شناسه خبر : 35650 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خانه را گرم‌تر و هزینه‌های پکیج و آبگرمکن را کمتر کنید!

چند سالی است که در آپارتمان‌های نوساز از پکیج، به عنوان سیستم گرمایشی استفاده می‌شود. نصب آسان، استفاده بهینه از فضا، امنیت بالا و مستقل شدن واحد‌ها برخی از مزایایی هستند که، پکیج‌ها را بسیار پرطرفدار کرده‌اند.

خانه را گرم‌تر و هزینه‌های پکیج و آبگرمکن را کمتر کنید!

هزینه تعمیر پکیج و آبگرمکن

 در خانه‌هایی هم که امکان نصب پکیج وجود ندارد، از آبگرمکن برای گرم کردن آب خانه استفاده می‌کنند. مزایای پکیج و آبگرمکن بسیار زیاد است، اما این لوازم گرمایشی نیز دارای مشکلات کوچک و بزرگی هستند که اغلب مربوط به مصرف انرژی بالا و هزینه‌های هنگفت تعمیر آن‌ها است. خوشبختانه روش‌ها و نکات ساده‌ای وجود دارد، که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید خانه را گرم‌تر و هزینه‌های پکیج و آبگرمکن را کمتر کنید!

با سرویس منظم پکیج گرمایشی از هزینه های گزاف جلوگیری کنید

پکیج از لوازم پر مصرف خانه بوده و در تمام طول سال از آن استفاده می‌شود. پکیج در فصل تابستان، آب مصرفی خانه را گرم کرده و در فصل سرد نیز، علاوه بر آن برای گرمایش رادیاتور و ایجاد هوای مطلوب به کار می‌رود. این استفاده مداوم باعث شده، عمر مفید دستگاه به مرور کم شود.

 قطعات به کار رفته در پکیج، در معرض حرارت بسیار زیادی هستند. علاوه بر این املاح و مواد معدنی موجود در آب نیز، به مرور باعث ایجاد رسوب در لوله‌ها و قطعات مختلف پکیج می‌شوند. رسوب در قطعاتی مانند پمپ، لوله‌ها و مبدل تنها باعث فشار بیشتر به پکیج، افزایش مصرف انرژی و در نهایت از کار افتادن آن می‌شود. با خرابی پکیج، باید هزینه‌های هنگفتی را برای عیب یابی دستگاه به سرویسکار پکیج بپردازید.

متخصص و تعمیرکار پکیج قبل از رخ دادن چنین شرایطی، به شما توصیه می‌کند که سرویس و تعمیر پکیج را در برنامه خود گذاشته و آن را به طور منظم انجام دهید.

سرویس پکیج، خود به دو دسته سرویس دوره‌ای و سرویس سالیانه تقسیم می‌شود. در سرویس سالیانه پکیج، متخصص باید تمام قطعات دستگاه را باز و بررسی کرده و سپس آن‌ها را تست و سرویس کند. این پروسه باعث می‌شود، تعمیرکار پکیج قطعات آسیب دیده‌ای که می‌توانند، روی کار سایر بخش‌ها تاثیر بگذارند را به موقع تعویض و یا تعمیر کند.

در سرویس دوره‌ای، بررسی قطعات کلی تر بوده و شامل هواگیری، رسوب زدایی و جرم گیری است. بهترین نوع سرویس پکیج، سرویس دوره‌ای بوده و باید آن را حداقل هر شش ماه یکبار قبل از آمدن فصل سرما و گرما انجام داد.

پکیج دارای قطعاتی حساس و بسیار گران قیمت است، بنابراین اگر در زمینه سرویس و تعمیر پکیج، مهارت کافی ندارید خودتان دست به آچار نشوید و این کار را به متخصصین بسپارید.

با اینکه پکیج‌ها در مدل و برند‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند، اما دارای یکسری مشکلات عمومی و مشترک هستند. از تاچی گرفته تا بوش، از بوتان تا ایران رادیاتور، تعمیرکار پکیج قلق و راه‌های تعمیر تمامی این دستگاه‌ها را دانسته و آن‌ها را به سرعت عیب یابی خواهد کرد.

