاده از ارز‌های دیجیتال دیگر نیازی به بانک‌ها ندارید. با یک اپلیکیشن رایگان بر روی موبایلتان می‌توانید بانک خودتان باشید. 

2. امروزه هزاران ارز‌ دیجیتال وجود دارد و باید بدانید که چرا بعضی از آن‌ها بیشتر از بقیه استفاده می‌شوند. ارزهای دیجیتال هم دقیقاً مثل ارزهای ملی قیمت‌، ارزش‌ و نرخ تورم‌ متفاوتی دارند. هر چیزی که ارزان است به معنای خوب بودنش نیست و شما باید راجع به آن تحقیق کنید.

برای مثال، تنها 21 میلیون بیت کوین قرار است وارد چرخه‌ی مالی شود که به نظر زیاد نمی‌آید؛ اما خبر خوب این است که این بیتکوین‌ها به ذرات کوچک‌تری تقسیم می‌شوند و می‌توانید مالک بخشی از یک بیت کوین باشید. بیت کوین به مقادیر دلخواه قابل‌تقسیم است. کوچک‌ترین مقدار بیت‌کوین ساتوشی نام دارد که برابر با 0.00000001 بیت‌کوین می‌باشد. بسیاری از کاربران در طول زمان مقادیر کوچکی را سرمایه‌گذاری می‌کنند.

3. در حال حاضر 1.7 میلیارد نفر از مردم جهان به دلایل مختلف به خدمات بانکی معمولی دسترسی ندارند؛ اما با یک گوشی هوشمند می‌توانند یک کیف پول ارز دیجیتال را دانلود کنند و با هرکسی در هرجایی از این دنیا معامله کنند. اگر به دسترسی همگان به امور مالی روزانه اهمیت می‌دهید، کار کردن با ارزهای دیجیتال و شرکت دادن میلیاردها نفر از مردم در ساختار مالی جهانی روشی بسیار عالی است. 

4. بعضی از مردم ارزهای دیجیتال را به‌منظور نوع جدیدی از سرمایه‌گذاری‌ خریداری می‌کنند؛ و برخی دیگر از ارزهای دیجیتال به‌منظور پرداخت‌های روزانه بین مرزی خود استفاده می‌کنند. دلیل استفاده آن‌ها از ارز‌های دیجیتال وجود سیستم‌ فردبه‌فرد می‌باشد که معاملات سریعاً تائید و تراکنش انجام می‌شود. هنگامی‌که به‌صورت اینترنتی یا از یک منطقه دور خرید می‌کنیم این روش بسیار مناسب است. تراکنش ارزهای دیجیتال معادل دادن پول نقد اما به‌صورت دیجیتالی می‌باشد.

5. درگذشته مردم تصور می‌کردند که پول نقد بهتر است؛ اما امروزه این تصور جای خود را به ارزهای دیجیتال داده است. در حال حاضر به علت شیوع ویروس کرونا و همچنین برای رعایت بهداشت بهتر است که پول‌ را با دلار‌های دیجیتالی منتقل کرد. هیچ‌کس نمی‌خواهد با پول‌هایی که سال‌هاست در حال دست‌به‌دست شدن است سروکله بزند، مخصوصاً اگر این کار برای سلامتش خطر داشته باشد.

حتی اگر حس می‌کنید به خرید بیت کوین و سایر ارز‌دیجیتال علاقه‌ای ندارید، می‌توانید استیبل‌کوین (ارزهای دیجیتالی با ارزش ثابت) خریداری کنید که ترکیبی از ویژگی‌های ارز‌دیجیتال و ارز‌های بین‌المللی مثل دلار آمریکا است. این ارزها همیشه یک قیمت دلاری ثابت داشته و به همین دلیل بعضی ها به آنها دلار دیجیتالی هم میگوند. این دلار‌های دیجیتال نیز از همان ساختار فردبه‌فرد برای انجام معاملات بهره‌ می‌برند.

بیت کوین2

 6. اگر دسترسی کیف پول خود را گم کنید، ارزهای خود را برای همیشه ازدست‌داده‌اید!  توجه به این موضوع هنگام راه‌اندازی کیف پول دیجیتالی بسیار اهمیت دارد. اگر برای نگه‌داری ارز دیجیتال خود از کیف پول صرافی‌های خارجی استفاده می‌کنید، آن‌ها مالکیت سرمایه شما را در دست خواهند داشت و به دلیل تحریم‌های اقتصادی ممکن است حساب کاربری شما مسدود شود.

هرکسی می‌تواند با روش دلخواه ارز خود را ذخیره کند، اما پرواضح است اگر مالکیت دارایی دیجیتال خود را در اختیار نداشته باشید این موضوع می‌تواند یک ریسک بزرگ برای شما باشد. همیشه پیشنهاد می‌کنیم که  کیف پولی را انتخاب کنید که بتوانید پولتان را به‌طور کامل کنترل کنید. وقتی از این مدل کیف پول‌ها استفاده می‌کنید کلمات بک آپ را درجایی امن ذخیره کنید تا همیشه مطمئن باشید که می‌توانید سرمایه خود را در صورت گم‌شدن تلفن همراهتان یا فراموش کردن اطلاعات ورودتان بازگردانید.

7. در نظر داشته باشید که گذرواژه‌ قوی برای کیف پول خود انتخاب کنید. در اولین فرصت کیف پول خود را با احراز هویت دو فاکتوری ایمن‌تر کنید. این امر مانع دسترسی هکرها به ارز دیجیتال شما می‌شود. 

بعد از تمامی این توصیه‌ها، شما را به سایت همتاپی دعوت می‌کنیم. در این سایت شما می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره ارزهای دیجیتال و نحوه سرمایه‌گذاری در آن‌ها کسب کرده، و از امکانات سایت همتاپی در خریدوفروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال استفاده نمایید. در صرافی همتاپی می‌توانید ارزهای خود را با خیال راحت و به دور از هرگونه تحریم در کیف پول امن همتاپی نگه‌داری کنید.