سرویس پکیج با آچارباز

گرمای همیشگی آب با مراقبت دائمی از آبگرمکن

با خرابی آبگرمکن‌های دیواری که اغلب در خانه‌ها و آپارتمان‌های قدیمی یافت می‌شوند، دیگر خبری از آب گرم برای مصارف بهداشتی نخواهد بود. برای دسترسی همیشگی به آب گرم، باید به صورت دوره‌ای سرویس و تعمیر آبگرمکن را انجام دهید.

سختی و املاح موجود در آب، به مرور باعث رسوب گزاری در قطعات و بخش‌های مختلف آبگرمکن خواهد شد. رسوبات جمع شده در لوله‌ها، مانع از جریان درست آب شده و در نهایت باعث از کار افتادگی آبگرمکن می‌شود. همچنین با نصب آبگرمکن‌ها در بالکن و فضای باز، آلودگی‌های محیط روی آن‌ها نشسته و در صورت عدم سرویس به موقع، به مرور باعث خرابی دستگاه می‌شود.

برای جلوگیری از صرف هزینه‌های هنگفت برای تعمیر آبگرمکن، کافیست با هزینه‌ای اندک برای سرویس آبگرمکن اقدام کنید. سرویس کامل آبگرمکن، شامل بررسی کامل دستگاه، هواگیری و رسوب زدایی است که با نام اسید شویی نیز شناخته می‌شود. سرویسکار آبگرمکن برای رسوب زدایی، از اسید استفاده کرده و اینکار در خارج از خانه انجام می‌شود.

سرویس آبگرمکن یک اقدام پیشگیرانه بوده و باید حداقل سالی یکبار انجام بگیرد. با انجام این پروسه، تعمیرکار آبگرمکن قطعات مختلف دستگاه را بررسی و عیب یابی کرده و آن‌ها را تعویض و تعمیر می‌کند. با سرویس دوره‌ای، راندمان و عمر مفید دستگاه افزایش یافته و در هزینه سرویس و تعمیر آبگرمکن صرفه جویی خواهد شد. تعمیرکار آبگرمکن، قادر است سرویس و تعمیر انواع آبگرمکن‌های ایرانی و خارجی، قدیمی و جدید را در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

هزینه تعمیر پکیج و آبگرمکن

سامانه های آنلاین، سریع ترین راه سرویس لوازم گرمایشی

جدی نگرفتن سرویس دوره‌ای لوازم گرمایشی، باعث افزایش فشار به دستگاه، افزایش هزینه‌های انرژی و در نهایت منجر به از کار افتادگی آن خواهد شد.

شما می‌توانید سرویس دوره‌ای تاسیسات گرمایشی و سرمایشی خود را به آچارباز بسپارید. در حال حاضر تمامی خدمات مربوط به تاسیسات آچارباز، در 22 منطقه جداگانه تهران با گارانتی یکماهه انجام می‌شوند. یعنی اگر مدت کوتاهی پس از تعمیر، دوباره همان مشکل را در دستگاه مشاهده کردید، تعمیرکار بدون دریافت هزینه آن را تعمیر خواهد کرد.

هزینه سرویس پکیج در تهران و هزینه سرویس و تعمیر آبگرمکن در تهران نیز در سامانه آچارباز دارای تعرفه مشخصی است. اغلب اوقات تعمیرکاران بعد از مراجعه و بازدید حضوری از دستگاه، هزینه تعمیر را مشخص می‌کنند. اما شفاف و مشخص بودن قیمت‌ها در سامانه آچارباز، به شما امکان می‌دهد که قبل از ثبت درخواست تعمیر، یک برآورد حدودی از هزینه‌های سرویس و تعمیر داشته باشید.

بعد از ثبت درخواست در سامانه، تیم پشتیبان آچارباز با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی لازم، سرویسکار را به محل مورد نظر شما در زمان مورد تاییدتان می‌فرستد. شما می‌توانید تعمیر دستگاه خود را با خیال راحت، به آچارباز بسپارید و به فکر خرید وسیله جایگزین نباشید.